Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] RDP verificatie certificaat melding*

Pagina: 1
Acties:

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

Topicstarter
Sinds twee dagen krijg ik bij het proberen overnemen van een vista desktop met RDP de volgende foutmelding

"kan geen verbinding maken omdat het verificatie centificaat onyvangen van de externe computer verlopen of ongeldig is"

ik heb behoorlijk wat gegoogeld, RDP certificaat instellingen veranderd zodat alles op de client (ook vista) geaccepteerd moeten worden. Tot op heden geen succes.

in de certmgr.msc staan geen certitifcaten die de opgelopen dagen verlopen zijn.

iemand tips?

roelbb

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix - we zetten hier altijd de Windows versie in de topictitel voor de duidelijkheid ;)

Wat voor instellingen worden er dan gebruikt op de externe PC, staat daar Remote desktop met NLA aan (onderste optie)?
Werkt het wel als je de 'normale' modus inschakelt a la XP?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• roelbb

roelbb

knorretje

Topicstarter
sorry voor de titel.

ik heb beide opties geprobeert. geeft geen van beide een succes. wat bedoel je met normale modus (zonder NLA??)

roelbb

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Deze instelling (op de 'Server' dan):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RxHrp0PJkxov7XhrFFbzmup1/full.png

Maar je gaat dus van Vista naar Vista?
Niet per ongeluk de TS Gateway instelling aan staan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• roelbb

roelbb

knorretje

Topicstarter
dat staat allemaal goed. maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

roelbb

• roelbb

roelbb

knorretje

Topicstarter
Vandaag een nieuwe gebruiker op de 'server' aangemaakt. daarmee kom ik er dus wel weer op. Weet iemand waar de instellingen van het rdp gedeelte in het profiel opgeslagen worden? kan ik die misschien wissen en opnieuw aanmaken.

update: de nieuwe gebruiker aanmaken heeft wonderen gedaan. Na het uitloggen, ingelogd onder mijn eigennaam, en opeens doet ie het weer. raar..........

[ Voor 25% gewijzigd door roelbb op 14-08-2008 20:51 ]

roelbb

Pagina: 1