"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ok vergeet Asus probe. Maar twee verschillende progjes geven dezelfde temp aan. Zelfs in mbm gaat de temp niet naar beneden als ik een minuut of tien de cooler tegen de cpu druk. Dan moet die cooler toch goed zitten
Verwijderd
Als je in Windows zit, gaat de temp omlaag als de CPU niet wordt gebruikt, vandaar dat'ie lager is dan in de BIOS.
In de BIOS doet het power management 't namelijk niet.
Hoewel er inderdaad wat gemopper is over ASUS Probe, zal MBM het toch wel goed aangeven.
Kijk anders eens wat de temp is als het systeem warm is, je reboot, blijf even in de BIOS zitten, boot dan naar Windows en kijk dan meteen wat de temp. van de CPU is.
A.h.w. terwijl de harde schijf nog aan het ratelen is
In de BIOS doet het power management 't namelijk niet.
Hoewel er inderdaad wat gemopper is over ASUS Probe, zal MBM het toch wel goed aangeven.
Kijk anders eens wat de temp is als het systeem warm is, je reboot, blijf even in de BIOS zitten, boot dan naar Windows en kijk dan meteen wat de temp. van de CPU is.
A.h.w. terwijl de harde schijf nog aan het ratelen is
Heb ik al gedaan, Bios geeft 47 graden aan,laat hem 5 min draaien, scheelt niks ik temp, laat hem booten, MBM geeft 43 graden aan en daalt als de hdd klaar is naar 34 graden. Ook na 2 uur unrealen blijft de temp in MBM niet hoger komen dan 43 -44 graden. Reboot ik dan, ga naar de bios en jawel 47 graden. Heatsink wordt niet warm, maar dat heeft denk ik 2 redenen.
heb een thermaltake golden orb
1. De heatsink maakt staat op een ronde schijf die contact maakt met de core van de cpu. Ik kan daar niet bijkomen. na 2 uur unrealen wordt de die bajonet sluiting wel warmer rond de socket wordt het niet warm.
2. er komt zoveel koude lucht van de heatsink dat die niet warm kan worden.
heb een thermaltake golden orb
1. De heatsink maakt staat op een ronde schijf die contact maakt met de core van de cpu. Ik kan daar niet bijkomen. na 2 uur unrealen wordt de die bajonet sluiting wel warmer rond de socket wordt het niet warm.
2. er komt zoveel koude lucht van de heatsink dat die niet warm kan worden.
Verwijderd
Dat de clip warmer wordt dan de heatsink is wel beetje vreemd. Maar verder lijkt het erop dat de pogramma's of de Bios verkeerd aangeven.
En de heatsink zelf hoort niet echt warm te zijn, 40 graden voelt voor je hand lauw aan.
(... de clip wordt warm, de heatsink niet) .. -> koeler werkt misschien niet helemaal optimaal.
Maar je CPU heeft de meting IN de processor zitten geloof ik. De sensor zelf zal dus niet snel de oorzaak zijn.
Er zit dus gewoon 4 graden verschil tussen die 2. Dat moet dus een software fout in de BIOS software of het monitor programma zijn.
Eerlijk gezegd ben ik geneigd de BIOS eerder te geloven dan de programma's. Ook al omdat er misshien wat twijfel kan zijn over de koeler zelf. Die PIII wordt niet zo snel 47 graden, dus dat zou wel aansluiten met de rest van het verhaal.
Nu weet ik niet zo veel van Intel processoren.. is die van jou met een kap er over heen, en hoort de Golden Orb zonder die kap te werken, of zit ik er helemaal naast .. ?
(Als de boel trouwens goed stabiel loopt, en de temperaturen gaan niet echt omhoog, zou ik me geen zorgen maken, het zal verder niet veel uitmaken..
)
En de heatsink zelf hoort niet echt warm te zijn, 40 graden voelt voor je hand lauw aan.
(... de clip wordt warm, de heatsink niet) .. -> koeler werkt misschien niet helemaal optimaal.
Maar je CPU heeft de meting IN de processor zitten geloof ik. De sensor zelf zal dus niet snel de oorzaak zijn.
Er zit dus gewoon 4 graden verschil tussen die 2. Dat moet dus een software fout in de BIOS software of het monitor programma zijn.
Eerlijk gezegd ben ik geneigd de BIOS eerder te geloven dan de programma's. Ook al omdat er misshien wat twijfel kan zijn over de koeler zelf. Die PIII wordt niet zo snel 47 graden, dus dat zou wel aansluiten met de rest van het verhaal.
Nu weet ik niet zo veel van Intel processoren.. is die van jou met een kap er over heen, en hoort de Golden Orb zonder die kap te werken, of zit ik er helemaal naast .. ?
(Als de boel trouwens goed stabiel loopt, en de temperaturen gaan niet echt omhoog, zou ik me geen zorgen maken, het zal verder niet veel uitmaken..
)
Als ik de standaard cooler monteer is de temperatuur ook het zelfde. ik denk zelf dat het aan de meeting in de CPU ligt. Ik had eerst een PIII-800, daar werd de temp wel goed aangegeven in de bios
Pagina: 1