Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSN] Loopt telkens vast.

Pagina: 1
Acties:

• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-10 13:09
Beste mensen,

Ik heb zo een kleine maand geleden mijn laptop opnieuw geïnstalleerd.

Windows XP SP3
AMD X2 1.6 Ghz
2gb DDR2

Ik heb erna ook de nieuwste versie van WLM geïnstalleerd. Het probleem is dus dat ie telkens vast loopt.
Ik merk het aan de bewegend smiley's die heel langzaam gaan bewegen na een tijdje. Op een gegeven moment doen die smileys helemaal niks meer en zijn gewoon bevroren. Msn blijft het wel gewoon doen.

Alleen dan duurt het niet lang meer of mijn msn bevriest ook helemaal. Ik dacht het probleem te kunnen verhelpen en negeerde het een lange tijd. Dus windows opnieuw installeren geen optie.

Wat ik heb geprobeerd is

- MSN 8.0 (Deze valt gelijk weg nadat ik hem start)
- MSN 7.5 deze doet precies hetzelfde als WLM
- MSN 9.0(beta) Deze doet ook precies hetzelfde als WLM

Ik dacht dat er in de bestanden van msn iets niet helemaal lekker zit dus heb ook Messenger plus, Tevergeefs dit verandert helemaal niets.

-MSN 4.0 werkt vlekkeloos, alleen dat is qua functies erg beperkt.

Ik heb op dit moment mIRC aanstaan met msn erin en dat werkt ook goed.

Mijn pc is virus en spyware vrij.

WLM uiteraard heeeel vaak opnieuw geinstaleerd. Dit levert ook helemaal geen resultaat op.
Ik kom er zelf helemaal niet uit.

Kan dit probleem ergens in e register zitten misschien ?
Iemand enig idee?

Ik hoor het gauw! Alvast bedankt voor het meedenken

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:05

Kwastie

Awesomeness

Waarschijnlijk is je Windows installatie gaar je lost dit meestal het makkelijkste op door Windows opnieuw te installeren.
(hoe weet je eigenlijk dat je computer spyware/virus vrij is?)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Soribaj
Jah, dat wil ik dan ook als laatste optie houden.

Omdat ik al sinds dag 1 Mc Afee erop heb staan. Ook heb mijn ik mijn Laptop een nachtje in veilige modus laten scannen.

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
dat wilt niet zeggen dat die virusvrij is eh
(het is niet omdat je een virusscanner hebt dat er geen virussen of spyware opkomt - vooral als die niet up-to-date is gehouden of je op elke gespamde link klikt en denkt 'ik ben toch veilig want ik heb een anti-virus')

dus updaten, scannen, en ook eens scannen met een echt anti-spyware-programma (ipv enkel met een virusscanner)

draai anders hijackthis eens en copy-paste die log tussen code-tags

edit: ps: een antivirus doet zelden iets tegen spyware. het heet niet voor niets 'anti_virus' eh.
(vaak zijn ze wel gerelateerd, en wordt een spyware programma of toch de belangrijkste component ervan ook als virus herkend). hou dat vooral in gedachte ipv te _denken_ dat ie virus en spyware vrij is omdat er van dag 1 al een anti-virus op de achtergrond draait...

edit adhv hieronder: zeg ik ook niet, en was ook niet zo bedoeld, maar het antwoord: 'omdat er al van dag 1 een antivirus opstaat' is geen goed antwoord op 'hoe _weet_ je dat je pc virus/spyware vrij is' en dat wou ik je even duidelijk maken ;) ('ik scande met een uptodate antivirus, en klik niet op willekeurige links' is al beter :+ ) we helpen je wel met de log uit te pluizen

[ Voor 47% gewijzigd door soulrider op 10-08-2008 19:44 ]

• Soribaj
Ik ben geen n00b. Ik druk ook niet op elke link die voorbij schiet. Ik weet voor 99% zeker dat mijn pc virus en spyware vrij is.

Ik ga een hijackthis draaien en plaats hem zo.

• Soribaj
-

[ Voor 99% gewijzigd door Soribaj op 26-09-2022 21:08 ]

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
2 die ik er zo al uithaal:
C:\DOCUME~1\Jabir\LOCALS~1\Temp\RtkBtMnt.exe
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

er hoort niets te draaien vanuit je temp-dir, en die andere hoort er gewoon niet te zijn.

edit:
bij hijackthis is het het vinkje weghalen (of net het vinkje zetten) vlak voor die lijn en dan fix it klikken.
en is er geen mogelijkheid om je hd audio uit een eigen dir te laten draaien ipv uit de temp-dir ?

2de kan spyware zijn die op de achtergrond draait, een 'add-on' van je browser, maar meestal iets ongewenst. ik hou het op mijn pc's als 'onbekend is onbemind': ken ik het niet (ook niet na google-tochtje) gaat het eraf, mis ik plots iets dat toch nodig was, dan weet ik wat het was.

[ Voor 51% gewijzigd door soulrider op 10-08-2008 20:39 ]

• Soribaj
De eerste is onderdeel de van HD realtek audio. Geluidsdriver.
En de 2e geen idee?

Maar wat houdt dat in voor mij? Hoe krijg ik dat gefixt.

Ik ben trouwens aan het scannen op Spyware met hitmanpro

[ Voor 17% gewijzigd door Soribaj op 10-08-2008 20:20 ]

• Soribaj
soulrider schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:10:
2 die ik er zo al uithaal:
C:\DOCUME~1\Jabir\LOCALS~1\Temp\RtkBtMnt.exe
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

er hoort niets te draaien vanuit je temp-dir, en die andere hoort er gewoon niet te zijn.

edit:
bij hijackthis is het het vinkje weghalen (of net het vinkje zetten) vlak voor die lijn en dan fix it klikken.
en is er geen mogelijkheid om je hd audio uit een eigen dir te laten draaien ipv uit de temp-dir ?

2de kan spyware zijn die op de achtergrond draait, een 'add-on' van je browser, maar meestal iets ongewenst. ik hou het op mijn pc's als 'onbekend is onbemind': ken ik het niet (ook niet na google-tochtje) gaat het eraf, mis ik plots iets dat toch nodig was, dan weet ik wat het was.
Ik heb m'n hele audio driver verwijderd. Ik heb heel wat software eraf gehaald die ik niet gebruikte. Ik heb met regcleaner een aantal register sleutels van msn verwijderd en heb msn opnieuw geinstaleerd.

Ik kijk hoe dit verder gaat. Mocht het weer doen dan hou ik je op de hoogte.

Bedankt voor de genomen moeite :)

• Soribaj
Nou ik heb tot zover geen problemen. Hij is nog geen een keer vast gelopen en hij toont ook geen kuren.

Wat ik heb gedaan is de hele audio stuurprogramma + audio software (HD realtek audio).
Laptop restart. En alleen de stuurprogramma via apraatbeheer geinstaleerd.

Ik heb msn belast met een groepsgesprek van 50 man.
Dus ik denk dat dat de oplosssing is geweest. Misschien dat mensen in die toekomst hier wat aan hebben.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1