Vista naar XP driver-topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:19
Persoonlijk zit ik best veel in CSL, omdat ik het best een leuk subforum vind om in rond te hangen. Echter stoor ik me de laatste tijd steeds meer (overigens ook in PMG en V&B) aan de Vista naar XP driver topics die toch wel redelijk veel terugkomen.

Bij een snelle zoekactie naar XP driver kom ik dan toch al snel 121 resultaten tegen.

Overigens stoor ik me dan het meeste aan dat mensen een driver niet kunnen vinden voor een grafische kaart terwijl ze dan nog niet eens hebben gekeken op de site van de fabrikant bijvoorbeeld. Dus is er misschien een mogelijkheid om dit via een eventuele policy (net zoals bij "Wat vind je van mijn systeem?"-topics) te regelen en dit soort helpdesk topics te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kom amper in CSL heb geen zicht op de topics hierove. Maar waarom een los policy, voor zoiets lijkt het algemene (eerst moeite doen) policy me makkelijk voldoen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik plaats gewoon een TR bij dat soort (meestal luie) topics. Een redelijk aantal daarvan gaat dicht, volgens mij valt het al onder de policy maar zijn de CSL-mods mild :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:56:
Ik plaats gewoon een TR bij dat soort (meestal luie) topics. Een redelijk aantal daarvan gaat dicht, volgens mij valt het al onder de policy maar zijn de CSL-mods mild :)
Het gaat om inzet, niet om kennis. Als een CSL mod het topic niet dicht doet is er blijkbaar genoeg inzet aanwezig bij de topicstarter. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:19
Of de betreffende mod vindt het niet nodig om de topics te sluiten omdat deze de FAQ niet vindt voldoen.

Voor mij is een sub voorwaarde voor een dergelijke vraag of het antwoord te vinden zou zijn op GoT of op de website van de fabrikant. Helaas hebben veel laptop fabrikanten geen drivers voor XP en volstaat onze FAQ ook niet op dat gebied.

Ik vindt het persoonlijk niet kunnen om dergelijke topics te sluiten als de vragen niet centraal zijn beantwoord. Vandaag was er ook een dergelijke vraag, je moet maar net als (nieuwe) notebook bezitter weten dat ATI en NVIDIA drivers gewoon moeten worden gemod voor ze kunnen worden geinstalleerd op een laptop.

Als ik tijd heb zal ik de Notebook FAQ hiermee uitbreiden zodat de topics dan wel per direct op slot kunnen. Op dit moment vindt ik het voor notebooks (de enigen die het probleem geven) niet acceptabel om ze te sluiten terwijl onze bezoekers nergens informatie hierover kunnen vinden.

Maar ik ben ook niet bepaald het meedogenloze type mod, ik ben wat dat betreft te behulpzaam O-)

Persoonlijk vindt ik niet dat het uit de hand loopt zoals de boodschappenlijstjes. Mocht dat wel het geval zijn dan zullen we natuurlijk wel met harde hand optreden.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 11-08-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:19:
Of de betreffende mod vindt het niet nodig om de topics te sluiten omdat deze de FAQ niet vindt voldoen.

Ik vindt het persoonlijk niet kunnen om dergelijke topics te sluiten als de vragen niet centraal zijn beantwoord.
Niet lullig bedoelt, maar ben jij niet degene die controle moet houden op de regels en voorwaarden uit de FAQ? In andere woorden: in hoeverre is het van belang wat jij vind als het duidelijk is dat het niet (geheel) volgens de regels is? Waarom dan niet gewoon de FAQ aanpassen? En sowieso horen driverissues toch helemaal niet in CSL terecht maar in Windows? Of is CSL een soort van 'driverforum'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Daar heb je wel gelijk in. In de CSL staat aan de andere kant niet expliciet dat dergelijke topics niet zijn toegestaan.

Persoonlijk vind ik het en grijs gebied op dit moment. Tuurlijk, de topics zijn niet goed en horen er niet. Aan de andere kant mist de informatie ook bij ons en fabrikanten over hoe het wel zou moeten (drivers voor XP/Vista (doorhalen wat niet van toepassing is)).

