Toon posts:

Geen beeld op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe video kaart een Geforce 7300gt super van Xpert vision (512mb)

Nu is het zo ik wil graag ook beeld hebben om mijn tv maar dat lukt me van geen kant.

Terwijl de vorige kaart alles goed werkte en deze gaf ook beeld als de pc opstarte maar dat doet de nieuwe ook niet.

Alles ingestelt zoals ik bij de andere gedaan had maar niks wil werken, ook al TVtool geprobeert maar nog geen beeld.

Het zit zo inelkaar bij mij :

Er loopt een svhs stekker (4polig) naar mijn pc en een scart naar de tv.

Maar nu is het zo de kaart heeft een 7 polige aansluiting en de kabel 4 polig dus ik dacht dat het niet werkte omdat ik een 4 polige stekker heb dus heb ik een verloop gekocht van 4 naar 7 polig maar dat werkt ook niet.

Wie weet wat dit kan zijn?

Werkte voorheen altijd goed maar nu met de nieuwe kaart wil het helemaal niet meer.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:20
Welke driver versie? Word je TV wel herkend? Staat je TV op het juiste kanaal? Dit is een veel voorkomend probleem, er is zelfs een aparte FAQ voor: De grote tv-out FAQ
uit deze FAQ:
• Alles goed aangesloten, maar ik krijg helemaal geen beeld

- Zorg dat je tv aanstaat en je kabel is aangesloten als je je pc opstart, sommige tv-out chips kijken eerst of er wat is aangesloten op de connector voor ze gaan werken.
- Nieuwste drivers van je videokaart installeren (links staan in de V&B FAQ)
- Download TVTool en/of TVCC2000 van www.tvtool.de als je normale videokaartdrivers niet mee willen werken.
- Heb je je tv-out via S-Video aangesloten probeer dan composite en als je composite gebruikt even S-Video testen.
- Als je een SCART-blok gebruikt, zorg dan wel dat je een switchable hebt (die je dus zowel als input en als output kunt gebruiken. Als je geen switchable hebt, kan het zijn dat je een output hebt, terwijl je juist een input nodig hebt.
- Zorg dat je een INGANG op je tv gebruikt en niet een UITGANG.
Je zegt alles ingesteld zoals bij de vorige kaart, hoe heb je dat ingesteld? (even screenshot oid). Was je vorige kaart ook NVidia? (ivm eventuele driverproblemen)

Edit: Welkom op GoT ;)

[ Voor 87% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-08-2008 11:37 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
me vorige was ook een nvidia (asus) 128mb

Deze werkt het perfect mee.

En die FAQ heb ik er ook al bij gehad maar niks wat wil werken.

Welke instellingen moet een screenshot maken ?

Enige wat ik tot nu toe krijg is zwart scherm op de tv met wat lichte strepen er door heen en als ik iets wijzig dan knippert de tv even en voor de rest geen beeld.

En de tv word gewoon herkent.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/knight/inst1.jpg
asfaloth_arwen schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:31:
Welke driver versie? Word je TV wel herkend? Staat je TV op het juiste kanaal? Dit is een veel voorkomend probleem, er is zelfs een aparte FAQ voor: De grote tv-out FAQ
uit deze FAQ:

[...]

Je zegt alles ingesteld zoals bij de vorige kaart, hoe heb je dat ingesteld? (even screenshot oid). Was je vorige kaart ook NVidia? (ivm eventuele driverproblemen)

Edit: Welkom op GoT ;)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:20
Als ik je screenshot zo bekijk moet je eens wat (andere) drivers installeren :X
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:17:
volgens mij staat hij op 4bit kleur of niet?
Zou kunnen, dit is niet echt goed leesbaar...

[ Voor 62% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-08-2008 12:19 ]

Specs

Verwijderd

Verwijderd

zijn achtergrondfoto is 16 kleuren dithered, de rest van zijn desktop ziet er perfect uit hoor.....

