Hallo,
Ik probeer een fileserver op te zetten via mijn Gigaset SX551, ik heb een 250GB WD usb HDD aangesloten op de usb poort van de SX551, Dit alles zodat ik back-ups van alle pc's kan maken naar deze HDD.
in de SX551 heb ik USB op On staan, en hij herkend de HDD ook.
Vervolgens heb ik bij fileserver een naam en een beschijving in gevuld.
In mijn netwerk kan ik dit ook vinden (die naam) maar er is daar geen HDD ruimte. De HDD is al beschrijfbaar, er staat ook al 180 GB aan data op.
In de handlijding staat dat ik onder het kopje fileserver patities toe kan voegen, deze knop is er bij mij niet. hetgeen er staat op die pagina is:
Fileserver: staat op on
Hostname: Backupschijf
Description: HDD via Router
Domain: WORKGROUP
Device: WDC WD25**********
Pattitions: File system Active shares
Pattition 1 HPFS/NTFS (not supported)
knopje OK knopje Cancel
Wat moet ik doen om dit aan de praat te krijgen?
licht het er aan dat het NTFS is en dat het FAT32 moet zijn?
Laat maar, Getest met een FAT32 USB stick, en dit werkt wel....
Dit brengt mij bij de vraag, kan ik een NTFS schijf converteren naar FAT32 zonder alle data te moeten back-uppen en de schijf te formateren?
Ik probeer een fileserver op te zetten via mijn Gigaset SX551, ik heb een 250GB WD usb HDD aangesloten op de usb poort van de SX551, Dit alles zodat ik back-ups van alle pc's kan maken naar deze HDD.
in de SX551 heb ik USB op On staan, en hij herkend de HDD ook.
Vervolgens heb ik bij fileserver een naam en een beschijving in gevuld.
In mijn netwerk kan ik dit ook vinden (die naam) maar er is daar geen HDD ruimte. De HDD is al beschrijfbaar, er staat ook al 180 GB aan data op.
In de handlijding staat dat ik onder het kopje fileserver patities toe kan voegen, deze knop is er bij mij niet. hetgeen er staat op die pagina is:
Fileserver: staat op on
Hostname: Backupschijf
Description: HDD via Router
Domain: WORKGROUP
Device: WDC WD25**********
Pattitions: File system Active shares
Pattition 1 HPFS/NTFS (not supported)
knopje OK knopje Cancel
Wat moet ik doen om dit aan de praat te krijgen?
licht het er aan dat het NTFS is en dat het FAT32 moet zijn?
Laat maar, Getest met een FAT32 USB stick, en dit werkt wel....
Dit brengt mij bij de vraag, kan ik een NTFS schijf converteren naar FAT32 zonder alle data te moeten back-uppen en de schijf te formateren?
[ Voor 9% gewijzigd door HellStorm666 op 11-08-2008 15:52 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1