Achter de schermen ben ik overigens bezig naast de Notebook BBG ook de FAQ een upgrade te geven waarin dit beter naar voren komt. Mogelijk dat ik een upgrade op dit punt alvast in de huidige FAQ gooi.

Edit:
Bij nader inzien zie ik toch dat er meer in staat als ik had verwacht. Echter nog te weinig over echt specifieke problemen zoals het modden van drivers. In ieder geval bedankt voor het wijzen hierop. Ik meende echt dat dit een stuk minden was.

Voortaan ga ik toch wat strenger modden >:)

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 11-08-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:39:Edit:
Bij nader inzien zie ik toch dat er meer in staat als ik had verwacht. Echter ngo te weinig over echt specifieke problemen zoals het modden van drivers. In ieder geval bedankt voor het wijzen hierop. Ik meende echt dat dit een stuk minden was.

Voortaan ga ik toch wat strenger modden >:)
Idd
Wat we liever niet zien:
Driver en/of software (besturingssysteem) problemen
Bv. Ik kan geen driver voor mijn webcam vinden!
Driverproblemen horen ook helemaal niet in CLS terecht. Of het nou om een notebook gaat of om een 'gewone' computer: driver issues zijn Windows problemen en horen dan ook in het Windows Clients forum terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je hebt helemaal gelijk. Het zal zeker meespelen dat ik als vrij recent aangesteld modje nog niet alles altijd bij het rechte eind heb. Zeker als je bedenkt dat ik juist voor dat ik mod werd altijd exact tegen het beleid was en iedereen juist hielp.

Zo ben ik, zo zit ik in elkaar. Ik help graag mensen in plaats van ze in de grond te trappen. Natuurlijk moet ik dat wel eens van me afschudden als moderator en dat gaat soms niet helemaal goed ;)

@ Dwars, bevalt je die MSI M610M677 nog steeds? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om kritiek op je te leveren, maar meer om duidelijkheid te scheppen. Misschien dat er gewoon een topic moet worden gemaakt met daarin links naar allerlei merken notebook-drivers (voor verschillende merken) zodat mensen in ieder geval een soort van aanknopingspunt hebt en waarbij de topicstart wordt bijgehouden met verzameling voor specifiekere zaken. Ik heb alleen geen idee hoe grootschallig dat zal/kan worden of dat je genoeg hebt aan een lijst van 10 merken met elk maximaal 4-5 linkjes ofzo.

Ik heb de MSI M677.. Hij is toevallig maandje geleden naar reparatie geweest omdat het plastic was gescheurd van de buitenkant, viel nog binnen garantie. Hij wordt alleen zo gigantisch heet en de koeler maakt zoveel lawaai, dat ik achteraf wel een beetje 'spijt' heb van de aankoop en misschien beter een ander had moeten kopen met minder 'grafische kracht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GENETX schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:59:
Ik help graag mensen in plaats van ze in de grond te trappen. Natuurlijk moet ik dat wel eens van me afschudden als moderator en dat gaat soms niet helemaal goed ;)
Die moderators van tegenwoordig :N :+

Punt is wat mij betreft dat het een software vraag is, geen hardware vraag. Dus als het al ergens hoort, dan WOS? :)
-NMe- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 01:51:
Het gaat om inzet, niet om kennis. Als een CSL mod het topic niet dicht doet is er blijkbaar genoeg inzet aanwezig bij de topicstarter. ;)
Maar inzet gaat toch verder dan alleen even op de site van de fabrikant kijken? En de meeste van die topics gaan echt niet verder. Maar goed, het komt wel vaker voor dat users strenger oordelen dan de crew ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Iedereen maakt fouten en ook modjes moeten daar op worden gewezen :+

Maar het plan was niet om in de FAQ links op te nemen, maar gewoon nog meer links naar speciale zaken zoals de ATI Modtool die nodig is. Daarbij ook juist een stuk over het up to date houden van drivers, iets dat ook weinig wordt gedaan door fabrikanten.

offtopic:
@ Dwars, datzelfde had ik ook met mijn Asus A6T, gamen gaat tegenwoordig lekker @ desktop met daarbij een simpel laptopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:03:
Misschien dat er gewoon een topic moet worden gemaakt met daarin links naar allerlei merken notebook-drivers (voor verschillende merken) zodat mensen in ieder geval een soort van aanknopingspunt hebt en waarbij de topicstart wordt bijgehouden met verzameling voor specifiekere zaken. Ik heb alleen geen idee hoe grootschallig dat zal/kan worden of dat je genoeg hebt aan een lijst van 10 merken met elk maximaal 4-5 linkjes ofzo.
En dat wil je dan in WOS/WC doen?
Wat blijft er dan nog over van het vertonen van eigen initiatief?

