Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik ben een Vodafone prepaid beller met een Nokia 3110 Classic.

Omdat ik benieuwd was tot wanneer mijn "Zorgeloos Internet" BloX geldig was, vroeg ik via het zelfservice telefoonnummer 1200 de status aan die ik per sms zal ontvangen.

Even later kreeg ik een sms bericht met ongeveer de volgende strekking:
Uw Prepaid tegoed is Euro 12.45. Geldig tot 12/07/2008. *gegevens ontbreken*

De tekst *gegevens ontbreken* stond er letterlijk.

Dit bericht is als sms in mijn inbox afgeleverd, dus geen flitsbericht die niet wordt opgeslagen.

Enkele minuten later zag ik opeens een envelopje op het display van mijn telefoon, maar niet zoals de eerste keer de boodschap in een popup: Nieuw bericht ontvangen.

Dus ik open mijn inbox weer en zie daar staan:
Uw Prepaid tegoed is Euro 12.45. Geldig tot 12/07/2008. U profiteert ook van 60 halen = 3 betalen. U heeft Zorgeloos Internet BloX. Deze is geldig tot 08-09-2008.

Het eerdere bericht stond niet meer in de inbox en is ook niet door mij verwijderd.

Voor zover ik weet zijn sms berichten niet dynamisch, dus afgeleverd is afgeleverd. Achteraf tekst toevoegen, verwijderen of aanpassen is niet mogelijk.

Dus ik moet constateren dat Vodafone berichten uit de inbox kan verwijderen, zonder dat men daar toestemming voor geeft. De telefoon gaf ook geen waarschuwing.

Vergelijk het maar met een brief op de post doen, achteraf bedenken dat je iets vergeten bent op te schrijven, waarna je inbreekt, de brief opent, de tekst verandert, dit geheel in een nieuwe envelop stopt en zachtjes de deur achter je dichttrekt bij het verlaten van het pand.

Erg sneaky allemaal. Ik wist niet dat dit technisch mogelijk was.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

Koppensneller

winterrrrrr

Lijkt me een erg sterk verhaal als ik eerlijk ben. Voor zover ik weet is dit echt niet mogelijk...

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Idd, erg ver gezocht dit...

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is allemaal op feiten gebaseerd en zo nauwkeurig mogelijk uiteengezet in mijn bericht.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:08:
Voor zover ik weet zijn sms berichten niet dynamisch, dus afgeleverd is afgeleverd. Achteraf tekst toevoegen, verwijderen of aanpassen is niet mogelijk.

Dus ik moet constateren dat Vodafone berichten uit de inbox kan verwijderen, zonder dat men daar toestemming voor geeft. De telefoon gaf ook geen waarschuwing.
Er zou een stuk dynamische tekst kunnen zijn welke pas nageleverd is? Het kan aan je telefoon, de verbinding, de server etc hebben gelegen. Jouw conclusie is niet echt houdbaar met Ockam's scheermes. Persoonlijk denk ik dat je iets teveel conspiracy theory films hebt gezien ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Misschien was je berichten ruimte op en dat je telefoon automatisch een bericht heeft verwijderd?

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 09:43
volgens mij is het gewoon een smsje wat uit 2 delen bestond en de telefoon moest de 2e nog binnen krijgen...

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Normaal gebeurd dit wanneer een tekst te lang is en in twee smsjes wordt opgedeeld. De eerste sms is dan al ontvangen, maar de tweede ontbreekt nog. In dit geval lijkt is de tekst niet lang genoeg om niet in één sms te passen, maar misschien heeft Vodafone technisch gezien twee smsjes gestuurd ipv één complete en was er iets vertraging op het netwerk.

Ook het gedrag van je telefoon lijkt het dat het oude bericht niet is verwijderd, maar is bijgewerkt.

Edit: onderwerp gaat hard :X

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 11-08-2008 17:15 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
evil_elmo schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:12:
volgens mij is het gewoon een smsje wat uit 2 delen bestond en de telefoon moest de 2e nog binnen krijgen...
Lijkt me ook, hoewel het "eerste deel" maar uit 56 tekens bestaat en er 160 in een sms kunnen..

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afaik bij de nokia's, als nog niet het volledige bericht binnen is krijg je deze melding.

Eenmaal als je bericht volledig binnen is, komt het envelopje weer terug maar zonder het 'nieuw bericht' melding. (hij is niet nieuw, maar wel ongelezen).

Edit, bepaalde tekens korten een bericht af van 160 naar 60. Die ` of ' is er eentje van.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 11-08-2008 17:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
evil_elmo schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:12:
Inderdaad :) Dat "gegevens ontbreken" staat er altijd op m'n nokia als deel 2 nog moet komen. Die worden door je telefoon automatisch samengevoegd.

