Beste medetweakers,
Afgelopen weekend (tijdens een kleinschalige thuislan) heb ik 'iets vreemds' ontdekt op 1 van de PC's, in de hoop dat iemand dit probleem bekend in de oren klinkt gooi ik het maar op tweakers...
Het systeem
Board: Asus M2N-E
Chipset: Nvidia MCP 570 Ultra (AMD)
Het probleem
PC functioneert prima naar behoren, uitgezonderd de netwerkverbinding. Wanneer de PC een willekeurige game opstart en op zoek gaat naar een gamesessie in het LAN, lijken de sessies op het ene moment wel bereikbaar, het andere niet. Bij diverse games lijken de hosts te verdwijnen en komen ze weer terug. Ook als deze PC zelf een game host, zien de andere PC's hetzelfde fenomeen: de gehoste game is er wel/niet/wel/niet (random tussenliggende tijd).
Bij andere PC's werken de games zonder enig probleem.
Ik heb dit probleem al eens bij iemand anders gezien, kon het toen ook niet oplossen, dus ben ik nog eens een keer op zoek gegaan naar een oplossing (zonder succes)
Wat ik heb geprobeerd
- andere netwerkkabel
- andere netwerkkaart
- andere switch
- alle drivers geupdate
- McAfee pakket eraf gegooid
- winsock settings in win XP gereset (register)
- tcp/ip protocol opnieuw geinstalleerd
- netsh int ip reset gedaan (tcp/ip reset)
- register gescant op problemen en gefixt (registry mechanic)
- spyware/virus check (met spyware doctor)
- Win XP opnieuw geinstalleerd (met format c: en officiele versie, gedownload van licensing site)
- Win XP volledig geupdate
Na dit alles, nog altijd exact hetzelfde fenomeen en dus 'onbespeelbaar'. Een ander systeem met WinXP deed het wel gewoon goed met de games, dus daar lag het ook niet aan.
Mijn enige conclusie kan zijn dat er iets qua hardware stuk is, maar ik kan me hier zo weinig bij voorstellen, omdat de rest van de PC compleet normaal functioneert. Geen BSOD's of welke andere problemen dan ook.
Wie-o-wie heeft een goed idee wat hier de aanleiding van kan zijn?
Update:
- Firewall stond altijd uit
- Symptomen zowel met onboard NIC, als (in andere PC goed werkende) 3com PCI NIC.
- laatste bios update
Afgelopen weekend (tijdens een kleinschalige thuislan) heb ik 'iets vreemds' ontdekt op 1 van de PC's, in de hoop dat iemand dit probleem bekend in de oren klinkt gooi ik het maar op tweakers...
Het systeem
Board: Asus M2N-E
Chipset: Nvidia MCP 570 Ultra (AMD)
Het probleem
PC functioneert prima naar behoren, uitgezonderd de netwerkverbinding. Wanneer de PC een willekeurige game opstart en op zoek gaat naar een gamesessie in het LAN, lijken de sessies op het ene moment wel bereikbaar, het andere niet. Bij diverse games lijken de hosts te verdwijnen en komen ze weer terug. Ook als deze PC zelf een game host, zien de andere PC's hetzelfde fenomeen: de gehoste game is er wel/niet/wel/niet (random tussenliggende tijd).
Bij andere PC's werken de games zonder enig probleem.
Ik heb dit probleem al eens bij iemand anders gezien, kon het toen ook niet oplossen, dus ben ik nog eens een keer op zoek gegaan naar een oplossing (zonder succes)
Wat ik heb geprobeerd
- andere netwerkkabel
- andere netwerkkaart
- andere switch
- alle drivers geupdate
- McAfee pakket eraf gegooid
- winsock settings in win XP gereset (register)
- tcp/ip protocol opnieuw geinstalleerd
- netsh int ip reset gedaan (tcp/ip reset)
- register gescant op problemen en gefixt (registry mechanic)
- spyware/virus check (met spyware doctor)
- Win XP opnieuw geinstalleerd (met format c: en officiele versie, gedownload van licensing site)
- Win XP volledig geupdate
Na dit alles, nog altijd exact hetzelfde fenomeen en dus 'onbespeelbaar'. Een ander systeem met WinXP deed het wel gewoon goed met de games, dus daar lag het ook niet aan.
Mijn enige conclusie kan zijn dat er iets qua hardware stuk is, maar ik kan me hier zo weinig bij voorstellen, omdat de rest van de PC compleet normaal functioneert. Geen BSOD's of welke andere problemen dan ook.
Wie-o-wie heeft een goed idee wat hier de aanleiding van kan zijn?
Update:
- Firewall stond altijd uit
- Symptomen zowel met onboard NIC, als (in andere PC goed werkende) 3com PCI NIC.
- laatste bios update
[ Voor 4% gewijzigd door EnigmA-X op 11-08-2008 01:21 ]