Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Op mn vaders werk heeft een medewerker die "slechte ogen" heeft een 24" schem gekocht.

Probleem is nu dat dit scherm werkt met zeer hoge resoluties, 1680 x 1050. (lager instellen leidt tot zwart scherm, samsung sycmaster)
Deze medewerker is gewent om te werken in 800*600.

Nu heb ik via toegankelijkheidsinstellingen (rolstoel logo in configuratie scherm) al aardig grote letters en logo's. Windows is dus niet het directe probleem hier. Het probleem is dat een applicatie dat het bedrijf gebruikt (syntenss) niet groot wordt weergegeven.

Het 24 inch scherm wordt maar voor ruwweg 1/3 gebruikt. De kaders van de applicatie lopen wel gemaximaliseerd maar de software benut niet de volledige lengte (zie plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wijola/vb/kader.jpg
(excuses voor de Gigantische typfout)

Mijn vraag aan jullie is: is er een mogelijkheid om het in het plaatje met groen weergegeven gebied te vergroten, dmv een applicatie of via windows zelf ?

Het is verder ook niet mogelijk om wat aan de software te veranden, deze draait op een server en een de centale instelling wijzingen zorgt voor ongemak van andere mederwekers. ook via eigenschappen is niets te wijzigen daar de applicatie op de server staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik zou toch echt uitzoeken waarom die lage resoluties een zwart scherm opleveren. Want het is niet ideaal, maar wel de meest praktische optie. Het scherm bijvoorbeeld op 1280x800 zetten ofzo, dan blijft de verhouding nog goed, maar de resolutie lager en zo dus alles groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Heb je 'm via dvi of vga aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
lagere resoluties is verschrikkelijk lelijk natuurlijk.

wat voor applicatie is het? kun je die niet dwingen groter te worden?
kun je de medewerker geen bril verkopen (stuk veiliger in het verkeer?)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wat voor resoluties heb je geprobeerd? Lijkt me sterk dat ie bijvoorbeeld 1024*786 niet kan weergeven, zo starten heel veel computers op (als het niet al 800*600 is), mijn 22 inch (HP) laat dat gewoon zien. Een resolutie zoals 1280 bij 800 laat mijn 22 inch dan weer niet zien, probeer een hoop resoluties, of zoek het op wat het scherm kan weergeven.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

elke monitor laat wel 640x480 zien of 800x600

als is het alleen al omdat je windows / linux niet kan installeren. of je bios niet kan zien

ofwel ik geloof er nieks van dat het niet kan werken .. staat je refresh niet achterlijk hoog oid ?

en anders http://www.magnifiers.org...ftware/Screen_Magnifiers/ oid

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 11-08-2008 21:57 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat is dat voor een app? een DOS Console programma?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me idd dat ie prima op 800x600 moet kunnen draaien. Check eens of de refresh rate wel goed staat. MIsschien dat ie bij 800x600 de refresh rate op een of andere manier heel hoog of heel laag zet, dan kan de monitor het idd niet aan. Zet het gewoon op 60Hz.

Anders zou je ook nog kunnen kijken of een vga-kabel verschil uitmaakt als ie nu via dvi is aangesloten.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 11-08-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

GreenSky schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:51:
Wat voor resoluties heb je geprobeerd? Lijkt me sterk dat ie bijvoorbeeld 1024*786 niet kan weergeven, zo starten heel veel computers op (als het niet al 800*600 is), mijn 22 inch (HP) laat dat gewoon zien. Een resolutie zoals 1280 bij 800 laat mijn 22 inch dan weer niet zien, probeer een hoop resoluties, of zoek het op wat het scherm kan weergeven.
lagere resoluties zijn doodzonde op zo'n scherm en hondslelijk gewoon. Wat leesbaarheid betreft zou je normaalgezien alles moeten kunnen oplossen met DPI instellingen, zoals de TS gedaan heeft. Er zijn echter teveel applicaties die dit doodleuk negeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vergrootglas zit standaard in Windows. Zie ook: Turn On and Use Magnifier bij Microsoft.

Wel jammer dat sommige mensen zeggen dat het lelijk is, een TFT niet op zijn native resolutie draaien. True, dat klopt inderdaad wel, maar als je slechte ogen hebt, is het verkleinen van resolutie vaak wel een oplossing zonder een magnifier te moeten gebruiken... :)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

Boeboe schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:07:
[...]
lagere resoluties zijn doodzonde op zo'n scherm en hondslelijk gewoon.
maar daar gaat het niet om, het gaat om dat met een groter scherm en een lage resolutie alles groter en grover wordt weergegeven en dus als je slecht ziet, beter te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
De lagere resoluties zijn voor ons natuurlijk lelijk, maar voor degene met slechte ogen niet. Die zal de onscherpte niet zien.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GreenSky schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:47:
De lagere resoluties zijn voor ons natuurlijk lelijk, maar voor degene met slechte ogen niet. Die zal de onscherpte niet zien.
Hangt natuurlijk ook van de afwijking in het oog af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
okay begrijpt niemand het principe bril?? ik bedoel, de alles in één oplossing. werkt prima als de monitor kapot gaat, de gebruiker op een andere werkplek gaat zitten ed.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

TheNymf schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:49:
okay begrijpt niemand het principe bril?? ik bedoel, de alles in één oplossing. werkt prima als de monitor kapot gaat, de gebruiker op een andere werkplek gaat zitten ed.
En jij denkt dat elke willekeurige oogziekte met een bril op te lossen is? Beetje nadenkend zijn kan geen kwaad...

[ Voor 55% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 12-08-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TheNymf schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:49:
Euh zelfs bij jouw kortzichtichheid helpt een bril niet ;)

ik denk ook dat een grotere monitor dan meestal een makkelijkere oplossing is dan een sterrekijker op je neus, ook goedkoper

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 12-08-2008 23:47 . Reden: 2x de verkeerde gequote :X ]

Iperf

Pagina: 1