Toon posts:

hardeschijf HD50IJ

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

Verwijderd

Topicstarter
heb net nieuwe pc gekocht ik moet hem wel nog samenstellen en heb een probleem met de hardeschijf te monteren
ik heb een sonata lll 500 gekocht met hardeschijf HD502IJ
nu wil ik die hardeschijf monteren op drivebay maar snap niet waar ik die moet vast vijze of dergelijke die ligt nu gewoon los op de drivebay
heb al gekeken in handeleiding van de behuizing daar staat iets in van hoe je het moet monteren maar snap het niet zo goed in het engels en handleiding van hardeschijf staat er helemaal niets ...
tevens zouden jullie mij kunnen zeggen hoe ik de dvd-rom monteer :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sorry, maar dit is totaal niet te volgen. Voor DVD-spelers/branders heb je 5.25" slots (moet je alleen het frontje weghalen), harde schijven gaan in de 3.5" brackets.

Maar probeer eerst je probleem eens duidelijk uit te leggen, en gebruik leestekens. Komma's, punten, hoofdletters en paragrafen maken de tekst een stuk helderder :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus mijn hardeschijf een samsung HD502IJ 500gb monteren in een sonata lll 500watt (zwart).
Nu ik heb dus een probleem met het monteren van de hardeschijf,
ik snap niet goed hoe je ze moet monteren in de drivebay er staat in de handleiding van sonata wel uitleg hoe je het moet monteren maar ik snap het niet goed in het engels en er staan geen foto's bij,
nu mijn vraag of jullie mij een duidelijke uitleg kunnen geven hoe ik mijn hardeschijf moet monteren.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:52:
nu mijn vraag of jullie mij een duidelijke uitleg kunnen geven hoe ik mijn hardeschijf moet monteren.
Dat is echt ontzettend basale kennis, en staat notabene in de PMG FAQ, bij Hoe bouw ik een PC?. Sorry, maar als je hier niet uitkomt, dan kan je beter niet aan PCs assembleren beginnen.

Zie verder ook de manuals op de Antec site, in de manual. Ook staan er allerlei foto's en zo op die site. Met een beetje inzet en logisch nadenken moet je daar echt zelf uit kunnen komen.

Het type harde schijf maakt trouwens geen bal uit. Kijk waar de schroefgaten zitten en waar die in de behuizing zitten. Vertaal eventueel het engels via Babelfish.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 11-08-2008 21:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn probleem niet alleen dat mijn hardeschijf loszit is dit normaal of niet?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk het niet. Wat denk je zelf?

Vrijwel elke HD wordt geleverd met schroefjes en die zitten er niet voor niets bij. Bij Samsung HD's zitten ze er altijd bij trouwens. Een klein roze zakje.

ARME AOW’er

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Nee, dat is niet normaal ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:37

_Apache_

For life.

Ok ok ok, rustig aan :)

Heb hier ook de Sonata 3 500 en het is normaal dat de harde schijf een beetje kan schommelen, hij moet namelijk rusten op die grijze dopjes, dat is siliconenspul, hierdoor dempt het geluid van een trillende harde schijf.

In het zakje dat bij je kast zat zitten allemaal schroefjes, 1 type daarvan is een schroefje die wat langer is met een gladde schaft, deze kan je voor je harde schijf gebruiken, het stukje van de glade schaft zit precies bij dat siliconendopje ;). en zo leg je de harde schijf in de houder precies boven de schroefgaatjes, schroeven erdoorheen en de houder weer in de kast klikken en klaar is kees :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:03:
Dat is mijn probleem niet alleen dat mijn hardeschijf loszit is dit normaal of niet?
Heb je dat ding dan wel vastgeschroefd?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt _Apache_ ;)
kan ik eindelijk voort doen :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

glennv een klein verzoekje, wanneer je de volgende keer een topic opend doe dit dan op een duidelijk manier. Je topic start en overige reacties zijn erg warrig en nauwelijks te volgen. Verder raad ikje aan eens beter te gaan verdiepen in de materie, want als je hier niet uit kunt komen dan kunnen andere dingen nog wel eens veel moeilijker worden.

Verder verwachten wij op GoT ook dat je eerst zelf opzoek gaat naar antwoorden, dit kun je doen door de search functie van GoT te gebruiken of bijvoorbeeld Google. Zoals je reeds hebt kunnen lezen is er genoeg te vinden om je verder te helpen.

Dus verdiep je eerst eens goed in de materie voordat je verder gaat, dit om terleurstelligen te voorkomen. (spullen die verkeeerd worden aangesloten/behandeld en daaroor defect raken)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.