Toon posts:

Netwerk via Stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

ik ben van plan om een netwerkje te maken via het stopcontact maar ik wil hier ook internet op delen op meerder pc's.
nu is het zo dat wij hier 4pc's hebben op internet.
2 beneden in de woonkamer die via een router op internet draaien en boven via whireless werken dat ook op de router zit die beneden staat.
nou is het via draadloos nogal rommlig gamen, veel conection errors etc etc dus ik wil hier iets anders van maken om te kunnen netwerken.
Nou dacht ik via het stopcontact het neterk te gaan gebruiken door 3 adpators te kopen voor dit netwerk via het stopcontact.

als ik op de bestaande router beneden een adaptor in het stopcontact prikt met een lankabel in de router steek en boven 2 adaptors in het stopcontact steek en daar de 2pc's op aansluit moet het toch gewoon werken op deze manier ?
De router is ook switch en speelt DNS server en geeft de ip's uit aan de pc's.

en er is ook natuurlijk een optie om een kabel te trekken naar boven met nog een switch ertussen voor boven maarja kabels zijn lastig weg te werken...

iemand ervaring hiermee ?

Verwijderd

Geen ervaring maar ik heb altijd begrepen dat de PC's op dezelfde groep aangesloten moeten zijn.

Daarnaast zijn kabels redeijk makkelijk weg te werken achter verwarmings pijpen of mbv kabelgootjes,

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 12:46 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Natuurlijk zou dat moeten werken - dat is net de hele opzet van die techniek.

Zorg er wel voor dat je degelijke dingen koopt, sommige modellen/merken presteren blijkbaar zwaar ondermaats (tijdje geleden werden ze getest in C't). Intern zal je wel niet de volledige 100 Mbit halen van een regulier LAN voor zover ik weet (alhoewel je daar meestal ook maar tot 80 Mbit mee raakt, door de band genomen).

[ Voor 27% gewijzigd door Borromini op 11-08-2008 12:46 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor jullie info... denk dat het toch maar een kabel trekken gaat worden, blijft toch het beste in mijn ogen.
aangezien mijn zoons veel gamen tegen elkaar en natuurlijk doet papa daar ook wel een mee, lijkt mijn dat een betere optie aangezien de investering voor zulke netwerkadaptors via het stopcontact.
kabeltje en switch zijn iets goedkoper.

maar nog bedankt...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:23:
oke bedankt voor jullie info... denk dat het toch maar een kabel trekken gaat worden, blijft toch het beste in mijn ogen.
aangezien mijn zoons veel gamen tegen elkaar en natuurlijk doet papa daar ook wel een mee, lijkt mijn dat een betere optie aangezien de investering voor zulke netwerkadaptors via het stopcontact.
kabeltje en switch zijn iets goedkoper.

maar nog bedankt...
Goede keus!

Verwijderd

Ik geef zelfs altijd als advies 'Als bekabeling mogelijk is, dan bekabelen!'.
Maar vergeet niet dat de apparatuur steeds beter wordt. Zelf hebben wij onze gehele netwerklijn van HP of Zyxel.
Met name Zyxel steekt veel tijd in het onderzoeken/ontwikkelen van netwerk apparatuur.
Je kan bijvoorbeeld kijken op deze pagina : http://www.zyxel.nl/web/others.php?CategoryNo=OTCA2008005
Pagina: 1