piep in passieve GT9600 - ook in 2D?

Pagina: 1
Acties:

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 13:17
Ik weet dat het verhaal over de 'piep' in de 9600GT al vaker is langgekomen, maar ik heb nog geen specifiek antwoord kunnen vinden.
Ik ervaar deze piep in de ASUS EN9600GT Silent (de passieve variant dius) ook, zelfs in 2D is hij soms te horen. Het schijnt dat alle 9600GT's dat hebben, of zelfs dat alle passieve kaarten het hebben, maar is dat ook zo? Hebben passieve ATI's er last van of alleen Nvidia's? En de 8600-serie en de 9600-GSO's ook? Natuurlijk ben ik wel blij met m'n 9600GT, maar als ik geen gepiep heb wil ik best een stapje terug doen of naar ATI overstappen -al vind ik hun control panel een ramp :(

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een (passief gekoelde) 8600GT maar ik krijg alleen een pieptoon als ik meer dan xxxfps haal in spellen. Dus eigenlijk vooral bij het openen van menu's. Gek genoeg heb ik het in Age of Empires II ook en dat is geloof ik toch echt een 2D spel. Het kan dus ook in 2D.

Als je Vista hebt, kan je misschien eens proberen Aero uit te schakelen?

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 13:17
Gisteren even met een bekende de pc nagelopen: de piep komt niet uit de grafische kaart, maar uit de harde schijven (2 x 250 GB Samsung Spinpoint F1). Daar gaan we nu een oplossing voor zoeken. Gelukkig dat de kaart, een ASUS EN9600GT Silent ook bij zware 3D-bewerkingen (3D Mark 06) stil blijft. Wel wordt het ding dan behoorlijk heet, maar de tests die 3D Mark doet, zijn zwaarder dan de spelletjes die ik regelmatig speel.