Toon posts:

Welke tuner voor mijn media center is geschikt voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Verwijderd

Topicstarter
Op het forum "complete systemen" werd mijn topic gesloten, ik moest zelf maar op zoek gaan naar informatie. Helaas is het voor dit soort spullen heel moeilijk te vinden. Zelfs op de site van Hauppauge staat veel niet.

In de best buy guide van mei 2008 stond voor een media center de Hauppauge HVR 2200.
Ik wil mijn spullen graag gaan halen bij Alternate, en hun verkopen deze kaart niet.
Ze boden wel de HVR 1700 aan, die op Hauppauge.com niet te zien is.
Bijde hebben ze een PCI-Express 1x slot.
Ik zelf heb nog een WinTV Theater liggen, maar deze word niet meer ondersteund.
Nu wil ik een tuner voor analoge TV via de coax. Wij hebben een sony bravia (720p) met HDMI.
Ik wil ook opnemen op het systeem.
Is deze HVR 1700 geschikt voor mijn doel?
Is er nog beeld kwaliteit verschil tussen die Hauppauge kaarten? En gaan alle Hauppauge kaarten even goed werken met Media Center?

De laatste vraag is dan nog of de Media Center van Vista veel beter is dan de XP versie?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:18:
Ik wil mijn spullen graag gaan halen bij Alternate, en hun verkopen deze kaart niet.
Dan koop je hem toch ergens anders? Waarom alles perse bij een winkel?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Kijk even in Home Theater PC (HTPC) Deel 1 voor ervaringen :) staat daar nog niets in over deze kaart kun je je vraag daar stellen, daar zit de kennis ;)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk aan het lezen op de htpc forums, maar echt een duidelijk hauppauge kaart keuze heb ik nog niet gevonden.
Er word bv. veel gesproken over digitale tv, dit is er een vele vormen.
Maar soms lijkt het erop dat mensen via de standaard coax digitaal beeld kunnen krijgen?
Wij hebben geen digitale tv abbo, kunnen wij dan toch gratis digitale tv ontvangen?
Moet ik nog met de toekomst rekening houden, bv. dat UPC digitaal zou gaan uitzenden via de coax?

Een andere vraag. Op de best buy guide mei 2008 HTPC word een micro ATX mobo geadviseerd, en een x1 slot hauppauge kaart. Ik ben niet van plan een losse videokaart te kopen. Ik gebruik de onboard graphics van de 780G chipset. Kan ik een 1x slot kaart in de 16x videokaart slot gebruiken zonder problemen?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 12:20
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:28:
Op de best buy guide mei 2008 HTPC word een micro ATX mobo geadviseerd, en een x1 slot hauppauge kaart. Ik ben niet van plan een losse videokaart te kopen. Ik gebruik de onboard graphics van de 780G chipset. Kan ik een 1x slot kaart in de 16x videokaart slot gebruiken zonder problemen?
Jazeker, dat kan heel goed. Een Pci express 16x slot is backwars-compatible.

één is geen, twee is één

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Denk je zelf niet dat je dit verkeerd aanpakt :?

Wat dacht je van eisen te stellen, die te vertalen in specs waaraan kaarten moeten voldoen, vervolgens op zoek te gaan naar kaarten die aan die specs voldoen, dan gericht op zoek naar reviews van die kaarten, en als je tenslotte een shortlist hebt van kaarten die voldoen aan je eisen en goede reviews hebben, een merk kaart te kiezen en kijken bij welke winkel je het wilt halen...

Als je eerst winkel en merk (de twee minst relevante punten...) kiest moet je niet raar opkijken als je moeite hebt info te vinden :o

Los daarvan, je vorige topic is niet voor niets dichtgegaan, "welke ... moet ik kopen?"-topics zijn nergens op GoT de bedoeling - een Tweaker wordt geacht zelf logisch na te kunnen denken over z'n keuze, bovendien is Overige Hardware geen dumpbak, voor TV-hardware heb je LPPR.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.