Ik ben er overigens wél voor om een deel over te nemen wat gemodde drivers betreft voor videochips, maar om er vervolgens een driver-afhaal-balie van te gaan maken gaat mij iets te ver.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alt-92 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:28:
Ik denk persoonlijk dat het grootste gedeelte van die vragen niet op GoT thuishoort door het gebrek aan inzet-gebeuren, dus noch in CSL noch in WOS.
Ik ben er overigens wél voor om een deel over te nemen wat gemodde drivers betreft voor videochips, maar om er vervolgens een driver-afhaal-balie van te gaan maken gaat mij iets te ver.
Eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Daar heb je gelijk in. Het gaat mij meer om algemene 'hier kun je drivers vinden' topics... Driver issues zijn er altijd, maar gewoon een lijstje met *werkende* drivers (en FTP locaties, etc) zouden toch ook in een topic gegooid kunnen worden? Gewoon een overzicht.
Dat mensen het op Google uiteindelijk ook zullen vinden (naast alle achterlijke websites met allerlei trojans, nep bestanden, etc) zal ik niet tegenspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:32:
[...]

Daar heb je gelijk in. Het gaat mij meer om algemene 'hier kun je drivers vinden' topics... Driver issues zijn er altijd, maar gewoon een lijstje met *werkende* drivers (en FTP locaties, etc) zouden toch ook in een topic gegooid kunnen worden? Gewoon een overzicht.
...
Of voor de drivers waar het gewoonlijk vaak om gaat:
http://tweakers.net/meuktracker/?CatID=79

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oo ik zit hier alleen op het forum, weet dat er zoiets is als een 'meuktracker' maar wat het allemaal is heb ik geen idee van en ben ook nooit geinteresseerd geweest in het uitzoeken daarvan :P
Wist niet dat er al een lijst was, sorry O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:32:
Het gaat mij meer om algemene 'hier kun je drivers vinden' topics... Driver issues zijn er altijd, maar gewoon een lijstje met *werkende* drivers (en FTP locaties, etc) zouden toch ook in een topic gegooid kunnen worden? Gewoon een overzicht.
En wie gaat dat overzicht dan up to date houden? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:38:
[...]

En wie gaat dat overzicht dan up to date houden? :)
Hey, jullie als mods hebben toch tijd zat O-) >:) En anders maak je een 'driver-moderator' aan :P

Er zal vast wel iemand zijn die er een kwartiertje per dag aan wil zitten. Desnoods gewoon berichten in het topic toelaten van 'gewone' gebruikers die een link plaatsen die vervolgens in de TS wordt gezet.

Het was maar een klein ideetje, geen idee of het uitvoerbaar is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:48:
[...]

Hey, jullie als mods hebben toch tijd zat O-) >:) En anders maak je een 'driver-moderator' aan :P

Er zal vast wel iemand zijn die er een kwartiertje per dag aan wil zitten. Desnoods gewoon berichten in het topic toelaten van 'gewone' gebruikers die een link plaatsen die vervolgens in de TS wordt gezet.

Het was maar een klein ideetje, geen idee of het uitvoerbaar is
Een kwartiertje per dag? :D Sorry, daar moet ik toch wel even van grinniken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:44:
[...]

Een kwartiertje per dag? :D Sorry, daar moet ik toch wel even van grinniken. :P
Geef mij eens een reden om mee te grinniken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:08:
[...]

Geef mij eens een reden om mee te grinniken? :(
:+

Er komt meer bij kijken dan domweg een topicstart editen. Het is natuurlijk ook uitzoekwerk. :)

Pagina: 1