Gehandicaptenparkeerplaats Rotterdam met GPK gratis?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Wat zegt de Gemeente Rotterdam op deze pagina?
Bezoekers van Rotterdam die in het bezit zijn van een gehandicaptenvoertuig, een Europese of Rotterdamse gehandicaptenparkeerkaart kunnen gebruik maken van de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen op straat en in de garages. Voor de gehandicaptenparkeerplaatsen op straat hoeft niet te worden betaald.

Op reguliere parkeerplaatsen waar betaald parkeren geldt, kunt u de gehandicaptenparkeerkaart niet gebruiken. Dit geldt ook voor gehandicaptenvoertuigen. U bent hier parkeergeld verschuldigd, ook wanneer de algemene gehandicaptenparkeerplaats bezet is.
Duidelijk toch..... of niet? Dus niet. :)

Ik lees hier:
Voor de gehandicaptenparkeerplaatsen op straat hoeft niet te worden betaald.
en
Reguliere betaalde parkeerplaatsen, U bent hier parkeergeld verschuldigd, ook wanneer de algemene gehandicaptenparkeerplaats bezet is.

M.a.w. zijn er betaalde parkeerplaatsen én een gehandicaptenparkeerplaats dan mag op de gehandicaptenparkeerplaats gratis worden geparkeerd. Echter, is deze bezet dan dient er te worden betaald.

Op de website van de politie staat een lijstje met gemeenten dat voor Rotterdam hetzelfde zegt als ik in de alinea hiervoor schreef.

Aannemende dat je altijd moet betalen had de tekst van de gemeente volgens mij anders moeten/kunnen zijn nl.:

Voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats in een straat waar voor het parkeren betaald moet worden dient u gewoon te betalen

Ik snap er niets van.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:01
Lijkt mij vrij duidelijk dat stuk van de gemeente.

Invalidenparkeerplaats op straat -> niet betalen
Invalidenparkeerplaats in garage -> betalen (geen eigendom gemeente :? )
niet Invalidenparkeerplaats -> betalen (invalidenkaart niet geldig voor die plaats :? )

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-08-2008 18:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Mij ook, maar toch stuurde ik een email naar de gemeente Rotterdam Dienst Publiekszaken Rotterdam en wat zegt die?

U dient te betalen voor het parkeren op een parkeerplaats voor gehandicapten.

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 11-08-2008 18:27 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wijs ze eens op het stukje op hun website dan :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:01
Guardian Angel schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:27:
U dient te betalen voor het parkeren op een parkeerplaats voor gehandicapten.
Heb je het gequote stuk van de site van de gemeente ook vermeld? Niet dat je hier rechten aan kan ontlenen. Verder, vraag eens een parkeerwachter.

Mij lijkt eerlijk gezegd dat je voor een invalidenparkeerplaats ook moet betalen, anders vind ik het niet terecht (maar dat is een andere discussie/tenzij de gehandicaptenkaart grof geld kost).
Edit: Marzman hieronder heeft wel een goed punt O-)

[ Voor 14% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-08-2008 18:45 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kan me voorstellen dat het om praktische redenen gratis is (als de automaat bij de normale parkeerplaatsen staat moet de invalide een nog grotere afstand overbruggen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
De parkeerwachter vragen leverde problemen op want die waren niet te vinden terwijl áls je fout parkeert ze meestal snel ter plaatse zijn. :)

Een GPK kan aardig wat geld kosten afhankelijk in welke gemeente je woont. Het loopt van gratis tot >250 Euro.

Ik heb ze op de tekst gewezen maar die was voldoende duidelijk. 8)7

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voldoende duidelijk? Er staat toch echt wat anders dan wat ze je mailen. Je kan trouwens ook gewoonn bellen met parkeerbeheer :)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 11-08-2008 20:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Ja, bellen adviseer ik ook vaak in topics. :)

Het probleem echter is dat de tekst op verschillende manieren gelezen kan worden en dus anders kan worden uitgelegd. Het doel van dit topic is uit te vinden hoe anderen de tekst lezen en zo het verwarrende erin duidelijk te kunnen maken aan parkeerbeheer.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12-2023

Alientrader

Dit was mijn compu!!

je kan bellen naar 0800-1545,... en het antwoord is: a;s je in het bezit bent van een europese gehandicapten parkeerkaart, dan is het gratis parkeren op plekken die aangegeven zijn voor gehandicapten. Buiten deze plekken is het gewoon betalen,..en dus ook voor gehandicapten.

Dit geeft gelijk het probleem aan,... plekken bv in de buurt van het station zijn vaak bezet,...

