Logitech Z5500, zekering defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Sinds 3,5 jaar heb ik die speakerset en heeft het altijd goed gedaan. Vorige week deed het ding ineens totaal niets meer, alle lampjes blijven uit. In de sub zit een zekering en die schijnt weleens te kunnen springen (bron: google/logitech.com). MAAR: Ik heb het kastje wat alles aanstuurt (pod) met een spanningsmeter (zo'n schroevendraaier) getest en die krijgt nog gewoon stroom?? Ik ben niet echt technisch aangelegd, maar iets zegt mij dat die zekering dan helemaal niet gesprongen is maar ik het elders moet zoeken?
De zekering is niet doorzichtig helaas, dus met blote oog niet te zien.

Andere vraag: ben vanmiddag de stad in geweest op zoek naar een geschikte zekering, Praxis, Gamma, MediaMarkt, Hema (:P) hadden het allemaal niet, iemand tips? (Den Haag).

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 11-08-2008 02:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sport_Life schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 02:03:
Andere vraag: ben vanmiddag de stad in geweest op zoek naar een geschikte zekering, Praxis, Gamma, MediaMarkt, Hema (:P) hadden het allemaal niet, iemand tips? (Den Haag).
Probeer een audiozaak

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Haal de zekering er gewoon eens uit en meet de weerstand? Geen of heel weinig weerstand = zekering heel. Oneindige weerstand = zekering niet meer heel.

Die pod heeft niets te maken met de zekering in de sub BTW. In de sub zit de versterker, en als daar de zekering inderdaad van stuk is heb je geen geluid, ook al doet de pod precies wat hij doen moet.

[ Voor 40% gewijzigd door MadMan op 11-08-2008 02:07 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
MadMan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 02:06:
Haal de zekering er gewoon eens uit en meet de weerstand? Geen of heel weinig weerstand = zekering heel. Oneindige weerstand = zekering niet meer heel.
Hoe meet ik de weerstand zonder apparatuur daarvoor?
Die pod heeft niets te maken met de zekering in de sub BTW. In de sub zit de versterker, en als daar de zekering inderdaad van stuk is heb je geen geluid, ook al doet de pod precies wat hij doen moet.
De POD doet dus niet wat hij moet doen, hij doet niets. Maar krijgt wel stroom.

Als het schema zo is:
[voeding] -> [SUB (zekering)] -> [POD] -> etc.

En de zekering is bij de SUB stuk, dan krijgt de POD ook geen stroom.. ? En als de POD wel stroom zou krijgen dan zouden de lampjes ook wel branden..? Hmmz ik denk volgens mij teveel.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad en sterk genoeg 2 dagen nadat ik hem in huis had :O

Balen dus, maar meteen naar een eerste de beste electronica zaak gegaan en een sterkere zekering gehaald (meer ampere geloof ik?) dan de standaard zekering die logitech erin duwt. Sindsdien draait ie als een tierelier en heb de set al een paar keer VOL open gedraaid.

Kost je echt niks, die dingen waren 50 cent ofzo? Ik heb er 2 gehaald, dezelfde (qua specs) als de kapotte en dus die sterkere. Denk dat je probleem zo opgelost is. De problemen die jij beschrijft waren bij mij ook het geval, geen led activiteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Sport_Life schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 02:12:
Hoe meet ik de weerstand zonder apparatuur daarvoor?
Niet. Je kunt wel een fietslampje, een stuk draad en twee penlites pakken en daar een stroomkring met de zekering ertussen maken. Brand het lampje, dan is de zekering goed. Brand het lampje niet, je raad het al, zekering is niet meer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Nou zojuist een paar nieuwe zekeringen gehaald en verrek... het werkt ook nog :D.

Topic mag gearchiveerd worden, iets zegt me dat meer mensen hier last van gaan krijgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259925

gebeurde bij mij ook na een jaar. heb de hele set terug gebracht naar de winkel en kreeg een nieuwe mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:10

Sebazzz

3dp

MadMan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 02:06:
Dat is dus niet zo. Die zekering staat direct achter waar de stroom binnenkomt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40
Toen ik de set gekocht had deed hij het vanaf het begin al niet, heb nooit een lampje zien branden :p Gelijk teruggegaan en een nieuwe gekregen die wel werkte. Het komt dus inderdaad vrij vaak voor. Fijn om te horen dat hij weer werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Sebazzz schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:03:
[...]

Dat is dus niet zo. Die zekering staat direct achter waar de stroom binnenkomt.
Oh, daarom kreeg de pod wel stroom terwijl de zekering wel degelijk kapot was 8)7
Dat die pod niet aan gaat wil niet zeggen dat die zekering daar iets mee te maken heeft, zeker niet als er gewoon stroom op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:10

Sebazzz

3dp

Nou, in dat geval werkt het bij mij anders. Misschien heb je de tulp plug revisie ofzo.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:09

Perkouw

Moderator General Chat
Kom ik gisteren avond thuis (s'middag's nog zitten knallen met de set) ik denk goh weer even leuk film kijken maar nee hoor geen leven meer in set :'(

Heb exact hetzelfde probleem als jou >> POD geeft totaal geen kick.
Nu heb ik de zekering er uiteraard uit gehaald en ja hoor zie je niks aan zoals je zelf al tot conclusie kwam >> nu staat het antwoord duidelijk in dit topic *NIEUWE ZEKERING* enfin dat wil ik dus graag halen en ben ik dus ook van plan

Maar wat voor zekering moet ik exact halen ? qua ampere's e.d
en is een zwaarde zekering niet ''gevaarlijk''/slechter o.d ? (totaal geen ervaring met een zekeringen vervangen in een geluidset e.d ben me dan ook totaal niet bewust van de eventuele ''risico's'' wanneer je er een zwaardere in zou doen e.d)

P.s er zijn idd vrij veel mensen met dit probleem voorzover ik weet >> maat van me heeft hier ook al last van.

