ik heb een soortgelijk probleem en lees met veel interesse dit topic.
bij mij: een imagetank (externe standalone HD voor fotos) de vosonic X'drive 3320 met 40gb.
een tijdje geleden deed ie wat moeilijk met kopieren van een CF, helemaal leeggegooid en geformatteerd. stom genoeg vergeten een goeie check te doen, nu van iets belangrijks fotos gemaakt (5 CF-jes van 2Gb) en nou doet ie heel vervelend.
kopieren van een map (doe het per CF) gaat goed via verkenner, dan geeft ie vaak een error "cyclische redundantie fout" of "kan niet lezen van bestand".
via verkenner kun je dan overslaan kiezen maar gaat ie daarna niet verder, crash in explorer.exe en opnieuw proberen. als ik kopieer via acdsee gaat ie gek genoeg wel verder na een error, maar duurt het zo weer 5 min voor ie aan het volgende bestand begint.
klink allemaal vrij alarmerend, en ik wil toch wel heel graag mn fotos eraf halen. als ie gewoon de defecte bestanden zou overslaan en verder gaan zou het niet eens zo vreselijk zijn (t zijn er namelijk zo enorm veel), maar hij loopt dus elke keer vast, en windows schijfcontrole sluit zichzelf af als ik dat opstart via eigenschappen van schijf. geen error, gewoon weg.
verder: ik gebruik vista pro NL, en de schijf is FAT32 en via usb aangesloten.
ik ga die schijf (2,5" IDE) eens in mn pc hangen om eventuele USB-fouten uit te sluiten, en dan met hdtune alle bad sectors markeren zodat ie hopelijk niet meer blijft hangen op elke fout. en dan met een linux boot data redden. in de eerder geposte lijst lijkt Gentoo een van de weinig rescue OS'en, maar welke heeft jullie voorkeur?
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX