Toon posts:

cyclische redundantiecontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een map van de ene partitie naar een andere partitie copieren.

Map is ongeveer 20 gb,maar ik krijg dus de melding dat het niet door gaat,zo rond de 5.5 gb
met de melding cyclische redundantiecontrole.

Hd's zijn ntfs dus daar ligt het niet aan.

Als ik ga googlen,zie ik alleen berichten over deze melding van af dvd naar hd,niks over partitie naar partitie.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als eerste: ga maar eens met een hd tool je hd controleren.

Als je echt je data wil redden dan zou ik via een Linux boot disk nog proberen de meeste data te kopieren in het geval dat de schijf aan het sterven is.

Ligt er natuurlijk aan of het je doel of target schijf is die problemen geeft, maar waarschijnlijk treedt het al op bij het lezen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als ik google zo zie: kopieer zoveel mogelijk data naar een andere fysieke disk want er zou wel eens iets mis kunnen zijn met je harde schijf (bad sectors?). edit: spuit 11.

Ik zou de data in kleine stukjes proberen te kopieren en dan kijken waar het precies fout gaat.

Verwijderd

Wat voor programma gebruik je om te kopieren? En nog belangrijker, wat voor OS?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 00:04 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

file -> run -> eventvwr dan zie je waarschijnlijk exacter wat er fout gaat. Maar je hebt dus een rotte plek op je disk.

Zorg er in ieder geval voor dat je NU een goede backup hebt van je essentiële data op die disk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:04:
Wat voor programma gebruik je om te kopieren? En nog belangrijker, wat voor OS?
Ik gebruik win xp en kopieer gewoon in xp zelf (rechter muis knop en kopieren.

Verwijderd

De verkenner dus...

Is dit 1x of al meerdere keren? Heb je je PC geOD'd?

Verwijderd

Topicstarter
Is de 1ste keer in al mijn jaren en nog nooit eerder mee gemaakt.

En nee hij is niet overclocked.

Verwijderd

Maar heb je dezelfde actie nog eens geprobeerd? Sommige reacties hierboven refereren aan mogelijk data loss maar ik kan niet uit de TS opmaken of dat hier relenant is. Probeer het gewoon nog eens; dit kan het once in a lifetime bitje zijn dat niet goed gekopieerd wordt (geloof me, ook bij computers gebeuren soms niet-reproduceerbare dingen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al een aantal keren geprobeert,wel steeds de zelfde map trouwens.

Maar bleef elke keer die melding houden.

Verwijderd

Systeem al gereboot? En probeer eens te checken met HD Tune (gratis tooltje).

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:01
Ik heb hetzelfde eens gehad toen ik van men externe harde schijf naar een interne kopierde, na een check met hdtune bleek dat 1.1% van men sectors beschadigd waren, met als gevolg vrij veel data verlies.
Dus red wat er te redden valt (kopieren in stukken) en dan RMA...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Hopen dat ie nog garantie heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu op ongeveer 1/4 met HDtune en nog geen rode damaged vakjes,hoop dat ie dat vol houd

En ja ik heb die pc pas 3 maanden,dus nog garantie.

Maar wat nu als HDtune geen damaged sectors aangeeft ?

Nou hij loopt nog,misschien dat ik nog een reactie plaats straks,want het duurt wel even zo te zien.

Of jullie dan nog wakker zijn betwijfel ik,dus dan lezen jullie mijn reactie morgen wel.

Alvast bedankt

Verwijderd

Probeer daarna (indien geen errors) nog even het tooltje van je HDD fabrikant...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb hetzelfde gehad met een gloednieuwe harde schijf, windows installeren, partities maken, data erop zetten niets aan de hand. Wil je daarentegen een backup maken (image met DriveImageXML) en je data naar een externe harde schijf slepen krijg je de melding: Cyclische redunantie fout.

Na controle met HD Tune bleek dat rond de 13e GB 2 bad sectors zaten, dit zal hier ook wel aan de hand zijn.

Dit was een Samsung SpinPoint S166 320GB, inmiddels een nieuwe uit de RMA, meteen HD Tune Errorscan er overheen gedaan om zeker te zijn dat die andere wel goed was.

Verder zou je S.M.A.R.T. in je BIOS aan kunnen zetten om meteen voordat je boot al zeker te zijn dat je harde schijven nog leven. Zo heb ik eens al m'n data gered van een 160GB IDE schijf omdat hij bij het booten aangaf dat hij dood ging; data gebackupped naar externe harde schijf en bij de derde keer booten deed m'n windows install op die hdd het niet meer (gebackupped met live cd van linux).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Proggie van western digital heb ik al (lifeguard) maar daar kan ik niks mee scannen

Hoop info dat proggie,maar geen scan optie.

Nou ja bijna op de helft,gaat nog goed dus ik wacht nog ff af.

HDtune gaf bij health geen enkel probleem aan.

