[Leopard] Herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Hallo,

Ik ben van plan om mijn iMac even een frisse herinstallatie te geven van Leopard. Ik heb al mijn bestanden zorgvuldig geordend en ga ze straks allemaal naar een externe harde schijf verplaatsen zodat ik straks weer fijn al mijn bestanden heb. Ik heb alleen de vraag: is er nog iets waar ik speciaal rekening mee moet houden als ik een herinstallatie wil plegen. Zo ga ik denk ik niks uit 'library' backupen omdat ik geen idee heb of ik uberhaupt hier bestanden van moet backupen.
Kortom: zijn er nog speciale dingen, bestanden die je snel over het hoofd ziet, o.i.d. waar ik rekening mee moet houden voordat ik definitief de herinstallatie verricht?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kun je niet een TimeMachine systeem backup maken en naar dat de herinstallatie hebt uitgevoerd deze weer terug plaatsen?

Of is dit niet slim ivm eventuele problemen die je nu hebt en die dan ook weer meeneemt naar de nieuwe "verse" installatie?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 16:12
In de library van je eigen profiel staan alle instellingen en sommige programma's zetten daar nog wel eens wat meer bestanden neer.

Wat het makkelijkst is wanneer je profiel niks mis mee is: maak een timemachine backup of kopieer je gehele profiel naar een externe schijf en installeer Leopard opnieuw. Daarna kan je je profiel laten terug zetten.

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Ik heb wat problemen gehad m.b.t. bestanden en bepaalde instellingen van de rechten. Daarnaast zijn er nog wat kleine dingetjes waardoor ik graag een volle herinstallatie wil verrichten. Zijn er nog bepaalde dingen waarvan jullie zeggen die absoluut uit de library moet backupen betreffende gebruikersinstellingen e.d.?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
bekok schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:38:
Ik heb wat problemen gehad m.b.t. bestanden en bepaalde instellingen van de rechten. Daarnaast zijn er nog wat kleine dingetjes waardoor ik graag een volle herinstallatie wil verrichten. Zijn er nog bepaalde dingen waarvan jullie zeggen die absoluut uit de library moet backupen betreffende gebruikersinstellingen e.d.?
Ik zou gewoon HEEL mijn userdirectory backuppen, dan zie je ook niets over het hoofd. Vervolgens kan je selectief items gaan terugplaatsen die je nodig hebt?

Verwijderd

ik heb een vraagje mbt herinstallatie osx

als je dan heel je userdirectory backupt kan je dan daarna bijvoorbeeld je photoshop gewoon terukplakken en dan doet alles het weer? of moet je weer alles opnieuw registreren en gaat dat nog een paar uur kosten voordat alles het weer doet?

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:05:
ik heb een vraagje mbt herinstallatie osx

als je dan heel je userdirectory backupt kan je dan daarna bijvoorbeeld je photoshop gewoon terukplakken en dan doet alles het weer? of moet je weer alles opnieuw registreren en gaat dat nog een paar uur kosten voordat alles het weer doet?
De meeste applicaties kan je gewoon 'herinstalleren' door Time Machine te gebruiken. Volgens mij staan al je preference files ook in je userdirectory. Zelf heb ik na een schone herinstallatie mijn userprofile teruggezet, en vervolgens CS3 geinstalleerd. Ik moest nog wel mijn serial invoeren tijdens de installatie, maar activatie was niet meer nodig.
Pagina: 1