Fritz 7050 PSTN werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 20:23
Ik heb een FRITZ!Box Fon WLAN 7050 Annex A, Firmware version 14.04.26 .
Deze doet het prima behalve ... de PSTN wil niet werken

Helaas toen ik de Fritz kocht waren de RJ45 - RJ11 plug, boeken CD's enz. er niet meer bij.

Mijn probleem :
Sluit ik de RJ11 plug voorzichtig aan op de ISDN - PSTN plug (dat zou volgens mij moeten kunnen) dan is het niet mogelijk om vanuit de box naar buiten te bellen. Ook Als ik mijn PSTN nummer bel vanaf mijn GSM dan krijg ik gespreks toon. Sluit ik een gewone telefoon direkt aan op mijn KPN doosje (achter de DSL splitter) dan werkt alles weer.

Ik mijn rommeldoos vond ik nog een kabeltje RJ11 - RJ45. Deze gaf hetzelfde effect.
Vervolgens heb ik een RJ45 gesloopt en deze adertje voor adertje getest op mijn KPN doosje, maar niks hoor.

Ik begin een beetje bang te worden dat misschien de PSTN ingang defect is.

Iemand een suggestie (behalve binnenkort toch maar even een RJ45-RJ11 omzetplugje kopen?)

thanks !

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Volgens mij zit er 1 ingang voor zowel adsl als pstn. Dat is een rj45 stekker.
Het binnenste paar draadjes (pin 4+5) is de adsl ingang, de 2 daar buiten (pin 3+6) is de pstn, ook wel lifeline of zoiets. Dit staat ook ergens op de avm site, kan het alleen zo snel niet meer vinden.

• DrLivingstoned
adsl ... je bedoelt ISDN denk ik :-)

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
DrLivingstoned schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:51:
Ik heb een FRITZ!Box Fon WLAN 7050 Annex A, Firmware version 14.04.26 .
Deze doet het prima behalve ... de PSTN wil niet werken

Helaas toen ik de Fritz kocht waren de RJ45 - RJ11 plug, boeken CD's enz. er niet meer bij.

Mijn probleem :
Sluit ik de RJ11 plug voorzichtig aan op de ISDN - PSTN plug (dat zou volgens mij moeten kunnen) dan is het niet mogelijk om vanuit de box naar buiten te bellen. Ook Als ik mijn PSTN nummer bel vanaf mijn GSM dan krijg ik gespreks toon. Sluit ik een gewone telefoon direkt aan op mijn KPN doosje (achter de DSL splitter) dan werkt alles weer.

Ik mijn rommeldoos vond ik nog een kabeltje RJ11 - RJ45. Deze gaf hetzelfde effect.
Vervolgens heb ik een RJ45 gesloopt en deze adertje voor adertje getest op mijn KPN doosje, maar niks hoor.

Ik begin een beetje bang te worden dat misschien de PSTN ingang defect is.

Iemand een suggestie (behalve binnenkort toch maar even een RJ45-RJ11 omzetplugje kopen?)

thanks !
Omzetplugje gaat niet werken. Je kunt zelf een speciaal kabeltje maken als volgt:
Neem een CAT5 netwerk kabel, knip hem in twee stukken, en monteer een telefoonplugje op een van de losse uiteinden door draadje 1 en draadje 8 (ik meen bruin en groen/wit) in de middelste twee gaatjes van het telefoonplugje te stoppen. Dan gewoon de RJ45 in de Fritz en RJ11 in de PSTN.

• DrLivingstoned
WAUW !

Dat was waar ik naar zocht !

Heb vanmiddag me de plxxxis gezocht naar dat plugje maar nergens te koop.

Inderdaad, verbind de twee binnenste draadjes van de RJ11 met de twee buitenste van de RJ45.

Reuze bedankt voor je hulp , je hebt een eenvoudig mens erg blij gemaakt vandaag !

• AtRi
  • Laatst online: 20:51
Sorry had niet goed opgelet, mijn verhaaltje gaat op voor de 7170 en 7140 (en misschien nog wel meer) maar niet voor de 7050.
Pagina: 1