SMART staat aan in mijn bios en geeft geen enkele waarschuwing of fout melding.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 01:49 ]

Verwijderd

Dan is er waarchijnlijk niets met je schijf aan de hand (beide partities staan op 1 schijf trouwens?).

Heb je wel SP3 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb 4 partities en een 500gb externe HD.

Maar toen ik naar mijn externe wilde kopieren kreeg ik de zeflde melding.

Nee SP3 staat er nog niet op,maar dan had ik toch al eerder dit probleem moeten krijgen.

Xp pro sp2 draai ik,moet toch geen groot verschil maken.

Leuk die tool van westen digital zelf,maar dan moet je booten met een floppy,nou die heb ik niet
in dit systeem zitten.

Ik dacht een floppy drive gebruik je toch niet meer,maar dat zie je maar weer |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 02:12 ]

Verwijderd

Nee, dat is natuurlijk zo, maar het kan nooit kwaad om er even SP3 op te zetten (kost 5 minuten) want mocht er toevallig iets corrupt zijn in Windows dan wordt het daarmee weer ongedaan gemaakt.

Maar over die externe harde schijf... Wat voor interface (USB, FW, eSATA of LAN)? Wel handig als je even de relevante info geeft...

Verwijderd

Topicstarter
Externe is een usb , die prima werkt.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Ik gebruik zelf voor onder Windows TeraCopy om veel en grote bestanden te kopieëren.

Anders eens opstarten met een *nix live cd en de schijf/partitie mounten en read/write maken en zo de data kopieëren, want Windows is vrij kieskeurig bij het lezen en schrijven van data en bij de kleinste fout of glitch meld het een cyclische redundantie fout.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Ik heb zolang ik Windows nog nooit een schrijffout gehad... (zelfs met behoorlijk overclockte systemen, dit beschouw ik als 1 van de betrouwbaarste zaken in Windows). Ik zou het voorlopig zoeken in de USB aansluiting die een verkeerd bitje heeft doorgegeven. Probeer eens een andere poort/controller.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik had het eerst een paar keer van de ene partitie naar de andere partitie geprobeert.

Daarna ook maar eens naar die externe schijf.

Dus het maakte niet uit waar naar toe,das juist het vreemde.

En idd ik heb ook nog nooit zo'n fout gehad.

Of zou het te maken hebben gehad met de map die ik wou kopieren,want het was wel steeds de zelfde map.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 02:24 ]

Verwijderd

Als je hem naar een andere partitie trekt op die externe schijf zal het ook wel via de USB gaan hoor.

Maar probeer i.d.d. eens wat andere files.

Verwijderd

Topicstarter
Nou HDtune geeft 1 rood vakje aan en 0,0% damaged blocks.

Zal daar dan precies de map/file gezeten hebben.

En 1 damaged block,moet je je dan meteen zorgen maken of zo snel mogelijk ruilen waar je hem gekocht hebt.

Moeten ze hem daar dan ook ruim 2 uur testen voor bewijs.

Of moet ik via een of ander programma die block uitsluiten,als dat kan.

Heb ik die damaged block misschien al vanaf het begin en merk ik dat nu pas.

Pffffff dat duurt wel erg lang zo'n test

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb een soortgelijk probleem en lees met veel interesse dit topic.

bij mij: een imagetank (externe standalone HD voor fotos) de vosonic X'drive 3320 met 40gb.
een tijdje geleden deed ie wat moeilijk met kopieren van een CF, helemaal leeggegooid en geformatteerd. stom genoeg vergeten een goeie check te doen, nu van iets belangrijks fotos gemaakt (5 CF-jes van 2Gb) en nou doet ie heel vervelend.
kopieren van een map (doe het per CF) gaat goed via verkenner, dan geeft ie vaak een error "cyclische redundantie fout" of "kan niet lezen van bestand".
via verkenner kun je dan overslaan kiezen maar gaat ie daarna niet verder, crash in explorer.exe en opnieuw proberen. als ik kopieer via acdsee gaat ie gek genoeg wel verder na een error, maar duurt het zo weer 5 min voor ie aan het volgende bestand begint.
klink allemaal vrij alarmerend, en ik wil toch wel heel graag mn fotos eraf halen. als ie gewoon de defecte bestanden zou overslaan en verder gaan zou het niet eens zo vreselijk zijn (t zijn er namelijk zo enorm veel), maar hij loopt dus elke keer vast, en windows schijfcontrole sluit zichzelf af als ik dat opstart via eigenschappen van schijf. geen error, gewoon weg.

verder: ik gebruik vista pro NL, en de schijf is FAT32 en via usb aangesloten.
ik ga die schijf (2,5" IDE) eens in mn pc hangen om eventuele USB-fouten uit te sluiten, en dan met hdtune alle bad sectors markeren zodat ie hopelijk niet meer blijft hangen op elke fout. en dan met een linux boot data redden. in de eerder geposte lijst lijkt Gentoo een van de weinig rescue OS'en, maar welke heeft jullie voorkeur?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Verwijderd

Ik zou de schijf er nog even uit trekken (is meestal erg makkelijk bij dat soort schijven) en hem direct aansluiten op je compu. Nu kan het nog liggen aan USB en aan de electronica in de behuizing van de HDD. Die sluit je door genoemde test uit.

