• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 09:39
Heeft er iemand ervaring met dit plasma scherm?

Opvallend dat ik op dit forum zeer weinig informatie vind omtrend dit scherm.

Qua specs is het volgens mij een goed scherm en tevens het design van het scherm is ook subliem.

Maar waarom is er dan zo weinig over te vinden?

Verwijderd

Samsung is vooral populair vanwege zijn LCD's, daar behoren ze tot de top. Dat imago hebben ze m.i. niet bij plasma, daar regeren Panasonic en Pioneer. Maar het lijkt niet terecht, want uit diverse reviews blijkt toch dat hun plasma's een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding hebben. Zie b.v. deze:
http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-32887581.html
En het scherm dat jij op het oog hebt:
http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-32815318.html
Ik overweeg zelf de pn50a650 (in Nederland PS50a656) aan te schaffen:
http://www.amazon.com/rev...015PFUO0?showViewpoints=1

Maar jammer dat het zo weinig aandacht krijgt. Ten onrechte!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:22
Ik overweeg ook de 50A450, tenzij Panasonic opeens gaat stunten met hun 50"
Nog 2 of 3 maanden sparen en dan zal ik de knoop doorhakken.

Reviews zijn bijna niet te vinden, maar wat ik hoor zijn overwegend wel goede berichten, waardoor ik denk dat het een goede tv is voor z'n prijs.
Ik las echter op htforum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=74708.0 een review van Denniskoi (volgens mij post hij hier ook wel eens) en kennelijk heeft/had hij aardig wat last van retentie, maar ik weet zelf ook niet of Panasonic's daar veel/weinig last van hebben.

Star Citizen Referral Code

• PinguinFreak
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:40
Ook ik overweeg, na de TV gezien te hebben, een samsung te nemen, dan wel de 6 serie, PS50A656. Echter schijnt er nogal iets te schorten aan de 24p functie.Althans, dit was zo op de 5 serie, voor de 6 serie nog niks over kunnen vinden.

Ga het nog even in de gaten houden, de keuze is nog niet gemaakt, vooral met de komst van de 7 serie, misschien dat dat de prisj nog wat wat drukt van de 6.

It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

Verwijderd

PinguinFreak schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:24:
Ook ik overweeg, na de TV gezien te hebben, een samsung te nemen, dan wel de 6 serie, PS50A656. Echter schijnt er nogal iets te schorten aan de 24p functie.Althans, dit was zo op de 5 serie, voor de 6 serie nog niks over kunnen vinden.

Ga het nog even in de gaten houden, de keuze is nog niet gemaakt, vooral met de komst van de 7 serie, misschien dat dat de prisj nog wat wat drukt van de 6.
De 6 en 7 serie heb ik ook op het oog. In deze review wint de pn50a650 het van de 50pz85!

http://www.plasmatvbuying...-vs-samsung-pn50a650.html

De 6 serie is nu te koop via Redcoon, volgens mij wordt hij nauwelijks via gewone winkels verkocht. De 7 serie is volgens mij nog niet te koop, but correct if I'm wrong!

• PinguinFreak
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:40
De 7 serie is inderdaad nog niet te koop, zou wel augustus/september moeten uitkomen! Als de 6 serie dan goed zakt, dan zal ik waarschijnlijk wel tot aanschaf overgaan.

**EDIT** Ok, dat is dus voor de US, voor nederland schijnbaar nog niet bekend, wel jammer, want dat zou betekenen dat we met de 6 serie blijven zitten, en die dus niet in prijs zal zakken denk ik. **/EDIT** .

[ Voor 38% gewijzigd door PinguinFreak op 12-08-2008 13:50 ]

It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

• Metaalhoofd
Wat is eigenlijk het verschil tussen 50A450, 50A451, 50A456, 50A457 ?

Qua specs zie ik weinig verschil, qua prijs wel

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:54:
Wat is eigenlijk het verschil tussen 50A450, 50A451, 50A456, 50A457 ?

Qua specs zie ik weinig verschil, qua prijs wel
Bij Samsung duiden verschillen in het laatste cijfer altijd op cosmetische verschillen. Waarom de prijzen bij pricewatchen zo verschillen is een mysterie.

• snifrrr
Kan iemand vertellen wat die verschillen dan exact zijn?

En weet iemand of de A4xx serie inderdaad veel last heeft van retentie in vergelijking met andere gelijkwaardige modellen/types/merken?

Verwijderd

snifrrr schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:57:
Kan iemand vertellen wat die verschillen dan exact zijn?

En weet iemand of de A4xx serie inderdaad veel last heeft van retentie in vergelijking met andere gelijkwaardige modellen/types/merken?
Je zou bijvoorbeeld eens zelf op onderzoek kunnen gaan, neem eens contact op met Samsung. We hoeven natuurlijk niet alles voor jou voor te gaan kauwen.

Verder stel ik voor dat je gewoon in de winkel gaat kijken en op zoek gaat naar reviews, dat helpt al een hoop :).

• snifrrr
Ik heb contact gehad met Samsung, die zeggen gewoon 450 en 451 zijn in NL op de markt, andere nummers hebben ze geen info over.

Reviews heb ik gezocht maar zijn er bijna niet, misschien dat er iemand op dit forum ervaring mee heeft.

Verwijderd

snifrrr schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:05:
Ik heb contact gehad met Samsung, die zeggen gewoon 450 en 451 zijn in NL op de markt, andere nummers hebben ze geen info over.

Reviews heb ik gezocht maar zijn er bijna niet, misschien dat er iemand op dit forum ervaring mee heeft.
De 5 serie is ook op de Nederlandse markt, zie http://www.samsung.com/nl...evisions&subtype=plasmatv

Maar de 6 serie dus blijkbaar (nog) niet.

Ik heb ook zojuist met Samsung Nederland gebeld en hen kwam de 6 serie niet bekend voor. Er zijn wel Nederlandse webwinkels die hem aanbieden, maar de Samsung medewerker waarschuwde voor (gebrek aan) ondersteuning en garantie. Pas dus op bij evt. aanschaf, ik zou op zijn minst een garantie van de webwinkel eisen, anders zit je er mooi mee als die het begeeft na een paar maanden.

• Metaalhoofd
De 42A451 kost bij BCC € 699,-
Dat vind ik best een leuke prijs, goedkoper dan diverse internetsites.

Het is wel jammer dat de 50A451 bij BCC 1249,- kost = 550,- meer voor 8 inches :(

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:35:
De 42A451 kost bij BCC € 699,-
Dat vind ik best een leuke prijs, goedkoper dan diverse internetsites.

Het is wel jammer dat de 50A451 bij BCC 1249,- kost = 550,- meer voor 8 inches :(
8 inch is dat ook een enorm verschil. Als je eens in de winkel gaat kijken zal je dat ook zelf zien ;) .

• Metaalhoofd
Klopt, maar op Plasma HD-Ready gebied is er ook geen stap tussen.
Of je hebt een 42" voor een leuk bedrag, maar niet echt groot overkomt op 4 meter, waardoor je dus achteraf spijt krijgt
Of je hebt een 50" voor bijna het dubbele, wat wel een aardig formaat is, maar dusdanig veel duurder dat je nog langer op je kleine beeldbuis tv moet kijken

Pagina: 1