Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbevoegd gebruik gemaakt van laptop

Pagina: 1
Acties:

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 23:00
Zojuist belde een vriend mij op met de volgende mededeling. Terwijl hij op vakantie is geweest, heeft iemand - volgens afspraak - gebruik gemaakt van zijn woonruimte. Nu heeft mijn vriend vergeten de laptop op een veilige plek op te bergen, althans hij ging ervan uit dat niemand aan zijn laptop zou zitten (de gast had zijn eigen laptop meegenomen). Bij thuiskomst komt hij erachter dat er opeens andere programma's bij zijn 'veelgebruikte programma's' (Vista startmenu) afgebeeld staan. Ook is er een programma geïnstalleerd dat hij helemaal niet kent. Hij wil graag weten wat de gast zoal op zijn laptop heeft uitgespookt. Ik heb hem reeds gewezen op de logboeken (Vista Home Basic of Premium, weet ik zo niet). Iemand nog een idee waar hij nog meer zou kunnen kijken?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat is onbevoegd. Mocht die persoon wel douchen, naar het toilet, op de bank zitten, koffie zetten, iets in de koelkast zetten? Is hier een contract voor opgesteld.

Als die vriend van je niets op de laptop heeft staan die dat bij houd, dan kan je daar niet achterkomen.

Blijkbaar is die laptop aangeraakt, maar ik zou dat ding per definitie herinstalleren. Geen idee of die 'persoon' te vertrouwen is, maar voor het zelfde geldt zitten er nu virussen op, keyloggers, of andere meuk.

Succes

Ey!! Macarena \o/

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20
Met de zoekfunctie zoeken op bestanden die zijn aangemaakt/geopend/gewijzigd na z'n vertrek. Kun je een datumbereik voor opgeven.

Maar zoiets kun je natuurlijk beter voorkomen door de accounts te beveiligen met een wachtwoord..

_██_
(ಠ_ృ)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Je kan Vista eens laten zoeken tussen alle bestanden op de HD voor bestanden die aangemaakt of veranderd zijn tijdens de vakantieperiode.

• Poeh
@ RaZ: 'onbevoegd' is in dit geval een soort van 'niet behoren te doen', niet per definitie juridisch ingekaderd dus

@ Atomsk: tuurlijk, dat hem ik hem ook al verteld. Maar goed, hij had niet verwacht dat het zou gebeuren.

• Poeh
Het bleek vals alarm te zijn. De logboeken stoppen een dag voor zijn vakantie en gaan pas weer verder een dag na thuiskomst!

Verder is de zoekmogelijkheid van Vista IMHO bijzonder brak. Het is mij niet gelukt om te zoeken in een bepaalde periode, bijv. van 26-7 tot 30-7. Ook wanneer ik zocht op ALLE bestanden GEWIJZIGD NA 26-7, bleef het resultaat 0 (uiteraard niet alleen op geïndexeerde locaties gezocht). Vreemd.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Poeh schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:01:
Bij thuiskomst komt hij erachter dat er opeens andere programma's bij zijn 'veelgebruikte programma's' (Vista startmenu) afgebeeld staan. Ook is er een programma geïnstalleerd dat hij helemaal niet kent.
Ok, het blijkt nu loos alarm en jouw vriend heeft last van zijn geheugen. Right. 8)7

ARME AOW’er

• Poeh
Haha, ik weet het! Please don't kill the messenger. Ikzelf berust me in de gedachte dat zijn vriendin vlak voor de vakantie nog even van zijn laptop gebruik heeft gemaakt. ;)
Pagina: 1