Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

complexe queries

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met query ik heb 2 tabelen verbonden met elkaar door middel van join..
Ik wil gegevens halen van tabel ordersarticles per ordersid
-bijvoorbeeld orderid 17 heeft 2 artikels artikelA en artikelB (articleid 2,articleid 1) en artikelA (articleid 2)
heeft zelfs 2 recorden(kleur en maat) in de tabel ordersarticlesattributes.
ik wil graag een query die doet de berekeningen (ordersarticlesprice * ordersarticlesquantity) + of - ArticlesOptionsValuesPrice

Wil wil mij helpen om een query te maken

Misschien heb ik een CASE nodig waarbij ik de waarde van het veld
ArticlesOptionsValuesPricePrefix
aftest.
Maar hoe kan ik dat doen? d's de vraag
Groetjes,

[

ordersarticles tbl
--------------

ordersarticlesid customersid ordersid articleid ordersarticlesname ordersarticlesprice ordersarticlesquantity
33 13 17 2 artikelA 66.60 4
34 13 17 1 artikelB 185.00 3
35 13 18 2 artikelC 66.60 1
36 13 18 3 artikelD 98.00 2

ordersarticlesattributes tbl

ordersArticlesAttributesId ordersId ordersArticlesId ArticlesOptionsName ArticlesOptionsValuesName ArticlesOptionsValuesPrice ArticlesOptionsValuesPricePrefix
1 17 33 kleur groen 3.0000 +
2 17 33 Maat s 1.0000 -
3 18 34 Colors Zwart 2.0000 +

]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:19
Wat heb je zelf uitgevonden? Waar loop je vast? Maak ook gebruik van code tags :)
Even vermelden wat je zelf gedaan hebt ivm Programming Beleid en Het algemeen beleid #openingspost :)

Dergelijke replies laat je best achterwege. Indien je vind dat een topic in strijd is met 'het beleid', dan maak je best een topic-report ipv de persoon te gaan wijzen op wat mag en niet mag.

[ Voor 28% gewijzigd door whoami op 11-08-2008 10:42 ]

Specs

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wil wil mij helpen om een query te maken
Eeh, zo werkt het hier niet. Hier gaan we er vanuit dat je in eerste instantie zelf aan de slag gaat en zelf probeert zaken uit te zoeken. Opsommen wat je wilt en het door ons laten oplossen is niet de bedoeling. Dus wat heb je zelf al geprobeerd? Wat lukte daar niet mee? Kreeg je foutmeldingen? Zo ja, welke? Zie ook Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart voor de zaken die we willen terugzien in een topicstart. Kan je de extra informatie aanvullen?

offtopic:
* Creepy aait whoami

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit tot een goed einde te brengen ?
Het programming forum wil je best helpen bij het oplossen van problemen, maar, het is hier geen afhaalbalie voor kant en klare code. Maw: het is niet de bedoeling dat je hier zomaar je probleem neerpent, en dan binnen 5 minuutjes terugkomt om de werkende oplossing op te pikken.
Het is de bedoeling dat je eerst zelf eea probeert (en dit ook aangeeft in je topicstart, mbhv de Quickstart), en uitlegt wat er precies niet lukt.
Echter, zoals je topic nu is, daar beginnen we niet echt aan. Wmb open je een nieuw topic dat voldoet aan de eisen die we hier stellen. De PRG Quickstart kan daarbij een hulpmiddel zijn).

* whoami schopt Creepy omdat hij voorkruipt.

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 11-08-2008 10:43 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.