Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gastensysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Ik ben bezig een systeem te maken waarmee medewerkers van een bedrijf direct kunnen zien of er plek vrij is, en zo ja, een gast toe te kennen aan die plek.

Nu dacht ik zo dat maak ik mooi even dmv een website en een MySQL database. Werkt ook wel, maar:
- niet zo 1,2,3, te installeren middels een setup.msi'tje
- mensen moeten ook nog bijv xampp erbij installeren
- niet copy-proof (geen serials oid)

Maar wel handig en snel te koppelen aan een website waardoor gasten direct zelf kunnen zien of er plek vrij is.

Dus mijn vraag is eigenlijk:
Waarmee kan ik zo'n stukje software maken, wat qua taal lijkt op HTML/PHP (of gewoon klik en sleep met spul in een GUI-omgeving) en wat een database gebruik die ik kan laten uitlezen door php?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 16:45

scorpie

Supra Addict

Ik begrijp echt niks van je verhaal, maar kun je niet gewoon zoiets zelf maken in PHP + MySQL? Aan je verhaal te lezen maak ik op dat je eigenlijk niet zoveel ervaring hiermee hebt, en dat je zonder wat programmeerwerk en met wat sleur en pleurwerk wat in elkaar wilt flansen, maar dat gaat helaas niet.

En waar heb je serials voor nodig? En waarom zouden mensen zelf, thuis xampp moeten installeren?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
scorpie schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:20:
Ik begrijp echt niks van je verhaal, maar kun je niet gewoon zoiets zelf maken in PHP + MySQL? Aan je verhaal te lezen maak ik op dat je eigenlijk niet zoveel ervaring hiermee hebt, en dat je zonder wat programmeerwerk en met wat sleur en pleurwerk wat in elkaar wilt flansen, maar dat gaat helaas niet.

En waar heb je serials voor nodig? En waarom zouden mensen zelf, thuis xampp moeten installeren?
het zit zo;

een bedrijf die verhuurt bijvoorbeeld hutjes. Dit bedrijf wil hiervoor software gaan gebruiken die bijhoudt of ze vol/leeg zijn, en bij leeg kunnen ze gasten erin stoppen (en invullen in de software/webform).

Nu kan ik dit in php/mysql maken (tot nu toe is dat het handigst).
Maar dan moet dat bedrijf ook nog xampp en de hele sleur installeren (opzich niet het grootste probleem). Is ook nog wel te realiseren in een uitgebreid msi-pakket.
Maar dit kan makkelijker dacht ik; ik maak gewoon een simpel .exe met een database.
Een MySQL database bijvoorbeeld zodat ik dit kan koppelen aan de bedrijfssite, en eventuele klanten dan zelf kunnen kijken of er bijvoorbeeld een hutje vrij is...

Dus hoe maak ik zelf zo'n exe die samenwerkt met MySQL is mijn vraag eigenlijk... En welke taal is hiervoor het makkelijkst>

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn talloze stukjes software en programmeertalen die je kan gebruiken om dit te maken. Welke je kiest is puur eigen voorkeur en is eigenlijk vrijwel nooit relevant. Kies gewoon een taal/omgeving die je lekker vindt aanvoelen en maak het daarin.

Omdat hier verder niet echt een zinvolle discussie uit kan komen, anders dan dat iedereen zijn eigen favoriete taal gaat aanprijzen, doe ik dit topic dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.