Edit: *le sigh*, spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 11-08-2008 17:14 ]

https://niels.nu

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het zit zo denk ik dat je telefoon 2smsjes krijgt en als ze allebei zijn aangekomen het 1 smsje wordt.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ik heb ook Vodafone en ondanks het jaarlijks bewaren van honderden sms-jes ben ik er nog nooit eentje kwijtgeraakt. Je zal het betreffende SMS-je toch echt wel verwijderd hebben of het was toch echt wel een flitsbericht... nofi.
Ow het gaat dus om een Nokia telefoon die het laatste deel van het bericht nog niet ontvangen had... :Z

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 11-08-2008 17:16 ]

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Sommige berichten hebben ook een "levensduur", naar ik meen. als dat 15/min of een half uur is kan ik me voorstellen dat je het kwijtraakt. De telefoon verwijdert ze dan, en niet vodafone.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 10:20
Vodafone veranderd geen berichten..
*gegevens ontbreken* krijg ik ook vaak op mijn telefoon te zien (oid.)
Dit betekent dat je sms bericht niet volledig binnen is gekomen.. als later het bericht wel volledig is krijg je nogmaals het envelopje te zien.. het ligt dus gewoon aan je telefoon of je bereik (of een hogere macht die het sms’je in de lucht voor de helft even tegenhoudt..)

Ik denk sowieso ook niet dat Vodafone "vergeten" is om "U profiteert ook van 60 halen = 3 betalen. U heeft Zorgeloos Internet BloX. Deze is geldig tot 08-09-2008." er bij te zetten
Dit wordt namelijk gewoon door een computer gedaan..

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

michelzwarts schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:15:
Sommige berichten hebben ook een "levensduur", naar ik meen. als dat 15/min of een half uur is kan ik me voorstellen dat je het kwijtraakt. De telefoon verwijdert ze dan, en niet vodafone.
En levensduur hoelang ze in het netwerk blijven ronddolen als ze niet afgeleverd kunnen worden ja. Heeft hier niets mee te maken. Ik zet mn geld in op een 1/2 en 2/2 bericht.
gambieter schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:12:
[...]

Er zou een stuk dynamische tekst kunnen zijn welke pas nageleverd is? Het kan aan je telefoon, de verbinding, de server etc hebben gelegen. Jouw conclusie is niet echt houdbaar met Ockam's scheermes. Persoonlijk denk ik dat je iets teveel conspiracy theory films hebt gezien ;)
Heb je meneer conspiracy theory weer. _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Oyster op 11-08-2008 17:20 ]

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:07
michelzwarts schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:15:
Er kan inderdaad een levensduur aan een SMS bericht worden gehangen. Maar, de levensduur bepaald hoelang een berichtje op de SMS centrale mag blijven in het geval dat het niet bezorgd kan worden.

De maximum levensduur ligt op +/- 2 weken. Jou SMSjes verdwijnen toch niet na 2 weken uit je telefoon?

Opper-prutser

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Hier heb ik zelf tegenwoordig ook last van, precies als uitgelegd is in de beginpost. En ik heb zelf ook een Nokia 6300. Begint aardig irritant te worden moet ik zeggen! Soms duurt het 15 min totdat het gehele bericht zichtbaar wordt.

Zal wel aan Nokia liggen lijkt me..

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit maak ik ook zo vaak mee op mijn Nokia 6021 op het KPN-netwerk.

Dan heb je gewoon het volledige bericht (nog) niet binnen gekregen...
Als ik http://en.wikipedia.org/w...chnical_realisation_(GSM) dit mag geloven, dan kan het sms-protocol gewoon een nieuwe aanvragen als berichtje niet correct is binnengekomen, dus dat zal dat "bijwerken" wel zijn.

Geen samenzweringen, gewoon halfbakken (nou ja, het werkt wel) techniek. :-)

Moet je je telefoon eens op een andere taal zetten dan Nederlands, staat er ongetwijfeld iets anders dan *gedeelte bericht ontbreekt*.

[ Voor 25% gewijzigd door Keypunchie op 07-01-2009 21:26 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:28

job

Keypunchie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:21:
Moet je je telefoon eens op een andere taal zetten dan Nederlands, staat er ongetwijfeld iets anders dan *gedeelte bericht ontbreekt*.
Klopt als een bus.

Ook leuk; stuur eens een leeg sms bericht naar een nokia telefoon.
Dan zal je een bericht krijgen in de zin van: kan niet tonen.
Ik denk dat de vertalers van nokia hun koffie nog niet op hadden. Nokia heeft wel meer dingen raar vertaald.

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:11

pcprutser

No message

zal wel door een drukke server ofso komen, met de jaarwisseling heb ik er ook last van gehad... (motorola op hi/kpn netwerk) Even later kreeg ik het bericht alsnog te zien ;)
Pagina: 1