Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Search script

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 10:28
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een hele grote site, die zowel php als mysql tot z'n beschikking heeft. Nu wil ik hier ook een eigen search-functie inbouwen... alleen weet ik nog niet goed. Kan dit alleen met php + mysql? Ik heb al wat gezocht op google, maar elke tutorial zegt alle content eerst in de database opgenomen/geschreven moet worden, voordat je een php scriptje kunt maken om de site te doorzoeken. Ik schrijf echter alle info rechtstreeks in HTML... dus is er ook een andere manier? Zo niet, heeft iemand een simpele guide hoe ik mijn content in mysql kan schijven en kan includen op mijn pagina's... en dan later een search functie kan bouwen?

Alvast bedankt

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik gebruik sindskort Zend_Search_Lucene :)

Wat je doet: je spidert alle pagina's binnen je site (of je maakt gewoon een array met alle urls bijv.) en die voeg je toe aan Lucene als document. Je slaat die file op en daar kan Lucene in zoeken. Je krijgt netjes results terug op relevantie etc.

Hier kun je de informatie vinden erover: http://framework.zend.com/manual/en/zend.search.lucene.html

Verder vind ik dat je best iets uitgebreider had kunnen beschrijven wat je allemaal hebt gedaan om je probleem uit te zoeken, ik vind het nu een erg karige topicstart.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Beste ajautze, je hebt de klok horen luiden waar je weet niet waar de klepel hangt. Je stelt nu een aantal vragen waaruit blijkt dat je niet echt een idee hebt hoe dit soort zaken werken. Ik zou me als ik jou was eens flink verdiepen in de materie. Maak een simpel PHP script die iets uit een database kan halen. Als je dat voor elkaar hebt en begrijpt kun je een stap verder zetten naar een search functie.

Een andere optie is de boel te laten indexeren en er een Google Custom Search Engine op te plaatsen.

Dit topic gaat dicht omdat we niet een helpdesk zijn voor kant en klare script en we wel meer kennis en moeite verwachten. Mocht je tijdens het leerproces ergens tegenaan lopen willen we je altijd helpen mits je maar inzet toont. En dan ook in dit forum als het om PHP gaat: Programming

Dit topic is gesloten.