[OS X] Infolabels iconen op desktop aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Beste lui :)

Sinds enige tijd heb ik een iMac met Mac OS X, waarmee ik dik tevreden ben. Alhoewel ik al veel dingen zelf heb kunnen uitvogelen is er één klein dingetje dat ik niet kan vinden, ondanks het nodige gegoogle. Op je desktop kun je ervoor kiezen om infolabels te laten zien onder of rechts van je iconen. Je kunt op die manier zien hoeveel ruimte er nog vrij is op je schijven e.d. Bij mij ziet het er echter als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/s590kz.png

Maakt niet uit of je de labels onder of rechts laat zien, en ook de tekst- en rastergrootte wijzigen helpt niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de hele tekst kan lezen? Kun je ergens kiezen om af te ronden op één decimaal of zo? Gaarne jullie hulp hierbij.

Alvast bedankt.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je tekstgrootte iets kleiner maken (11pt) werkt hier prima. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Frietsaus op 10-08-2008 17:04 ]

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
^ alleen is 't dan - afhankelijk van je achtergrond - amper meer leesbaar... hier tenminste.

[ Voor 71% gewijzigd door Serenity op 10-08-2008 17:04 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als je een beetje speelt met de weergave opties (rechtermuisknop bureaublad) past het wel :)

Mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2iuxptu.png

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
*Diepe schaam*

Ik zat dus de rasterafstand aan te passen in plaats van de tekstgrootte. :z
Bedankt iig.

edit: wel jammer dat 11 pt eigenlijk net wat te klein is.

[ Voor 21% gewijzigd door fraQ op 10-08-2008 17:07 ]

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Klopt, het werkt niet altijd helemaal goed. Het ligt zelfs aan de taal van het OS die je gebruikt: als woorden langer zijn is nog minder te zien. Ik meen dat engels beter werkt dan nederlands, etc. Ik vind zelf 11pt ook te klein/onprettig. Nog geen échte oplossing dus.

Toch eigenlijk iets wat ze nog eens moeten oplossen, misschien iets voor Snow Leopard (als ze toch alles tot in de details aan het uitwerken zijn)

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Er is een bepaald bestand dat je kan aanpassen om van beschikbaar naar via te gaan. Wel zijn er al berichten gekomen dat dan de diskgrootte past wordt aangepast bij een refresh in plaats van onmiddellijk.

Verwijderd in "FAQ: Mac OS X" Voor meer informatie
Pagina: 1