In ieder geval, het nut van de screenshot is: als je videokaart wel signaal uitstuurt naar je tv (maar je ziet het niet) zou het tweede scherm ook op die screenshot moeten zichtbaar zijn (tenzij je je beeld cloont).
Dat gezegd zijnde: cloon je je beeld of breid je je desktop uit naar het tweede scherm?

Ik zie het al: de 16-kleuren foto is van het tweede beeldscherm: de resolutie van je 2 schermen heb je samengeperst naar een 4:3 verhouding waardoor het er zo vreemd uitziet :)

Dat betekent dat hij wel een signaal uitstuurt, maar dat de televisie deze weigert weer te geven. Vermoedelijk moet je nog de resolutie (en kleurdiepte) van je tweede scherm aanpassen. Indien het een HD tv is moet je eens in de handleiding kijken wat de optimale resolutie van dat ding is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik cloon het beeld naar de tv.

De resolutie van de monitor staat op 1024 bij 768 (32bit) en de tv op 800 bij 600 (16bit)

Volgens mij is het geen hdtv want het is geen duur ding geweest (heeft geen eens svhs aansluiting)

En wat ook vreemd is onder systeem/hardware/apparaatbeheer staat onder monitor 1x plug en play-monitor en 3x standaardbeeldscherm (de TV dus) wat ik ook doe verwijder het en installeerd het weer opnieuw. (windows ook al opnieuw geinstaleerd maar blijft het zelfde)

Zelf kom ik er niet meer uit eerlijk gezegd, heb volgens mij alle opties gedaan en geprobeert.

Trouwens dit zie ik in tvtool

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/knight/inst2.jpg

Bij de tv geeft tvtool helemaal niks weer.
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:04:
zijn achtergrondfoto is 16 kleuren dithered, de rest van zijn desktop ziet er perfect uit hoor.....

In ieder geval, het nut van de screenshot is: als je videokaart wel signaal uitstuurt naar je tv (maar je ziet het niet) zou het tweede scherm ook op die screenshot moeten zichtbaar zijn (tenzij je je beeld cloont).
Dat gezegd zijnde: cloon je je beeld of breid je je desktop uit naar het tweede scherm?

Ik zie het al: de 16-kleuren foto is van het tweede beeldscherm: de resolutie van je 2 schermen heb je samengeperst naar een 4:3 verhouding waardoor het er zo vreemd uitziet :)

Dat betekent dat hij wel een signaal uitstuurt, maar dat de televisie deze weigert weer te geven. Vermoedelijk moet je nog de resolutie (en kleurdiepte) van je tweede scherm aanpassen. Indien het een HD tv is moet je eens in de handleiding kijken wat de optimale resolutie van dat ding is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:17:
Staat hier gewoon op 32bit

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:16:
Als ik je screenshot zo bekijk moet je eens wat (andere) drivers installeren :X

[...]

Zou kunnen, dit is niet echt goed leesbaar...
Standaard drivers zijn geinstaleerd, beeld staat op 32bit

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als het geen HD-ready tv is, moet je max. 640x480 resolutie selecteren, omdat je tv misschien niet anders weer kan geven.
Kijk verder eens naar de refresh-rate of misschien stuurt je PC een RGB-signaal uit waar de TV via de scart-ingang niks mee kan (gezien 'ie ook geen SVHS aansluiting heeft...)?

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:28:
Als het geen HD-ready tv is, moet je max. 640x480 resolutie selecteren, omdat je tv misschien niet anders weer kan geven.
Kijk verder eens naar de refresh-rate of misschien stuurt je PC een RGB-signaal uit waar de TV via de scart-ingang niks mee kan (gezien 'ie ook geen SVHS aansluiting heeft...)?
Heb hem al op 640 x480 gehad maar dat werkt ook niet.

Waar kan ik dat vinden RGB-signaal ?

