[Ervaringen] Acer Aspire 7720G (T7500, 3GB, 500GB, BR5500A)

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Leuke specs wel, 500 GB door 2 x 250 GB WD's , de/het swapfile op de andere disk dan waar het OS staat uiteraard.
2,2 Ghz core2duo is ook een vooruitgang op mijn 2,5 Ghz 8 jaar oude single core pentium laptopje.
Hij is redelijk vlot ook, op de setting die ik hanteer te weten gemiddeld.
Wat ook niet geadverteerd werd is de ingebouwde N wifi 'standaard' en dus meegenomen dat ik hier nu op 130 Mbps zit draadloos te zijn.
Verder vind ik het vreemd en vraag of jullie dit ook hadden, dat windows geen code vroeg en reeds geregistreerd en geactiveerd is. Service van acer? of een gerepareerde 2e hands voor nieuw gekocht van de webshop gehad?
Dat er een blue ray speler in zit, de optiarc bc5500a van sony is leuk en aardig voor extern beeld, de laptop zelf heeft vreemd genoeg 1440x990 (zoiets, in elk geval geen 1024) pixels. Hij kan gelukkig wel ook op blanco (dl) dvd en cd's opnemen en afspelen.
Wat echt bijna niet werkt zijn de extra functies voor het touchpad, wel scrollen, maar de hoeken zijn uiterst klein en dermate on-gevoelig dat je het voorhamer-toets-bediening kunt noemen.

Update : accu tijd is boven verwachting, weliswaar met 20% beeldscherm sterkte en lage setting voor cpu en gpu, maar 2 uur 10 minuten is prima lijkt me! En oh ja dat was incl. wifi op N 130 Mbps setting. Ik had overigens wel de 'accu conditioneren' gedaan, dus laptop uit, accu vol laden. Laptop 1 sessie lang alleen op accu draaien tot die uitschakelt, en dat 3 maal. Accu er uit als je op lichtnet werkt. Maakte overigens voor mijn medion md5400 niet uit, maar dit is acer en ze melden het specifiek er bij.
Nog iets dat acer precies andersom doet dan medion:
Medion: werken met laptop en accu er in is snel laden voor accu
Acer: laptop uit, accu er in en lichtnet aansluiten, is snel laden voor accu.

Sommigen klagen over de acer 'empowerde software' maar ik vind dat makkelijk werken en het lijkt tot op heden te werken, instellingen is makkelijk, kloppen en de boel is stabiel, ook bij tussentijds in 1 sessie veranderen van cpu en of gpu settings qua prestaties en dus stroom gebruik.

[ Voor 47% gewijzigd door notsonewbie op 13-08-2008 02:46 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)