Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Raar geluid, uit de voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor sinds een dag de hele tijd een raar geluidje. Niet constant, dat is het rare. Het komt, duurt hooguit 1 seconde en verdwijnt vervolgens weer net zo snel als dat het gekomen is. Ik open de kast om te horen waar het nou precies vandaan komt en volgens mij komt het van de ventilatie van mijn voeding. Maar dan vraag ik me af waarom ik dat geluid niet constant hoor. Als er iets mis is met de ventilatie dan zou mijn PC nu in lichtelaaie moeten staan of ik zou in elk geval dat geluid non-stop moeten horen. Het klinkt alsof er tegen iets aan word geschuurd. (Leek me ook wel handig om te vermelden.)

Het geluid komt echt van bovenin de kast, dus het is ook niet mijn videokaart of mijn hardeschijven. Mijn DVD drive heb ik los gekoppeld (don't ask :P ) dus die is het ook niet. Begin wel een beetje nerveus te worden nu. Ik heb hier namelijk niet zo snel een brandblusser liggen ofzo. :+

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Houd die ventilator even stil, stopt het geluid dan? (van even stilhouden gaat er niets branden ;) ) Ventilator zuivermaken danwel vervangen :)

[ Voor 20% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-08-2008 12:14 ]

Specs

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Hoe vaak heb je het geluidje? 1x in een uur, elke minuut? En het kost wat moeite, maar je hebt zeker geen andere voeding om te testen of je het dan ook hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ben bang dat het geluid zich veel te sporadisch voordoet om het zo te kunnen controleren, maar ik zal vandaag of morgen maar even alles uit elkaar halen en schoon maken en als dat niet lukt, dan zit er niets anders op dan hem gewoon te vervangen. Bedankt voor de snelle reactie trouwens. ;)

EDIT:
SaiBork schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:26:
Hoe vaak heb je het geluidje? 1x in een uur, elke minuut? En het kost wat moeite, maar je hebt zeker geen andere voeding om te testen of je het dan ook hebt?
Elke minuut ja. En nee. Geen andere voeding.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dubbele post. Sorry!

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 12:29 . Reden: Dubbele post. ]

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Sporadish is dus niet elke minuut ;)
Ik bedoel als het sporadish is, is het ook lastig te controleren als je het schoongemaakt hebt of een andere voeding zou gebruiken, omdat het niet constant voorkomt.

Bij elke minuut/uur, heb je een stabielere tijdsinterval, hierdoor zal je controle dus makkelijker uitvallen.

Schoonmaken is tot nu dan idd het makkelijkst en goedkoopst om als eerste te proberen natuurlijk.
Pagina: 1