Verwijderd

Topicstarter
Kom er zelf niet meer uit :-S

Laatst de oude kaart er ingedaan en alles zo gezet zoals de kaart die problemen geeft en die werkt juist perfect (128mb kaartje) deze geeft ook beeld als de pc net opstart (bios) dan doet de andere kaart ook totaal niet.

Kan het zijn de op 1 of andere mannier de svhs uitgang stuk is ?

En hoe kan ik dat eventueel testen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:28:
Het zit zo inelkaar bij mij :

Er loopt een svhs stekker (4polig) naar mijn pc en een scart naar de tv.

Maar nu is het zo de kaart heeft een 7 polige aansluiting en de kabel 4 polig dus ik dacht dat het niet werkte omdat ik een 4 polige stekker heb dus heb ik een verloop gekocht van 4 naar 7 polig maar dat werkt ook niet.
Los van al wat al gepost is, terug even naar het begin. Ik ben even nieuwschierig wat de scart hier in het het verhaal doet? Als ik het goed voor heb heb je een scart <> svhs converter zoals onderstaande?
Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/foto/scartsvhs_small.jpg
of heb je een kabel svhs <> scart (als die bestaan, ik ben ze nog nooit tegengekomen). Is je scart 21 pins of een oude 9 pins?

Nu buiten men vraagje hierboven, heb je al ook eens geprobeerd ipv clone modus, dualview modus?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:02:
[...]

Los van al wat al gepost is, terug even naar het begin. Ik ben even nieuwschierig wat de scart hier in het het verhaal doet? Als ik het goed voor heb heb je een scart <> svhs converter zoals onderstaande?
[afbeelding]
of heb je een kabel svhs <> scart (als die bestaan, ik ben ze nog nooit tegengekomen). Is je scart 21 pins of een oude 9 pins?

Nu buiten men vraagje hierboven, heb je al ook eens geprobeerd ipv clone modus, dualview modus?
Ik heb dus de svhs aansluiting (naar de pc) en een scart aansluiting (naar de TV) heb de zelfde op onderstaande link =>

http://www.modern.nl/WINK...itmateriaal&adcamp=kelkoo

Deze heeft altijd gewerkt op mijn oude 128mb video kaartje (asus Geforce nvidia) maar nu heb ik een nieuwe Geforce 7300gt super van Xpert vision (512mb) en hier op krijg ik het voor geen mogelijkheid mee aan de praat, gooi ik de oude 128mb er in heb ik gelijk beeld (zelfs in de bios) maar de nieuwe kaart geeft ook geen beeld in de bios.

Dacht zelf eerst dat het aan de aansluiting lag op de video kaart (deze is 7 polig) maar de svhs stekker is een 4 polige stekker dus heb ik een verlengstuk gekocht (van 4 naar 7 polig) wat dus ook niet werkt.

Dus zelf snap ik er niks meer van wat het kan zijn :(

En de scart is een 21 pins stekker maar daar ligt het hem niet aan want heeft altijd goed gewerkt, en heb clone en dualview ook al geprobeert maar wil ook niet werken, heb zelfs de tvtool er opstaan om de svhs uitgang te forceren maar werkt ook niet.

De tv wordt wel gewoon herkent onder beeldscherm in het configuratiescherm maar krijg gewoon weg geen beeld, had windows ook al es helemaal opnieuw er opgezet wat helaas ook geen resultaat gaf :(

En wat ook raar is onder Systeem/Hardware/Apparaatbeheer/Monitors geeft hij 3x standaardbeeldscherm weer (dat is de tv neem ik aan) en 1x plug en play-monitor dus dat hoort ook niet denk ik maar als ik 2 van de 3 wis na koude start staan ze er gewoon weer in, dus dat klopt ook niet.

Heb ook al nieuwe drivers van de kaart er opgezet maar ook dat wil niet helpen helaas :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 10:56 ]

Pagina: 1