Toon posts:

Marantz SR4300 receiver doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Marantz SR4300 receiver.
Ik gebruikte hem misschien gemiddeld 2x in de week, op een middelmatig volume.

Nu na een week op vakantie te zijn geweest wilde ik hem aanzetten, maar deed hij niets meer. Geen powerlampje, geen dispay, niets. Van het stekkerblok gehaald, op een ander stopcontact, niets...

Kan je in dergelijke gevallen zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk om een kapotte voeding gaat?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Je zou om te beginnen de zekering in de receiver kunnen checken voordat je de voeding direct vervangt. 'Ruik' je misschien iets verbrand uit je receiver?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:47:
Je zou om te beginnen de zekering in de receiver kunnen checken voordat je de voeding direct vervangt. 'Ruik' je misschien iets verbrand uit je receiver?
Ik heb hem nu opengemaakt. De zekering ziet er in principe nog goed uit.
Ook geen rare luchtjes wanneer ik hem aanzet.

• Saab
Nouja, ik bedoelde meer in die zin dat je misschien iets kon ruiken wat al verbrand was. Soms heb je dan nog een verschroeide lucht in je versterker hangen.

Anders met een multimeter aan de gang tot waar je nog spanning kun meten, ook de zekering voor de zekerheid doormeten.

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:57:
Nouja, ik bedoelde meer in die zin dat je misschien iets kon ruiken wat al verbrand was. Soms heb je dan nog een verschroeide lucht in je versterker hangen.

Anders met een multimeter aan de gang tot waar je nog spanning kun meten, ook de zekering voor de zekerheid doormeten.
Ik kan morgenavond een mulitmeter van iemand lenen, dus dan ga ik eerst eens zelf die zekering doormeten. Het doormeten van de rest wilde ik maar niet aan beginnen, omdat ik daar nagenoeg geen verstand van heb.

• Saab
Als er nog garantie op zit kun je 'm beter wegbrengen. Alleen de zekering doormeten als je de spanning eraf hebt he?

Je kunt altijd voorzichtig meten of je aan de secundaire zijde van de trafo spanning meet op de brugcel, daarna stap voor stap tot aan de eindtrap maar je moet wel een beetje snappen waar je die pennen moet prikken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:30:
Als er nog garantie op zit kun je 'm beter wegbrengen. Alleen de zekering doormeten als je de spanning eraf hebt he?

Je kunt altijd voorzichtig meten of je aan de secundaire zijde van de trafo spanning meet op de brugcel, daarna stap voor stap tot aan de eindtrap maar je moet wel een beetje snappen waar je die pennen moet prikken natuurlijk.
Zit geen garantie op, is zelfs al een tweede hands. Maar degene van wie ik hem heb was echt een Pietje precies, dus ik heb hem in perfecte staat over kunnen kopen.
Ik ben erg tevreden met het apparaat,dus ik denk dat repareren voordeliger is dan vervangen.

Dat verder meter wordt idd een beetje lastig met de kennis die ik nu heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 17:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:28:
Ik heb een Marantz SR4300 receiver.
Ik gebruikte hem misschien gemiddeld 2x in de week, op een middelmatig volume.

Nu na een week op vakantie te zijn geweest wilde ik hem aanzetten, maar deed hij niets meer. Geen powerlampje, geen dispay, niets. Van het stekkerblok gehaald, op een ander stopcontact, niets...

Kan je in dergelijke gevallen zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk om een kapotte voeding gaat?
Het heeft de afgelopen dagen flink geregend, en geonweerd. Misschien is er in je afwezigheid de bliksem ingeslagen? Mijn versterker was ook kapot (niet vanwege bliksem), dus ik schroefde hem open en bij mij zaten er maar liefst 5 zekeringen in. Niet allemaal in het zicht, ik moest hiervoor verschillende dingen los schroeven. En 1 ervan was kapot, vervangen, en nu werkt hij weer perfect. Misschien zijn er bij jouw ook meer dan 1 zekeringen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:36:
[...]
Het heeft de afgelopen dagen flink geregend, en geonweerd. Misschien is er in je afwezigheid de bliksem ingeslagen?
Volgens andere inwonenden niet.
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:36:
[...]
Mijn versterker was ook kapot (niet vanwege bliksem), dus ik schroefde hem open en bij mij zaten er maar liefst 5 zekeringen in. Niet allemaal in het zicht, ik moest hiervoor verschillende dingen los schroeven. En 1 ervan was kapot, vervangen, en nu werkt hij weer perfect. Misschien zijn er bij jouw ook meer dan 1 zekeringen?
Ik kan er iig direct maar eentje zien. Die zit net in het zicht, kan er niet eens makkelijk bij.

• hvdoever
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-02-2014
Heej, Je mag wel een keer langs komen met die SR4300. Ik heb een schema en ben electronicus.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-12 23:43
Misschien kun je hier nog goed terecht: http://marantzforum.nl/forum/ ;)

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35
hvdoever schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:31:
Heej, Je mag wel een keer langs komen met die SR4300. Ik heb een schema en ben electronicus.
Zou je ook een kapot ic kunnen vervangen? Er is eentje kapot bij mijn sr4300 en correct vraagt €180 om deze te vervangen...

Ik vind het Marantz forum niet heel erg overzichtelijk, en de search ervan is ook niet zo geweldig.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-12 23:43
Verdicampo schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:22:
[...]

Zou je ook een kapot ic kunnen vervangen? Er is eentje kapot bij mijn sr4300 en correct vraagt €180 om deze te vervangen...

Ik vind het Marantz forum niet heel erg overzichtelijk, en de search ervan is ook niet zo geweldig.
Dude, wat piep je nou? Je hebt een probleem met een Marantz. Die gasten daar op dat forum slapen eten denken enkel in Marantz termen, en jij gaat zeuren over de overzichtelijkheid en search? Of ben je er 1 van sitechecks.nl???
Pagina: 1