Toon posts:

Media Center keuzes en opties

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen ben ik op zoek naar een Media Center PC.
Wij hebben een mooie sony bravia (720p) en willen daarbij een Media Center.

De Best Buy Guide van Mei 2008 bevat een htpc systeem dat na eigen onderzoek zeer geschikt is, en niet al te veel kost.
Het enigste waar ik niet helemaal uit komt op dit moment is de tuner.
Wij hebben momenteel alleen analoog coax signaal van UPC.
De best buy guide gaf een Hauppauge WinTV HVR 2200 aan. Echter is deze niet overal te koop.
Ik ben van plan alles bij Alternate te bestellen.
Bij Alternate hebben ze onderandere een HVR 1700 voor € 99,-. Maar deze kaart is ook moeilijk te vinden op de Hauppauge site zelf. De prijzen verschillen nogal. En ik heb geen idee of ik bv. voor een PVR moet gaan, of een HVR kaart. Ik heb nog een WinTV Theater liggen, maar volgens mij worden deze drivers niet meer ondersteund, en of de beeld kwaliteit even goed is als de nieuwe generaties weet ik ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij komt nog een keuze voor het OS. Ik heb nog nooit met een windows media center software gewerkt. Wel een demo van gezien.
Ik begreep dat simpele tv tuners werken onder media center, dus dan begrijp ik dat je geen wintv app nodig heb. En het opnemen gebeurd ook door windows software.
Werkt dit altijd goed, of gaan de meeste mensen toch weer terug naar het windows platform en gebruiken media center niet, en gaan over op de wintv bijgeleverde software?
Ook het afspelen van files, ik zelf gebruik meerdere players, omdat sommige players het bij een bepaald bestand niet goed doen. Werkt de player in mediacenter altijd goed?
Ik zelf heb het idee dat door beperkingen ik uiteindelijk media center helemaal niet meer gebruik.
En wat is beter, een windows xp media center, of een vista?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Beste mhensbergen,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Daarnaast hebben we ook nog een HTPC topic. Verder lijkt het me ook geen probleem om uit te zoeken met Google wat Windows Media center kan. Je kan bv ook codec packs installeren zodat je alles kan afspelen, ook in Windows Media Player, zoek eens op de K-Lite codec pack.

Mensen gebruiken juist Windows Media Center om alles met een remote vanaf de bank te doen. Als je terug moet naar andere programma's moet je weer je muis etc er bij pakken en moeilijk gaan doen. Naar de TV lopen om iets te kunnen lezen oid. Juist daar is Windows MCE gemaakt, dat dat niet nodig is.

Help jezelf, er is genoeg te vinden. Deze gaat op slot.

Dit topic is gesloten.