Heb ik mijn script bijna klaar, loop ik weer tegen zoiets aan. Vast een probleem wat al meer mensen gehad hebben (maar waarom vond ik dan geen oplossing
).
Mijn script maakt gebruik van XmlHttpRequest (en als dat er niet is ActiveX) zoals iedereen dat doet die dat wiel een keer uitgevonden heeft. Nu weet ik van de beveiligingsrestricties die gelden, maar dacht dat deze niet golden voor subdomeinen.
Ik heb boven ieder domein gezet
De gewone bestanden staan op subdomein x, de static js-libraries staan op y. Normaal gesproken zou ik alleen x.domein.ext kunnen bereiken vanuit de gewone bestanden, maar volgens deze pagina 'JavaScript Security: Same Origin' zou ik door document.domain te vermelden ook de subdomeinen als y.domein.ext moeten kunnen bereiken (en andersom).
Helaas lukt dat dus niet. Wie heeft er eerder met dit bijltje moeten hakken?
De foutmelding die Firefox geeft:
Ook in dat bestand staat document.domain
Internet Explorer 6 en 7 zijn het met elkaar eens dat:
Hier gepast is. Blijkbaar is dat artikel wat ik gevonden heb gewoon fout?

Mijn script maakt gebruik van XmlHttpRequest (en als dat er niet is ActiveX) zoals iedereen dat doet die dat wiel een keer uitgevonden heeft. Nu weet ik van de beveiligingsrestricties die gelden, maar dacht dat deze niet golden voor subdomeinen.
Ik heb boven ieder domein gezet
JavaScript:
1
| document.domain = 'domein.ext' |
De gewone bestanden staan op subdomein x, de static js-libraries staan op y. Normaal gesproken zou ik alleen x.domein.ext kunnen bereiken vanuit de gewone bestanden, maar volgens deze pagina 'JavaScript Security: Same Origin' zou ik door document.domain te vermelden ook de subdomeinen als y.domein.ext moeten kunnen bereiken (en andersom).
Helaas lukt dat dus niet. Wie heeft er eerder met dit bijltje moeten hakken?
De foutmelding die Firefox geeft:
code:
1
2
3
4
| Fout: uncaught exception: [Exception... "Access to restricted URI denied" code: "1012" nsresult: "0x805303f4 (NS_ERROR_DOM_BAD_URI)" location: "http://y.domein.ext/js/class.xmlmessage.js Line: 47"] |
Ook in dat bestand staat document.domain
Internet Explorer 6 en 7 zijn het met elkaar eens dat:
code:
1
| Toegang geweigerd. |
Hier gepast is. Blijkbaar is dat artikel wat ik gevonden heb gewoon fout?
[ Voor 6% gewijzigd door r0bert op 11-08-2008 21:34 ]