Toon posts:

Na crash: "Ingang niet ondersteund"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al langere tijd heb ik last van onverwachte vastlopers en spontane herstarts.
Heb inmiddels zwaardere voeding geïnstalleerd en een nieuwe grafische kaart. Dit gebeurde zowel onder XP als onder Vista Ultimate.

Memtest gaf niet direct storingen, temperaturen zijn allemaal binnen de marges, alle stof verwijderd, ventilatoren draaien allemaal goed, nieuwste bios en drivers.

Specs: MSI P965 Neo F DDR2-667, Core 2 Duo E6400 2x2,13 2Mb, WD 320 GB S-ATA II u300,
ATI 4870 videokaart, Voeding 650 watt, 4 reepjes van 1 Gb DDR2/800 geheugen ( 2 van Apacer en 2 van GEIL )

Vandaag kreeg ik na een vastloper als eerste schermmededeling ( dus nog vóór alle andere tekst ): "Ingang niet ondersteund".
Na reset draait alles wel weer ( voor zo lang als het duurt ) .
Wat kan er verder nog mis zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 20:45 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Haal er eens 2 DIMM's uit en kijk wat ie dan doet.
"Mengen" van geheugen vind een mobo vaak niet leuk, beter is alles van dezelfde merk te houden.
Dwz of alleen DIMM's van Apacer of alleen DIMM's van GEIL en niet gemengd.
En hoe bedoel je: "memtest gaf niet direct storingen" ?
Dit progje moet je wel een fiks aantal uurtjes laten lopen (6 - 8u) om zeker te zijn dat er geen fouten inzitten.
Maar zoals gezegd, probeer eerst eens van 1 fabrikant en kijk of je dan nog problemen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door DaLoona op 12-08-2008 08:38 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt erop dat je systeem bij het opstarten dan niet genoeg sap kan geven aan de onderdelen. Ingang niet ondersteund lijkt mij een melding van je scherm die geen of foutieve gegevens van je VGA kaart krijgt. Welke voeding?

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Ben je van nVidia naar ATi overgestapt? Dan is het misschien handig om drivercleaner te gebruiken. FF googlen zag ik dat er meer mensen waren met een nieuwe videokaart die zo'n soort probleem hadden. Als dit niet werkt kan je ook nog een directX install doen...

Misschien krijg je een bluescreen maar zet hij je pc automatisch uit?
(Configuratiescherm -> systeem -> tabblad Geavanceerd -> Bij opstart- en herstelinstellingen instellingen -> De computer automatisch opnieuw opstarten uitvinken.)

Verwijderd

Topicstarter
zjorsie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:17:
Ben je van nVidia naar ATi overgestapt? Dan is het misschien handig om drivercleaner te gebruiken. FF googlen zag ik dat er meer mensen waren met een nieuwe videokaart die zo'n soort probleem hadden. Als dit niet werkt kan je ook nog een directX install doen...

Misschien krijg je een bluescreen maar zet hij je pc automatisch uit?
(Configuratiescherm -> systeem -> tabblad Geavanceerd -> Bij opstart- en herstelinstellingen instellingen -> De computer automatisch opnieuw opstarten uitvinken.)
Ben wel overgestapt ja, maar dan lijkt me dat zo'n melding pas bij Windows zou verschijnern, niet als werkelijk allereerste op mijn beeldscherm.
Ik verdenk trouwens nu een reepje geheugen. Heb dat er uitgehaald en momenteel nog geen vastlopers gehad. Maar inmiddels wel wel een nieuw MOBO plus processor besteld, zo langzamerhand alles vervangen dus ( op mezelf en mijn vrouw na ).
Ik heb dus nu nog een MSI p965-bordje, met Core 2 Duo E6400 en een EVGA 8800 GTS ( 640 Mb ) in de aanbieding, want daar lag het dus uiteindelijk niet aan. :?