op zoek naar een 18,4 inch laptop RUGtas

Pagina: 1
Acties:

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-12 19:50
zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een 18,4 inch laptop RUGtas

ik heb een aantal weken terug een nieuwe notebook aangeschaft een acer aspire 8920g
de afmetingen zijn: (H x B x D) 4,4 x 44,1 x 30 cm

misschien dat jullie mede tweakers ooit zo'n groote tas tegengekomen zijn.
ik ben namelijk al meer dan een week aan het zoeken maar ik vind alleen maar 17 inch rugtassen.

ik zou graag willen dat er ook nog een boek of 2 in zouden passen.
over een aantal weken moet ik weer naar school en zou graag zo'n tas willen hebben.

alvast bedankt.

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 08:43

JW1

Ik zou eerder een trolley kopen voor zo'n desktopvervanger.
Wil je die serieus meenemen naar school?

• dezejongeman
JW1 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:49:
Ik zou eerder een trolley kopen voor zo'n desktopvervanger.
Wil je die serieus meenemen naar school?
waarom niet met een goede tas is dat best te doen.
hij is in iedergeval lichter dan je denkt.
alleen wil ik dat graag op de rug dat bevalt me veel beter dan die schouder tassen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Respect als je dat ding elke dag mee gaat nemen naar school...

Een normale laptop tas ga je hier niet voor vinden. 17" is over het algemeen gewoon het grootst, en dat noem ik al geen laptop meer, laat staan 18+". Deze dingen zijn gemaakt om gewoon thuis te staan en zo nu en dan mee te gaan naar LAN party's en dergelijke.

Mijn advies is om af te komen van die laptop als dat nog kan en een lekker 15,4" model nemen dat gewoon in een Eastpak ed past. Je wilt gewoon simpelweg niks groters meenemen naar school...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-12 18:45

Sick Nick

Drop the top!

4.1 kilo is niet echt een vedergewicht ofzo :p Maar ok, jij moet er mee rondlopen en wij niet :D

Past dat ding niet gewoon in een 17" tas? Hij is net zo diep en hoog als een 17" laptop alleen een paar centimeter breder (44 ipv 40/42). Kan me niet voorstellen dat die 2 cm niet ook in de tas passen.

• dezejongeman
GENETX schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:56:
Respect als je dat ding elke dag mee gaat nemen naar school...

Een normale laptop tas ga je hier niet voor vinden. 17" is over het algemeen gewoon het grootst, en dat noem ik al geen laptop meer, laat staan 18+". Deze dingen zijn gemaakt om gewoon thuis te staan en zo nu en dan mee te gaan naar LAN party's en dergelijke.

Mijn advies is om af te komen van die laptop als dat nog kan en een lekker 15,4" model nemen dat gewoon in een Eastpak ed past. Je wilt gewoon simpelweg niks groters meenemen naar school...
nee want ik wou juist een groot scherm omdat dat handiger is kun je makkelijker meerdere vensters open hebben

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jongen, je hebt ook 15,4" laptops met 1920x1200 pixels...

En Grootte != Resolutie

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik dacht dat die wel te vinden waren op google, maar dat blijkt toch best lastig te zijn. Enige wat ik vond is: http://www.amazon.co.uk/E...op-Backpack/dp/B00127IF4I

Maar dat is wel een hele grote tas, de 2 boeken is dan ook niet zo'n probleem meer.

Ik zou er overigens niet blij mee zijn als ik elke dag zo'n bohemoth mee zou moeten zeulen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12 17:31
Ik heb zelf een Targus 17" backpack: http://www.lapcase.co.uk/...U_XL_Laptop_backpack.html

Deze heb ik voor een Dell Precision M6300 en dat past makkelijk. Ik weet alleen niet of een 18" ook gaat passen, dat wordt krap denk ik. Maar een 3.8 kilo meenemen is niet echt zoveel hoor, met een goede rugtas wil dat makkelijk. Alleen iedereen kijkt je wel vreemd aan als je in de trein zit met zo'n monster op schoot :P

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 13:57
GENETX schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:59:
Jongen, je hebt ook 15,4" laptops met 1920x1200 pixels...

