[receivers] budget home theatre i.c.m. Network media tank

Pagina: 1
Acties:

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

JAMF

010 the number of the best

Topicstarter
Het volgende dilemma:

Nieuw aan te schaffen:

Versterker / receiver
CD/DVD speler

Network Media Tank

De keuzes:

NMT: Popcornhour A110
Als tie leverbaar is

dat staat aan vast

CD\DVD: Harman Kardon DVD 37
of
Harman Kardon DVD 47

Versterker/ receiver: Harman Kardon AVR 347

of:

Harman Kardon AVR 255

Mijn twijfel tussen de DVD spelers bestaat uit:
DVD37 heeft geen SACD ondersteuning, DVD47 wel. Ik heb zelf geen SACD plaatjes, dus denk ik dat de DVD37 de beste keuze is ( en volgens mij is SACD ook geen héél erg gangbaar spul, als je geen audiofiel bent)

De twijfel tussen de receivers heeft voornamelijk te maken met de aanwezigheid van HDMI 1.3a en troughput of upscaling to1080p

In de specs van de Popcornhour staat voor de uitgangen:
Audio/Video outputs

* HDMI v1.3a (up to 1080p)
* Component Video (up to 1080p)
* S-Video
* Composite Video
* Stereo Analog Audio
* S/PDIF Optical Digital Audio
Dus mijn eerste keuze was de HK AVR255

Nu had ik na het doorlezen van wat draadjes begrepen dat HDMI 1.3a eigenlijk alleen een verbetering was voor de kabelspagetti, dus dat het voor beeld en geluid nauwelijks uitmaakt.

Dus weer twijfel over de AVR 347 (eigenlijk eerste keus, want mooier IMHO)

Ik ben nog niet in het gelukkige bezit van een 1080p LCD/plasma (Nee gewoon een Panasonic CRT bakbeest van 5 jr oud) , maar die zal er tzt wel komen.

Dus nu eigenlijk de vraag: met welke amp ben ik het beste op de toekomst voorbereid; gaat HDMI 1.3a dé nieuwe standaard worden en is het nu al aan te raden om al je apparatuur aan dié standaard te laten voldoen

Ik was wel van plan om er een jaar of 10 mee te doen tenslotte

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Niemand kan hier in de toekomst kijken. En misschien wordt DisplayPort wel de standaard ipv HDMI. Who knows. Als je echt iets wil dat je over 10 jaar nog kan gebruiken: koop een stereo receiver met 2 speakers. Dat blijft altijd werken. :)

Maar die 550 Euro o.i.d. voor een receiver is natuurlijk ook het geld niet. Je zou ook eens kunnen kijken overigens naar Marantz 5002/4002. Kosten ook niet zo veel en zien & voelen er wat robuuster uit.

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

JAMF

010 the number of the best

Topicstarter
Het 10 jaar meekunnen was niet het primaire idee. De verschillen tussen HDMI1.3a of HDMI1.2 en optische of coaxiale audio wel

edit:
oh,ja er komen waarschijnlijk Magnat quantum speakers aan te hangen:
als ze nog te vinden zijn: quantum 508, of anders quantum 705 of 709 aan 't front
een magnat quantum center511 in het midden.

en de magnat quantum 501 die ik al heb achter.

de zijspeaker uitgangen kunnen dan benut worden voor bi-amping van het front (als de amp het kan--nog effe napluizen)

[ Voor 60% gewijzigd door JAMF op 10-08-2008 20:25 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Een beetje receiver heeft zowel optische als coax aansluitingen. En voor de geluidskwaliteit maakt dat niks uit. Maar als de DAC in je CD-speler beter is dan die in je amp dan kan je het beter analoog aansluiten.
Ik zou gewoon voor HDMI 1.3a gaan, dat kan nooit kwaad. De specs van beide receivers op de H/K site wijken nogal wat af van elkaar dus ik kan ze niet zo snel vergelijken.