Edit1`: weet iemand ook waar ze dan te bestellen zijn, ik woon in een gehucht een en audiozaakje heb ik hier dan ook niet even in een straal van 15 km of meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Perkouw schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:29:
Kom ik gisteren avond thuis (s'middag's nog zitten knallen met de set) ik denk goh weer even leuk film kijken maar nee hoor geen leven meer in set :'(

Heb exact hetzelfde probleem als jou >> POD geeft totaal geen kick.
Nu heb ik de zekering er uiteraard uit gehaald en ja hoor zie je niks aan zoals je zelf al tot conclusie kwam >> nu staat het antwoord duidelijk in dit topic *NIEUWE ZEKERING* enfin dat wil ik dus graag halen en ben ik dus ook van plan

Maar wat voor zekering moet ik exact halen ? qua ampere's e.d
en is een zwaarde zekering niet ''gevaarlijk''/slechter o.d ? (totaal geen ervaring met een zekeringen vervangen in een geluidset e.d ben me dan ook totaal niet bewust van de eventuele ''risico's'' wanneer je er een zwaardere in zou doen e.d)

P.s er zijn idd vrij veel mensen met dit probleem voorzover ik weet >> maat van me heeft hier ook al last van.

Edit1`: weet iemand ook waar ze dan te bestellen zijn, ik woon in een gehucht een en audiozaakje heb ik hier dan ook niet even in een straal van 15 km of meer.
Op het etiket naast de zekering staat wat je moet hebben ("Fust blabla"). Neem anders gewoon de oude zekering mee en vraag eenzelfde. Veel kluszaken hebben die dingen ook liggen, of een electronicazaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:09

Perkouw

Moderator General Chat
Ik ga het morgen even proberen bij ''Expert'' hopenlijk hebben die het.
In ieder geval bedankt voor je reactie ik ga het even proberen!

edit: zo naar een zaakje geweest heb nu 2x2A gehaald en 1x2.5A
ik dacht heb ik er wat op voorraad en mocht 2 er vaker uitklappen dan maar 2.5A

nu ik draai de 2A erin... wil hem aanzetten nog steeds geen kick, ik haal de zekering eruit en raad eens.. ook al kaduuk! gelijk maar de 2.5 erin gedraaid om dat bij de 2A zekering de set nog steeds geen leven gaf... en ja hoor het werkt gelijk en alles werkt weer naar behoren...

mocht je dus ditzelfde probleem hebben raad ik je aan 1x2A en 1x2.5A te halen als de 2.0 niet werkt gelijk de 2.5 erin doen.. 2A zit er standaard in en is dus gewoon echt te licht.. blijkt..

tot slot: bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 71% gewijzigd door Perkouw op 19-08-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik heb een vergelijkbaar probleem: ik heb mijn setje al een klein jaar, schat ik zo, en vanmorgen was ie opeens dood. Geen enkele reactie van de control pod. Ik heb het fuse-vakje opengemaakt, maar de fuse die daar in zit lijkt helemaal in orde - volgens de Logitech site zou de zekering beschadigd moeten zijn (iets met de metalen randjes), maar dat is voor zover ik zien kan, niet het geval. Was het bij jullie overduidelijk dat de zekering kapot was?

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40
Mijn zekering was ook stuk en ik kon er niks geks aan zien. Heb gewoon een nieuwe gekocht en die erin gedaan en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:41

Apache

amateur software devver

Mas- schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:25:
Ik heb een vergelijkbaar probleem: ik heb mijn setje al een klein jaar, schat ik zo, en vanmorgen was ie opeens dood. Geen enkele reactie van de control pod. Ik heb het fuse-vakje opengemaakt, maar de fuse die daar in zit lijkt helemaal in orde - volgens de Logitech site zou de zekering beschadigd moeten zijn (iets met de metalen randjes), maar dat is voor zover ik zien kan, niet het geval. Was het bij jullie overduidelijk dat de zekering kapot was?
Nee, je ziet er niets aan, maakt ook geen lawaai als je schud zoals een kapotte lamp ofzo.

Heb ook hetzelfde gehad, 3 dagen nadat ik de set had, ben toen nieuwe, ook iets sterkere zekering gaan halen, die doet het nu al lang goed, heb er toen ineens 10 gekocht omdat het 10cent kostte en ik dacht dan heb ik er wat reserve :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286932

ik heb nu dus precies t zelfde, goed om te lezen dat t die zekering is. Kan ik die nu bij t pompstation halen eventueel zo'n zekering? Anders moet ik tot morgen wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 12:55

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Zoiets kan ik halen bij de expert?
Een vriend van mij heeft dezelfde set, en gisteren heb ik mijn goede zekering eruit gehaald en in de zijne gedaan en die klapte spontaan direct al door.
Zou hij dan 2,5A nodig hebben?
Pagina: 1