Multimeter welke kan ik het beste kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Nu met mijn multimeter de amperages niet meer gemeten kunnen worden is het misschien tijd om een andere aan te schaffen.

Wat me opvalt is dat het aanbod enorm is.
Ik ben maar een simpele hobbyist die met microcontrollers aan het spelen is, dus een multimeter is echt nodig en ik denk dat het 5 euro model zelfs goed genoeg is voor mijn behoeften.

Een analoge van wat ik lees is niet aan te raden omdat deze of onnauwkeurig is on stroom snoept van je circuit.

Voor de digitale zie ik eigenlijk maar 2 verschillende versies, met of zonder autorange.
Dat laatste lijkt me wel handig , maar van hetzelfde merk bieden ze er dan nog 10 aan en ik zie/snap het verschil niet.

Kortom wat gebruiken jullie en wat raden jullie mij aan?

Voor meer info zie ook
NL: Wikipedia: Multimeter
ENGELS: Wikipedia: Multimeter

Hier een listing van wat shops, niet dat ik me tot deze wil beperken
http://www.eleshop.nl/multimeters-c-29.html
http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1280
http://www.display.nl/Meetapparatuur/Multimeter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 15:41

TheProphet

unifi-forum.nl

Ik zelf gebruik deze...

Afbeeldingslocatie: http://news.fluke.com/images/Products/Industrial/Digital_Multimeters/F-77-IV_01a_200p.jpg

De NIEUWE Fluke 77-IV digitale multimeter beschikt over de functies die u nodig hebt om de meeste elektrische en elektronische problemen op te lossen. Deze meter is eenvoudig te gebruiken en is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de oorspronkelijke 70-serie van Fluke. Zo heeft deze meter meer meetfuncties, voldoet hij aan de meest recente veiligheidsnormen, en heeft hij een veel groter display dat gemakkelijker is af te lezen.

Meetfuncties:
Meetbereik tot 1000 V