Toon posts:

'Intel Nehalem krijgt naam Core i7'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is in dit artikel:

nieuws: 'Intel Nehalem krijgt naam Core i7'

niet duidelijk wat de snelste Extreme Edition, met een kloksnelheid van 3.2GHz, voor processor is. Het aantal cores is toch de belangrijkste parameter van een processor lijkt me. Nu wordt alleen maar de kloksnelheid en de geheugenbandbreedte vermeldt.

Over de "overige twee Bloomfields" (de langzamere) wordt in de kantlijn vermeldt dat het om quadcores gaat. Aangezien het topmodel mnaar verwachting niet minder cores zal hebben gaat het dus om een quad of een octa (aangezien eerder in het artikel vermeldt is dat er twee, vier of acht cpu-kern versies van Nehalem uitkomen).

• hollandismad
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08-2011
Het lijkt me duidelijk dat het hier om een hoger geklokte quad-core gaat, anders zou het verschil veel te groot zijn(en hogere clocksnelheid en dubbel de cores). De roadmap van Intel geeft ook aan dat octo-cores pas in 2009 zullen verschijnen. Wat extra duidelijkheid kan echter nooit kwaad natuurlijk. Als grizzlybeer het niet goed heeft begrepen zullen er vast ook anderen zijn die zijn mening delen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap heus wel dat het om een quad gaat, alleen staat het er gewoonweg niet in. Als je het bericht gewoon objectief leest (zonder kennis) kan het net zo goed om een octa gaan. Terwijl wel allerlei andere, voor de (effectieve) snelheid van de proc veel minder belangrijke, specs vermeld worden.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ook de 3,2GHz-versie staat nu duidelijk als quadcore aangemerkt :)