En Grootte != Resolutie
1920x1200 pixels op een 15,4" scherm, dan moet je dus op +/10 cm afstand van het scherm gaan zitten of na een paar uur heb je echt flink vermoeide ogen, wat niet goed voor je gezondheid is.

En ja je kunt de DPI dan weer vergroten, maar dan had je net zo goed een scherm met lagere resolutie kunnen kiezen...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-12 15:43

Apache

amateur software devver

chrisO schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:11:
[...]

1920x1200 pixels op een 15,4" scherm, dan moet je dus op +/10 cm afstand van het scherm gaan zitten of na een paar uur heb je echt flink vermoeide ogen, wat niet goed voor je gezondheid is.

En ja je kunt de DPI dan weer vergroten, maar dan had je net zo goed een scherm met lagere resolutie kunnen kiezen...
Ik werk hele dagen op werk op een DELL 830 met 1920*1200; daarnaast een 15" mbp met 1440*900 hoewel ik die liever al 1680*1050 had gehad en thuis 1920*1200 op een 24" scherm en dat ziet er na een dag niet overdreven groot uit.

Maar wat ik kan concluderen is dat ik zeer makkelijk, zonder vermoeide ogen naar een 15" 1920 scherm kan kijken, misschien is dat een persoonlijk iets, maar het moet wel degelijk niet zo zijn. Een 15" laptop + 20" extern scherm voor thuis lijkt mij een ideale combinatie voor een student.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• dezejongeman
Apache schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:30:
[...] Een 15" laptop + 20" extern scherm voor thuis lijkt mij een ideale combinatie voor een student.
dat is iets wat ik heb overwogen maar ik wil op school ook gewoon een groot scherm en aangezien ik aan de eetafel werk moet ik dan een scherm daarop hebben staan.
dus wou ik gewoon een notebook met een groot scherm.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:51
Crumpler is mooi stevig merk en 99 jaar garantie. Mooie is dat deze tassen ook erg goed tegen water kunnen. Heb al diverse keren door een regenbui gemoeten zonder dat ik het wou. Heb zelf een L versie voor me rug maar ze hebben ook groter. zit ook veel speling in.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12 16:48

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De topicstarter hééft die laptop nou eenmaal al. Het lijkt me vrij onzinnig om nu nog te zeggen dat een kleinere handiger is... Misschien is het beter om, in plaats van je eigen mening op te dringen, ofwel ontopic te reageren of gewoon niets te zeggen? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je die 17"-tassen ook daadwerkelijk geprobeerd? (gewoon laptop even meenemen naar de winkel). Want er zal denk ik altijd wel een beetje speling zijn. Ik heb zelf een messenger bag van caselogic waar officieel een 15.4" notebook in kan, maar volgens mij is het vak nog wel groter dan dat. Sterker nog, als ik het zo inschat past zelfs jouw laptop van 44x30 daar wel in (geen meetlat bij de hand ;)).

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12 19:45

Ardana

Mens

http://www.lapcase.co.uk/...U_XL_Laptop_backpack.html
Deze heb ik ook, en naast 'm'n 17"laptop past er 'n zalman-laptopkoeler en 'n logitech natural keyboard + accecoires in (niet heel erg veel dan meer, maar genoeg om de laptop te laten werken).

Indien je afmetingen niet bijster veel groter zijn dan 'n 17" laptop, zou dit best kunnen werken denk ik.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:07
hi. ik zat met hetzelfde probleem voor me schoonmoeder.
maar ik heb er een aantal kunnen vinden.
niet zozeer alleen een rugzak maar ook gewone tassen voor een notebook.
hopelijk heb je hier iets aan.

http://www.laptopplus.nl/...-4-inch-laptoptas/147172/
http://www.overstock.com/...case/3033957/product.html
http://www.salland.eu/pro...wart-n22878p-1484964.html

[ Voor 29% gewijzigd door creon op 04-12-2009 08:42 ]

Verwijderd

Na overleg met GENETX hebben we besloten dat dit topic beter tot zijn recht komt in CSL. Hier lopen meer mensen rond met kennis van laptops en hun accessoires dan in het SF, waar het toch meer over winkels en hun problemen gaat ;)

move -> CSL
Pagina: 1