Toon posts:

[iPhone 3G] Exchange en andere gegevens syncen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb vandaag de iphone 3g binnen gekregen. Nu lukken mij een paar dingen niet:

- Ik heb 2 email accounts: Gmail en een studenten mail (exchange server van Utwente). Nu zegt de iPhone dat ik 14 ongelezen mailtjes heb bij het Gmail account terwijl alle berichten al zijn gelezen?
Wat is het 'probleem'?

- Ik heb al mijn contactgegevens overgezet van mijn oude telefoon in adresboek. Hoe zet ik nu deze gegevens op de iPhone? In itunes kan ik namelijk niets aangeven. Wel staat er bij samenvatting: Contactgegevens: Uw contact gegevens worden via de ether van Microsoft Exchange met uw iPhone. Heeft dit te maken met de exchange srv van mijn studenten mail? Wel heb ik nu namelijk alle mailadressen van de studenten tot mijn beschikking, geen mobiele nummers. Kan ik nu de gegevens in het programma "adresboek" apart op mijn iPhone krijgen?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:54
hmmm iPhone topic mss ff doorlezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, al gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Als je Exchange gebruikt dan kun je niet daarnaast ook nog losse adresboek gegevens syncen vanaf je Mac of PC. Je zult dus even moeten kijken of je de studentmail ook kunt bereiken via POP of IMAP zodat je gewoon kunt syncen met je computer.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je kan met Exchange er gewoon voor kiezen alleen de mail te syncen, het kalender en contacten schakelaartje zet je gewoon uit. Ten minste, bij mij wel (ook Exchange van de UT :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit kan wel. Maar wat voor voordelen verlies ik dan? Dan heb ik geen 'push' ofwel? En dan heb ik volgens mij ook alle mailadressen niet tot mijn beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:50:
Je kan met Exchange er gewoon voor kiezen alleen de mail te syncen, het kalender en contacten schakelaartje zet je gewoon uit. Ten minste, bij mij wel (ook Exchange van de UT :) ).
Dus dan sync die de mail en dan kan ik het adresboek apart syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Muthas schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:50:
Aha, dat wist ik niet. Dat maakt het een stuk makkelijker :)

[ Voor 71% gewijzigd door Hoedje op 11-08-2008 16:56 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk niet dat het mogelijk 2 adresboeken te mergen. Je hebt er nu 2 namelijk, die van Exchange die de UT voor je heeft gemaakt, en het adresboek op je PC. Je moet bij de Exchange account het syncen van contacten uitzetten, en vervolgens in iTunes zeggen dat je iPhone z'n contacten moet syncen met het adresboek op je PC (of Mac). Ten minste, ik neem aan dat je die UT contacten toch niet boeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:56:
Ik denk niet dat het mogelijk 2 adresboeken te mergen. Je hebt er nu 2 namelijk, die van Exchange die de UT voor je heeft gemaakt, en het adresboek op je PC. Je moet bij de Exchange account het syncen van contacten uitzetten, en vervolgens in iTunes zeggen dat je iPhone z'n contacten moet syncen met het adresboek op je PC (of Mac). Ten minste, ik neem aan dat je die UT contacten toch niet boeien...
klopt, het is gelukt. Dankjewel:)

Alleen zie ik nog steeds dat ik 14 'nieuwe' mail heb. Terwijl ik dus eigenlijk nul nieuwe emails heb?
Pagina: 1