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
Guardian Angel schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:42:
Ja, bellen adviseer ik ook vaak in topics. :)

Het probleem echter is dat de tekst op verschillende manieren gelezen kan worden en dus anders kan worden uitgelegd.
IMO is het toch echt alleen te lezen zoals jij het leest. 8)7

Of zouden ze een 'en' vergeten zijn?
Bezoekers van Rotterdam die in het bezit zijn van een gehandicaptenvoertuig en een Europese of Rotterdamse gehandicaptenparkeerkaart kunnen gebruik maken van de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen op straat en in de garages. Voor de gehandicaptenparkeerplaatsen op straat hoeft niet te worden betaald.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Straks maar eens bellen met de betreffende afdeling. Misschien heb ik een reactie gehad van een vakantiewerker. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Uit jaren ervaring in Rotterdam:
Alléén op een gehandicapte parkeerplaats (blauwe bord met rolstoel), is het gratis parkeren met je GPK. Daarnaast mag je met GPK en parkeerschijf, gratis 3 uur parkeren langs een gele onderbroken streep. Op een woonerf mag je met GPK en parkeerschijf eveneens 3 uur buiten de vakken parkeren. Bij een parkeerverbodsbord (rood-blauw met 1 schuine streep naar rechts), mag je met GPK en parkeerschijf óók 3 uur gratis staan.

Een nadeel in Rotterdam is, dat er relatief weinig gehandicapten parkeerplaatsen zijn. Vb: Pathé de Kuip heeft niet eens gehandicapten parkeerplaatsen. Daar moet je bij het politebureau gaan staan. Op de Koolsingel voor de Bijenkorf is 1 gehandicapte parkeerplaats, waar 99% van de tijd een taxi staat! Achter Bijenkorf zijn dan wel 2 gehandicapte parkeerplaatsen, maar daar staan 99% van de tijd ook mensen zonder GPK (weg plaatsen). Gelukkig daar wel een gele onderbroken lijn.

Den-Haag valt positief op wbt. gehandicapt parkeerbeleid. Daar mag je op de gebruikelijke gehandicapte parkeerplaatsen staan, langs de gele onderbroken lijn. En daar waar géén gehandicapte parkeerplaatsen zijn, maar wèl betaald parkeren, staat netjes op de betaalautomaat 'met GPK is parkeren gratis". Oftewel,...eigenlijk overal in Den-Haag mag je parkeren.

Rotterdam in mijn ervaring is de meest onvriendelijke stad qua gehandicapten parkeren.

Tip: in welke stad dan ook, als je het zeker wilt weten, kijk op de betaalautomaat, daar staat altijd aangegeven of je er gratis mag parkeren met je GPK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

asfaloth_arwen schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:30:
[...]

Heb je het gequote stuk van de site van de gemeente ook vermeld? Niet dat je hier rechten aan kan ontlenen. Verder, vraag eens een parkeerwachter.

Mij lijkt eerlijk gezegd dat je voor een invalidenparkeerplaats ook moet betalen, anders vind ik het niet terecht (maar dat is een andere discussie/tenzij de gehandicaptenkaart grof geld kost).
Edit: Marzman hieronder heeft wel een goed punt O-)
Een GPK heb je niet zomaar. Vaak zijn die mensen ook niet direct in staat om met alternatief vervoer te reizen (zoals mijn broer) en is de auto van een dermate formaat dat "voordelig parkeren" in parkeergarages niet mogelijk is. Dan ben je dus aangewezen op de parkeerplaatsen op straat en is een invalidenplaats een ware zegen. Helaas zijn er veel, ronduit asociale, mensen, die lak hebben aan een dergelijke status en gewoon hun auto er neer kwakken.

Het probleem met invalidenplaatsen is wel, dat elke gemeente z'n eigen regels mag bepalen. In Gouda geldt dat een invalide ook gewoon moet betalen, en ik zou eigenlijk in de directe omgeving van mijn huis geeneens een algemene invalidenplaats weten... Utrecht is wat dat betreft ook een leuke stad. Je mag gratis parkeren, maar je moet echt weten waar ze zijn en wat je rechten zijn. Één van de mooiste plekken is misschien wel het Buurkerkhof. Daar zijn 2 invalidenplekken, midden in de stad, met toegangswegen die of voetgangersgebied zijn, of alleen toegang geven voor ontheffingshouders (stadsbussen, taxi's, etc) tijdens winkeltijden. Nu geldt er voor die plek een gemeentelijke ontheffing dat je met een invalidenkaart er ook mag rijden. Dat moet je dus maar net weten, en blijkbaar weet bijna niemand dat, want die plekken zijn bijna altijd leeg.

@TS
Zoals ik de tekst lees van Rotterdam, mag je inderdaad gratis parkeren op een invalidenplaats. Een invalidenplaats is namelijk geen reguliere parkeerplaats (op de laatste mag ik met mijn auto ook staan, op de eerste niet).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Eindelijk heb ik iemand gesproken van de gemeente Rotterdam die iets kon zeggen.

Zoals jullie en ik al dachten is het parkeren op een gehandicapten parkeerplaats gratis. De man voegde er snel nog wel aan toe "tenzij anders aangegeven".

Een schriftelijke bevestiging op papier kon ik helaas niet lospeuteren. :(

ARME AOW’er

Pagina: 1