• knuppelhout
  • Niet online
idd, was ik al van plan. de distributie "ultimate boot cd" lijkt me perfect om te hebben, echt heel veel benchmark/test/diagnose/recovery tools in 1, en bootable van USB-stick en CD. ervaringen mee?

http://www.ultimatebootcd.com/ voor de specs

[ Voor 93% gewijzigd door knuppelhout op 11-08-2008 09:08 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:24:
De verkenner dus...

Is dit 1x of al meerdere keren? Heb je je PC geOD'd?
/offtopic Sorry, deze kon ik nit laten schieten. Je PC laten overdosen?

Verwijderd

Een overdosis kloktikken per seconde toedienen...

• knuppelhout
  • Niet online
of met een aansteker eronder branden tot ie goed heet is en lekker gaat smelten

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 03:29:
Nou HDtune geeft 1 rood vakje aan en 0,0% damaged blocks.

Zal daar dan precies de map/file gezeten hebben.

En 1 damaged block,moet je je dan meteen zorgen maken of zo snel mogelijk ruilen waar je hem gekocht hebt.
Er zijn een paar progseltjes op het internet te vinden die de bad sectors weer kunnen 'fixxen' al is een RMA aanvragen zekerder.

En met 1 damaged block is je HDD al dood aan het gaan, het zal niet bij die blijven en je merkt het nu al met data kopieren: je gaat je er ontzettend aan ergeren dat hij de boel niet wil kopieren/verplaatsen. Even een RMA aanvragen bij de winkel waar je em 3 maanden geleden gekocht hebt is de kortste klap.

Evt bellen met de klantenservice, zorgen dat je een nieuwe besteld, je data direct in je nieuwe windows over kan zetten (mocht je geen externe hdd hebben die groot genoeg is) dan je 'oude' kapotte terug sturen en je geld teruggeboekt krijgen als hij stuk is. Gemaakte kosten: 6,20 verzendkosten voor het opsturen van de defecte harde schijf.
Pffffff dat duurt wel erg lang zo'n test
En ja, hij gaat elke sector compleet nalopen, moet je nagaan hoe het met een 1TB schijf is..... :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 11-08-2008 10:26 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 19:43

JW1

Als je een goede schijf hebt gevonden om alles naartoe te kopiëren kun je ook nog Unstoppable Copier of Rawcopy proberen om zoveel mogelijk data nog terug te halen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46
Alles wat je doet met je schijven passeert ook het geheugen, dus doe ook even een memtest.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• knuppelhout
  • Niet online
idd. heb ook nieuw geheugen geinstalleerd idd, maar ben bang dat dit niet de (enige) oorzaak is

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als ik jou was zou ik eerst voor zo ver dat lukt data backuppen, mocht je dat nog niet gedaan hebben, deze disk zou wel eens snel dood kunnen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan zal ik maar een mail sturen naar Mycom met de screenshot van HDtune.

Want met die tool van Western Digital kan ik niks,ik moet dan een boot disk maken.

Helaas heb ik geen floppy drive.

• P5ycho
Je kunt ook gewoon een iso downloaden en daarvan booten hoor. Eerst even een memtest om het een en ander uit te sluiten, daarna even de WD tools draaien.

• knuppelhout
  • Niet online
leuk, iso gebrand van ultimate boot cd, maar aangezien dat allemaal DOS-based tools zijn wil ie niet van USB-schijven lezen.
en ik heb die externe casing opengemaakt maar helaas kom ik er nu (pas) achter dat dat een ander formaat IDE-stekker is dan een 3.5" schijf! en ik heb geen verloopstukje. mooi is dat!
even voor ik met linux verder ga klooien: kan dat wel voor USB schijven chkdsk - achtige programma's draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Werkelijk niet te filmen,nu nog 2 x HDtune laten draaien en nu geen enkele fout.

Moet ik dat proggie wel vertrouwen.

SMART staat ook aan in de bios en geeft nooit een waaschuwing.

Dan maar weer kijken wat ik nu weer moet proberen.

• knuppelhout
  • Niet online
ik zit nu in knoppix, uitgebreide distrib als ik dat zo zie (ookal heb ik er niet veel verstand van).
alleen: mn externe harde schijf komt niet in het lijstje schijven en removable storage te staan! het is een vosonic X's drive 3320, en in windows wordt ie gewoon als removable gezien. hier niet dus. heb n andere usb port geprobeerd maar helaas.

wie o wie?

edit:
wunderbar! naar de vista laptop kopieerde de HD wel gewoon alles. of dat toeval is of dat er iets brak is in mn desktop weet ik niet, maar ik heb alle fotos terug!

[ Voor 19% gewijzigd door knuppelhout op 13-08-2008 07:52 ]

• P5ycho
misschien is het wel je ram ;)

Pagina: 1