Toon posts:

USB netwerk adapter in conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waar 1 netwerkverbinding op zit, deze gebruik ik voor mijn interne netwerk (wat niet verbonden is op internet). Nu heb ik een usb lan adapter gekocht en die heb ik aan het internet aangesloten. Als ik nu op internet ga lijkt het alsof nl sites wel werken maar buitenlandse sites niet of heel langzaam. Als ik dan de kabel van het interne netwerk eraf haal dan werkt internet wel gewoon snel.

Het gaat om een Sitecom LN-030 adapter, besturingssysteem is Windows Vista Business.

Enig idee waar om ik dit probleem heb? Misschien een conflict met Active Directory en DNS die op de interne server draait?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk probeert ie eerst via de AD DNS server je internetadressen te resolven, wat uiteraard niet lukken gaat zonder een internetverbinding aan die zijde, waardoor ie een timeout krijgt en vervolgens het op je usb netwerkkaart gaat proberen, met meer succes.

Ergens kan je de volgorde van netwerkadapters opgeven, onder xp gaat het door bij netwerkverbindingen het menu geavanceerd > geavanceerde instellingen te kiezen en daar de volgorde anders te zetten, maar of dat er in vista nog inzit (en zo ja) don't ask me :)

Anders moet je misschien wat gaan spelen met de routetabel van je laptop (keyword: metric).

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 12:51
Je kan (zoals hierboven min of meer wordt bedoeld) de 'metric' aanpassen. Een lagere metric bij een device, heeft een hogere prioriteit.

Metric in Vista kan je aanpassen via:
Network and Sharing Center -> Manage Network Connections -> Selecteer je USB-device -> rechtsklik -> properties -> TCP/IP properties -> Advanced -> Metric op 1 zetten

De Metric van je andere (interne device) op 2 zetten.

Laat ons weten of dit geholpen heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
EnigmA-X schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:17:
Je kan (zoals hierboven min of meer wordt bedoeld) de 'metric' aanpassen. Een lagere metric bij een device, heeft een hogere prioriteit.

Metric in Vista kan je aanpassen via:
Network and Sharing Center -> Manage Network Connections -> Selecteer je USB-device -> rechtsklik -> properties -> TCP/IP properties -> Advanced -> Metric op 1 zetten

De Metric van je andere (interne device) op 2 zetten.

Laat ons weten of dit geholpen heeft :)
Dit heeft mij geholpen. Bedankt!