Zoals het inlogsysteem nu is, onthoudt het je wachtwoord en username, zodat bij het volgende bezoek deze worden gebruikt om automatisch in te loggen. Dit is echter niet handig op publieke locaties, of in mijn geval, op het werk op een gedeelde computer. Soms vergeet je weleens uit te loggen en voordat je het weet ben je op een x aantal locaties ingelogd (of heb je daar een sessie openstaan) en je raakt de draad kwijt. Is het mogelijk om een extra vinkje te maken waarmee je aangeeft dat je deze gegevens alleen voor dat ene bezoekje wilt onthouden? Dus als je je browser sluit, je automatisch uitgelogd wordt.
Je kunt probleemloos in het inlog-venster een sessie-duur van 5 minuten of iets dergelijks invullen, voor openbare PC's?
Al is het in principe ook mogelijk om een per-browser-sessie-cookie te setten. Door geen expire-time mee te sturen geloof ik. Dus een "Alleen deze sessie" zou ook mogelijk moeten zijn idd
Al is het in principe ook mogelijk om een per-browser-sessie-cookie te setten. Door geen expire-time mee te sturen geloof ik. Dus een "Alleen deze sessie" zou ook mogelijk moeten zijn idd
Heb je de knop LOGOUT (rechts boven) weleens in gedrukt? Zo kun je al je sessie zien en afmelden. Daarnaast kun je bij het aanmelden een locatie opgeven.
Wat wil je nog meer?
Wat wil je nog meer?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Stel je sessietijd in op 5 minuten. Sowieso is het niet slim om vergeten uit te loggen. Maar als het gebeurt, kun je ergens anders gewoon de andere sessies vernietigen. Volgens mij zijn er al mogelijkheden genoeg.
Als je in plaats van de "quick logon" eerst klikt op de Login-knop bovenaan (http://gathering.tweakers.net/forum/login), kan je aangeven hoe lang je sessie moet bestaan (5 min, een uur, 6 uur, etc.)
Scheelt de devvers weer een boel werk
Scheelt de devvers weer een boel werk
Zo scherp als een voetbal!
Ik weet overigens ook niet of alle browsers even goed omgaan met een cookie zonder expire-datum? Want normaliter is de cookie dan verdwenen als je het tabblad of de browser afsluit.
Verwijderd
Internet Explorer, Firefox, Safari en Opera doen dat wel goed.Osiris schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:26:
Ik weet overigens ook niet of alle browsers even goed omgaan met een cookie zonder expire-datum? Want normaliter is de cookie dan verdwenen als je het tabblad of de browser afsluit.
Mjah, maar ik bedacht me net opeens: dan zit je session-table op een gegeven moment wel propvol met tijdelijke sessies die dus niet meer handmatig uitgelogd (kunnen) worden? Of je zou de browser geen expire-tijd mee moeten geven, zodat ie tijdelijk is, maar ondertussen in de session-table stiekem wel eentje van een dag bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:27:
[...]
Internet Explorer, Firefox, Safari en Opera doen dat wel goed.
D'oh, dat rijtje had ik niet gezien
Nou ja, opgelost dus
Dat is geen probleem voor de gebruiker. Maar het helpt om zelf de TTL al korter te zetten.Osiris schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:29:
Mjah, maar ik bedacht me net opeens: dan zit je session-table op een gegeven moment wel propvol met tijdelijke sessies die dus niet meer handmatig uitgelogd (kunnen) worden?
{signature}
Nee, maar misschien wel een reden voor de devvers om het niet te implementeren, zo'n "current session only"-iets. 't Is en blijft "Lieve Devvers" qua forum hier
Eh nee, het is juist niet nodig/de bedoeling dat iedereen zich druk maakt om dergelijke implementatie details. Overigens, als een keer op GoT lang niet gebruikte sessies opgeruimd worden, merkt echt niemand daar iets van. En bij meerdere react installaties wordt er al het eea opgeruimd; bij het project waar ik me mee bemoei kan (en gebeurt) dat zelf behoorlijk snel. 
Het uitgebreide login scherm en de logout opties zijn gewoon ruim voldoende in deze.
Het uitgebreide login scherm en de logout opties zijn gewoon ruim voldoende in deze.
{signature}
Ach, ze kennen me hier langer dan vandaag; ga d'r eigenlijk van uit dat m'n posts netjes weggefilterd worden voor de devversVoutloos schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:36:
Eh nee, het is juist niet nodig/de bedoeling dat iedereen zich druk maakt om dergelijke implementatie details.
Overigens heb ik mezelf altijd voorgehouden dat de crew hier graag down-to-earth m.b.t. zn leden omgaat i.t.t. een ivoren-toren-beleid, dus dan vind ik ook dat je als users mee mag denken.
Ja ok, ze verdwijnen wellicht vanzelf wel weer maar bij "alleen deze sessie" geef je verder geen tijdsduur op. Misschien heeft iemand wel altijd z'n browser aan staan en drukt ie z'n PC op stand-by. Dan blijft de sessie nog steeds bestaan bij de client en verwacht de gebruiker wellicht dat er verder geen 'sessie-timeout' ontstaat aan de server-kant. Dus de expire-datum is nogal onbekend.Voutloos schreef:
Overigens, als een keer op GoT lang niet gebruikte sessies opgeruimd worden, merkt echt niemand daar iets van. En bij meerdere react installaties wordt er al het eea opgeruimd; bij het project waar ik me mee bemoei kan (en gebeurt) dat zelf behoorlijk snel.
Da's jouw meningVoutloos schreef:
Och, we kunnen de serverside TTL altijd nog baseren op het OS van de bezoeker; indien windows dan is 1 dag wel voldoende, bij *nix of Mac een jaar ofzo
Intentionally left blank
Ik zie hier wel wat in aangezien ik op school met erg veel verschillende pc's werk. Gmail werkt bijvoorbeeld ook zo (tenzij de wachtwoord onthouden functie wordt gebruikt natuurlijk), en zo hoef ik me minder zorgen over het ingelogd blijven te maken
[ Voor 15% gewijzigd door RetroTycoon op 23-08-2008 18:21 ]
Pagina: 1