• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:43
Ik ben nu al een tijdje aan het stoeien om mijn freecom MP450 in het netwerk te laten werken. Ik kan de schijf maar niet in het netwerk vinden en kan er dus ook niet draadloos dingen op zetten. Dit vind ik heel vervelend, aangezien ik de schijf daar eigenlijk voor gekocht had en zo content af te kunnen spelen.

In de handleiding of op de site van Freecom is bijzonder weinig te vinden over het delen van de mediaplayer (behalve dat gast account en windows firewall uit moeten staan (dat doe ik allemaal).

Iemand die mij goed uit wil leggen hoe ik mijn freecom zichtbaar krijg in mijn netwerk? Mijn andere pc's vinden elkaar wel gewoon.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk eens in je router of je daar de freecom terug kan vinden, dan weet je iig of hij goed in het netwerk hangt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je het apparaat al geconfigureerd? Standaard instellingen zijn vaak niet afdoende bij netwerkschijven, om ze zichtbaar te krijgen.
Meestal kun je, of door een installatie CD te gebruiken, of door in te loggen op de schijf, het apparaat configureren.
Staat meestal wel in de handleiding beschreven hoe het apparaat kan worden geconfigureerd.

• Paultje3181
hij heeft gewoon een IP en ik kan wel internet streams krijgen. Internet doet het dus gewoon. Ik kan als ik in het menu kies voor ftp ook ftp-en, maar ik wil eigenlijk via windows network share het apparaat aanspreken. Ik kan kiezen tussen upnp, ftp, samba en nfs, maar bij allevier kan ik de schijf niet vinden. Subnetmask is goed ingevuld en ip heeft ie dus ook. Ik kan geen werkgroep opgeven volgens mij (pc's allemaal in WORKGROUP.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ondersteunt het apparaat dat? Wat zegt de handleiding erover?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Paultje3181
alleen dat de gastaccount ingeschakeld moet zijn en dat windows firewall uit moet (heb ik beide gedaan), maar ik krijg maar geen toegang tot de schijf. Ik weet gewoon niet wat ik verkeerd doe. Volgens mij heb ik alles goed ingesteld...

De handleiding is hier te vinden: http://www.freecom.nl/objects/00012789.pdf

• Paultje3181
kickje...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Voor windows shares moet je samba gebruiken. Dat wist je al ?

Wat je kan proberen is \\IP_ADDRESS, wel even IP_ADDRESS vervangen door het IP adres van je MP450 ;) .
Misschien dat je dan wat meer kan.

[ Voor 19% gewijzigd door sky- op 12-08-2008 11:12 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Paultje3181
Dat wist ik al, maar dan vind ik de rest van de pc's wel in het netwerk op de mediaplayer (zodat ik daarvandaan kan streamen), maar ik vind niet de mediaplayer op de pc's... Lijkt me dat ik deze dan toch kan vinden. Er is geen firewall die iets tegen kan houden....

• Paultje3181
kick!!! Iemand die kan helpen?
Pagina: 1