Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[database] Vraag over databasestructuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag over database structuur.

Ik heb
-Een table met 'gebruikers' (id, naam, password, etc)
-Een table met 'items' (id, naam, beschrijving, etc)

Nu wil ik dit dus in een website gaan verwerken, wat ik moet hebben is:
-Een gebruiker aan een item koppelen, maar meerdere gebruikers kunnen dit item hebben.
-Een gebruiker kan meerdere items hebben
-Een gebruiker moet het item kunnen markeren als 'verlopen', maar dat is dan alleen op die gebruiker en dat item van toepassing.

-Deze koppeling van gebruikerid - itemid - markeerstatus gooi ik het liefst in de table met gebruikers, maar ik kom er niet uit hoe ik meerdere itemid's kan opgeven aan een gebruiker, en deze ook nog eens een aparte status (gemarkeerd 1 of 0) kan geven.

In eerste instantie lijkt me dit niet moeilijk, maar nu ik de praktijk moet doen kom ik er achter dat de hele theorie van normaliseren etc een beetje weggezakt is.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, en dat ik in het juiste subforum post.

-Ik maak trouwens gebruik van SQL, maar dat maakt voor bovenstaande weinig uit denk ik.

Verwijderd

Koppeltabelletje.... gebruikers_id, item_id, status... primary key op gebruikers_id en item_id... klaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan je volgende keer een iets minder logisch antwoord geven? nu voel ik me zo dom.

;) thanx

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:34
Ik zou gewoon een aparte koppelings tabel maken:

'gebruikers_items' (userid, itemid, status).

ik weet niet of die manier 'geldig' is volgens de normalisatie principes, maar zo doe ik het meestal.

edit:
te laat

[ Voor 5% gewijzigd door stereohead op 10-08-2008 18:53 ]