Wat zegt de Gemeente Rotterdam op deze pagina?
Ik lees hier:
Voor de gehandicaptenparkeerplaatsen op straat hoeft niet te worden betaald.
en
Reguliere betaalde parkeerplaatsen, U bent hier parkeergeld verschuldigd, ook wanneer de algemene gehandicaptenparkeerplaats bezet is.
M.a.w. zijn er betaalde parkeerplaatsen én een gehandicaptenparkeerplaats dan mag op de gehandicaptenparkeerplaats gratis worden geparkeerd. Echter, is deze bezet dan dient er te worden betaald.
Op de website van de politie staat een lijstje met gemeenten dat voor Rotterdam hetzelfde zegt als ik in de alinea hiervoor schreef.
Aannemende dat je altijd moet betalen had de tekst van de gemeente volgens mij anders moeten/kunnen zijn nl.:
Voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats in een straat waar voor het parkeren betaald moet worden dient u gewoon te betalen
Ik snap er niets van.
Duidelijk toch..... of niet? Dus niet.Bezoekers van Rotterdam die in het bezit zijn van een gehandicaptenvoertuig, een Europese of Rotterdamse gehandicaptenparkeerkaart kunnen gebruik maken van de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen op straat en in de garages. Voor de gehandicaptenparkeerplaatsen op straat hoeft niet te worden betaald.
Op reguliere parkeerplaatsen waar betaald parkeren geldt, kunt u de gehandicaptenparkeerkaart niet gebruiken. Dit geldt ook voor gehandicaptenvoertuigen. U bent hier parkeergeld verschuldigd, ook wanneer de algemene gehandicaptenparkeerplaats bezet is.
Ik lees hier:
Voor de gehandicaptenparkeerplaatsen op straat hoeft niet te worden betaald.
en
Reguliere betaalde parkeerplaatsen, U bent hier parkeergeld verschuldigd, ook wanneer de algemene gehandicaptenparkeerplaats bezet is.
M.a.w. zijn er betaalde parkeerplaatsen én een gehandicaptenparkeerplaats dan mag op de gehandicaptenparkeerplaats gratis worden geparkeerd. Echter, is deze bezet dan dient er te worden betaald.
Op de website van de politie staat een lijstje met gemeenten dat voor Rotterdam hetzelfde zegt als ik in de alinea hiervoor schreef.
Aannemende dat je altijd moet betalen had de tekst van de gemeente volgens mij anders moeten/kunnen zijn nl.:
Voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats in een straat waar voor het parkeren betaald moet worden dient u gewoon te betalen
Ik snap er niets van.
ARME AOW’er