Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in dubio, op zich heel simpel, maar ik vraag even jullie advies:

De keuze ligt tussen de LG RH-387 en de LG RH-388. Het verschil zit hem in de 160GB (wat voor mij voldoende is) en de 250GB en de HDMI in die laatste.

Op dit moment heb ik een Samsung LE32R82 LCD TV, met HDMI-aansluitingen. Ik kijk digitaal televisie via Ziggo en een Samsung-tuner. Mijn DVD-spelertje is nu aangesloten via Scart en gebruik ik af en toe.

Wat ik graag zou willen is dat die harddiskrecorder digitaal opneemt, vanaf de Samsung-tuner. Geen idee of dit mogelijk is.

Maar belangrijk is: het verschil met HDMI, heb ik dit nodig? Heb ik dan, i.c.m. bovenstaande media, beter beeld voor een DVD?

Mocht ik geen profijt hebben van het HDMI-gebeuren, dan kan ik namelijk zeer snel de eerste variant krijgen, op de tweede moet ik een maandje of twee wachten... (andere keuzes zijn er niet, ik heb deze gewonnen...)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:08

Kettrick

Rantmeister!

Ik zou absoluut voor de HDMI ingang, mocht je over een half jaar nog een 360 of ps3 winnen ( :P ) ben je daar meteen klaar voor!

Verwijderd

Topicstarter
RoeLz schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:04:
Ik zou absoluut voor de HDMI ingang, mocht je over een half jaar nog een 360 of ps3 winnen ( :P ) ben je daar meteen klaar voor!
Whaha, jah, dat zou leuk zijn.

In elk geval: wat is het voordeel dan van HDMI, in mijn geval? Een DVD via Scart kijken is dus minder?

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 22:26

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:09:
[...]

Whaha, jah, dat zou leuk zijn.

In elk geval: wat is het voordeel dan van HDMI, in mijn geval? Een DVD via Scart kijken is dus minder?
Via HDMI is het mogelijk de hoogste kwaliteit van je TV te halen.
Via SCART is het minder (ook al ervaar je dat misschien niet zo). Mocht je ooit verwend worden met Blu-Rays oid vind je het daarna waarschijnlijk jammer dat je voor de versie zonder HDMI hebt gekozen.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
Theuno schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:15:
[...]

Via HDMI is het mogelijk de hoogste kwaliteit van je TV te halen.
Via SCART is het minder (ook al ervaar je dat misschien niet zo). Mocht je ooit verwend worden met Blu-Rays oid vind je het daarna waarschijnlijk jammer dat je voor de versie zonder HDMI hebt gekozen.
Ik begrijp dat HDMI een veel beter beeld (en wellicht geluid) kan geven. Maar Blu-Ray wordt volgens mij door de speler die ik krijg niet ondersteund, hoor?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

HDMI is digitaal, SCART is voor zover ik weet analoog. HDMI is min of meer DVI met HDCP, maar de beeldkwaliteit is wel een stuk beter dan wat SCART kan leveren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Omdat ik geen zin had om voor niks minstens een tientje kwijt te zijn heb ik eens een HDMI-kabel van een vriend geleend om mijn Xbox 360 aan m'n 32" tv te hangen.

En guess what? Ik zag geen enkel verschil met component, niet op 720p, maar ook niet op 1080i. De 1080p-input wordt niet goed verwerkt door mijn tv, maar dat maakt ook niet uit op een native resolutie van 1366x768.

Voor de beeldkwaliteit hoef je het naar mijn mening dus niet te doen, maar mochten de DRM- of audioaspecten van HDMI je interesseren zou ik toch voor de tv met HDMI-optie gaan.
Wat ik graag zou willen is dat die harddiskrecorder digitaal opneemt, vanaf de Samsung-tuner. Geen idee of dit mogelijk is.
Dat kan, maar omdat je slechts één tuner hebt kun je slechts één zender tegelijk kijken en opnemen. Je kunt dus niet de ene zender bekijken en de andere opnemen, daarvoor moet je een extra tuner aanschaffen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 22:26

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:17:
[...]

Ik begrijp dat HDMI een veel beter beeld (en wellicht geluid) kan geven. Maar Blu-Ray wordt volgens mij door de speler die ik krijg niet ondersteund, hoor?
Ik verwees met die zin naar de toekomst. Als je het verschil gezien hebt blijf je het eigenlijk zien heb ik het idee (eigen mening).
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:57:
Op dit moment heb ik een Samsung LE32R82 LCD TV, met HDMI-aansluitingen. Ik kijk digitaal televisie via Ziggo en een Samsung-tuner. Mijn DVD-spelertje is nu aangesloten via Scart en gebruik ik af en toe.

Maar belangrijk is: het verschil met HDMI, heb ik dit nodig? Heb ik dan, i.c.m. bovenstaande media, beter beeld voor een DVD?
Maar terug naar de daadwerkelijk vraag. Voor een DVD zal het denk ik niets uitmaken, dus als je niet kan wachten neem dan het ding wat je meteen kan krijgen.
Er staat niet bij of de samsung tuner van Ziggo HDMI ondersteunt (hier geen Ziggo :)). Mocht dat zo zijn dan zou ik eigenlijk even op de HDMI versie wachten.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:22:

Dat kan, maar omdat je slechts één tuner hebt kun je slechts één zender tegelijk kijken en opnemen. Je kunt dus niet de ene zender bekijken en de andere opnemen, daarvoor moet je een extra tuner aanschaffen.
Okay, dan heb ik twee tuners staan, ze zijn nu extra goedkoop, dus het zou kunnen... maar om nou twee digitale tuners neer te zetten: over complex gesproken... Overigens heb ik nu de DCB-9401R en zou ik dan de DCB-R270 erbij kopen...

Dan zou ik dus mijn oude tuner kunnen laten staan, digitaal tv kijken en via een splittertje die andere tuner aansluiten op mijn harddiskrecorder?

Gaat dat wel zonder problemen werken?

Ik ga het vanavond even uitproberen, jullie horen het! :D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 11:10 ]

Pagina: 1