Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista64] Wacom drivers stoppen automatisch*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen ik heb een groot probleem met mijn wacom drivers.

ik bezit thuis een wacom cintiq 12wx telen lcd scherm (en heb ook een intuos 3) maar heb met beide het zelfde probleem:

sinds ik een nieuwe laptop heb (deze draait windows vista ultimate x64) stoppen de drivers van de wacom na het opstarten er vanzelf mee
dit gebeurt binnen 5 minuten

je krijgt dan een melding: wacom drivers are not running.
dit gebeurt zowel met de wacom in de notebook al zonder
(altijd na het opstarten dus)

het probleem is dus dat ik nu mijn cintiq niet kan gebruiken omdat deze niet te calibreren valt en mijn peninstellingen ook niet werken

van wacom krijg je geen support, die zeggen dan moet je de service opnieuw starten (met vervolgens het probleem opnieuw)

weet iemand hier misschien iets wat ik kan doen zodat die drivers wel blijven draaien????????
(dat zou mij onwijs helpen in iedergeval)

ik heb de laatste wacom cintiq drivers (deze zijn ook het zelfde als voor de intuos maar de drijvers zijn nu wel bijna 1 jaar geleden uitgegeven)

ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, want met zoeken kon ik niets vergelijkends vinden hier
bedankt alvast

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix zodat de Windows versie er ook in staat.

Weten ze bij Wacom wel te vertellen waarom dat gebeurt of hebben ze geen idee?
Als die Wacom services gewoon in de Services lijst voorkomt kun je eventueel wel instellen dat ze automatisch herstarten maar het blijft natuurlijk een workaround voor iets wat gewoon behoort te werken.

Ik neem aan dat je zowel http://www.microsoft.com/...Devices&sc=Mice&os=64-bit als
http://www.wacom.com/prod...ad.cfm?id=178&product=PTZ

hiervoor hebt bekeken en uitgevoerd?
En gebruik je een setup zoals ook op de Wacom site als dubieus wordt omschreven?
4. Serial tablets require connection through an on-board serial port. Connecting serial tablets through a USB-to-serial adapter leads to unpredictable results, and the Wacom driver does not support tablets that are connected through such adapters.

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 10-08-2008 17:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
dar heb ik idd naar gekeken, heb zelfs geprobeerd om het in veilige modus te installeren maar helaas.

de service steeds opnieuw starten is geen optie,
denk aan de workflow
je bent bezig (ik teken en 3d ermee) dan opeens stopt de driver, werkt alles dus niet naar behoren (gevolg dat je pen anders reageert en je dus in je tekening uitschiet wat je dan weer moet herstellen enz) en dan start die weer zodat het ok is
en dat dan elke 3 tot 5 minuten ....

wacom geeft aan dat het probleem niet bij hun drivers is, maar dat het aan de computers ligt
en dat ze het advies geven om de service handmatig opnieuw op te starten
(het probleem komt op mijn werk ook wel voor, alleen valt de driver er dan eens in de 2 weken ongeveer een keertje uit, dan is het nog niet zo erg dus)
maar hier thuis elke 5 minuten.

overigens heb ik het wel over een usb aangesloten wacom (dus geen serial naar usb converter)

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Aangenomen dat je de 6.05-7 drivers gebruikt, lijkt het me lastig. De NL versie van hun site doet het hier niet en het forum is plat wegens onderhoud. Daarop zul je even moeten wachten. Laat je niet afschepen met "het ligt aan je PC", want als je het nu al op 3 tablets op 2 machines hebt, is zo'n antwoord te makkelijk. (Heb je op je werk een single core/cpu en thuis multi/smp?)

Staat er iets over driver problemen in de Windows event log? Meestal als een driver plots stopt, wordt dat daar gelogd. Kan ook zijn dat de HID driver ineens stopt.

Zo nee, dan zou ik zelf:
- de driver en andere Wacom software uninstallen
- Windows restore point aanmaken of register backup maken
- met regedit alle overgebleven entries van Wacom driver e.a. Wacom software uit het register slopen
- de driver opnieuw downloaden
- rebooten
- netwerk en virus scan en andere vista beveiliging tijdelijk uit (zoals +/- aangeraden op de Wacom site :()
- reinstall driver
- reboot
- alle beveilingen en netwerk weer aanzetten.
Register met de hand wijzigen op eigen risico! (de rest ook :))

Als dat ook niet helpt, de klacht op hun forum zetten, zodra weer up incl wat je gerommeld hebt. suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
dat forum ... dat is al heel lang plat wegens onderhoud ...
anders was dat wel de 1e plek om dit te posten ja !

een aantal dingen heb ik al geprobeerd,
ik ga nog wel een keer kijken of ik iets met dat register kan (maar voor die tijd moet ik alles ff veilig weg zetten want ik weet daar niet alles van haha

op mijn werk werken we (het gaat daar om meerdere pc's) allemaal met quadcores en op de oudere machines met dual cores
er zijn machines waar het wel goed op gewerkt heeft, na een reinstal niet meer en bij sommige na veel gerommel door de systeem beheerder doen ze het weer redelijk

in iedergeval alvast bedankt voor de suport tot zo ver

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oplossing gevonden,

na nog maals wacom gemail te hebben kan je in als je de regio amerika aanklikt een nieuweere beta driver downloaden

en dan weer de av en windowsdefender uit zetten en installeren heeft het probleem opgelost (gelukkig)
Pagina: 1