Recoil schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:21:
Excuses voor deze dubbel maar ik zie geen andere weg. Mijn probleem is in feite als volgt: ik heb ooit voor samsung gekozen omdat deze zo verschrikkelijk stil zijn. Aangezien de computer in een studio-omgeving (geluid) staat heb ik die stilte simpelweg nodig, maar ook de performance van bijvoorbeeld een RAID-5 of 0 omgeving blijkt nodig te zijn.
De projectfiles groeien soms uit tot enkele tientallen gigabytes die zeer snel tegelijkertijd beschikbaar moeten zijn.
Staat samsung dus alleen voor striping zo slecht bekend en hoe zit het dan met die nieuwe RAID series van samung?
Zoniet, naar welk merk kan ik dan met een gerust hart, qua geluidsproductie, overstappen?
Ik heb samsungs in RAID 1 en RAID 0 gehad, en in beide gevallen vielen ze er spontaan uit op het moment dat je er een behoorlijke hoeveelheid data naar wegschreef (dus meer als een paar GB). Ik kwam er pas op een lanparty achter waarbij DC vrolijk aan het pruttelen was. Dat was redelijk irritant, want de Samsungs (de T166s) wilden gewoon alleen in single draaien.
Ik heb toen zelf de Samsungs eruit gegooid en nooit meer gebruikt omdat ik ze totaal niet meer vertrouwde.
Ik heb nu Seagate 7200.11s in mijn systeem hangen en ik vind ze best stil. Er hangen er 9 in mijn systeem onder elkaar (waarvan 8 in RAID 5) en die zijn niet irritant aanwezig.