Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hoi,

Werk al meer dan een jaar met MySQL4.x en PHP4.x onder XP SP2 en Linux. Voor een klant in Suriname dien ik nu een kleine SMS server in elkaar te sleutelen die werkt met Windows applicatie software. Voor de zaken erom heen gebruik ik Perl, PHP en MySQL. De klant wil graag windows2003 gebruiken.

Zoals ik reeds in de titel vermeldde is recht toe rechtaan onder Windows XP, echter onder windows 2003 lijkt dit een onmogelijke opdracht. Ik krijg via een locale website wel PHP aan de praat, mysql4.x krijg ik ook geinstalleerd, dit itst mysql5, die klaagt over dat het poort 3306 niet aan de praat krijgt (er is geen firewall geinstalleerd, het is een kale 2003 install). Indien ik nu de MySQL wil configureren via phpadmin krijg ik allerlei klachten in de trend van:
- Not correct authorisation used (normaal een bekende bug onder mysql4.x en php4.x die je zo verhelpt, echter indien je dit doet kun je niet meer bij de MySQL database komen, zelfs niet via de bijgeleverde client. Indien je bij MYSQL instelt dat je wel remote acces toestaat is dat laatste probleem wel verholpen, echter zeurt hij nog steeds over authorisation problemen.

Wie heeft er enig idee wat hier aan de hand kan zijn. Of moet ik gewoon deze combinatie vergeten?

Overigens werkt Drive Image ook niet. Ik kan wel een image maken, echter niet terugzetten. Wat is goede software (via bootable CD) om een windows 2003 image te backuppen en restoren

Alvast super bedankt.

gr,

Albert

Is dit ooit door iemand gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:12

Ethirty

Who...me?

Er zijn denk ik genoeg kant en klare WAMP servers via Google te vinden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Albert, ik heb het regelmatig gedaan en het is dan ook echt mogelijk, je moet wel weten wat je doet het is geen klik klik next finish installatie. Misschien is het handig als je even een wat duidelijkere probleemomschrijving met foutmeldingen, logs e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
eigenlijk is het ook in win2003

zo...

1) installeer IIS
2) instaleer PHP via de setup
3) in de IIS MMC, voeg je of de php toe, of je allowed alle extensies die er listed staan
4) kopieer php.ini naar je windows root :)
5) restart de server en alles zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dutch2007 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:41:
eigenlijk is het ook in win2003
[...]
4) kopieer php.ini naar je windows root :)
Ga jij de PHP docs nog maar een keer lezen :)

Is niet nodig en wordt zelfs afgeraden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
Hoi,

Allereerst bedankt voor de antwoorden:
@Ethirty -> Ik zit zelf ook in Suriname, en je kan daar veel doen, echter geen bedrijf gaat aan Suriname leveren. Dat is een regelrecht drama
@Meph -> Ik ga kijken of ik een nieuwe clean install van Windows2003 bemachtigen en elke stap documentairen
Dutch2007 -> Helaas was het bij jou misschien zo, maar het blijkt allemaal niet zo eenvoudig te zijn. Wellicht wel in je geheugen, maar er was misschien dat ene setting-tje die de wereld van verschil maakt
alt-92 -> Bedankt voor de ti.

Aan eenieder: Ik vond net deze link, en ik denk dat ik die ga aflopen http://codex.gallery2.org...dows_Server_2003_and_IIS6, Als dat niet lukt ga ik denk ik voor Xamp.

De vraag voor een goede cd-bootable oplossing om windows2003 images te storen heb ik nog geen antwoord gevonden. Kent iemand r-drive? En is dat ok?

gr,

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Albert,

De tip die ik je ook nog wil meegeven is, gebruik niet de installer van php maar download de zip package en doe de manual installatie. De handleiding is op zich goed die je hebt gevonden, maar volgens mij is fastcgi niet nodig voor phpmyadmin. Wil je trouwens persee phpmyadmin gebruiken? Ik vind de management tool van MySQL voor windows fijner.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
Hoi Meph,

Dank je wel voor de tip, had ik ook reeds gevonden bij het vele speurwerk
Die management tool van MySQL ken ik niet. PHPadmin wel. De laatste is iig erg fijn bij databases die zich b.v. in een ander land bevinden, en je dient te benaderen via een 28k8 verbinding. En dat komt hier nog steeds voor (helaas)

• gepebril
@Meph!

Het is gelukt. Heb twee handleidingen gevolgd:
1) opzetten van IIS6.0 op windows2003 en
2) http://codex.gallery2.org...dows_Server_2003_and_IIS6

En Windows server 2003 zelf geinstalleerd.

Alleen kreeg ik bij dit gedeelte http://codex.gallery2.org...#Testing_PHP_Installation de IUSR and NETWORK SERVICE accounts niet volgens de manual. Toch iets misgedaan???

Verwijderd

dat laatste is geen must maar wel handig. wel vreemd als je geen iusr account of networks service account hebt.

• gepebril
Ach ja, windows zullen we maar zeggen de volgorde van installatie is bepalend voor de werking.
Of wellicht dien je die users aan te maken bij de installatie van Windows2003.
Zo heb ik nu iets apparts met phpmyadmin2.9.0.1 mag ik inloggen en met phpMyadmin2.11.7 mag dat niet, dan geeft hij gewoon weer een leeg inlogscherm, met de zelfde config.inc.php. En als ik van language veranderd logt hij plots succesvol in ................. 8)7
Pagina: 1