• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Tijdens het booten van mijn pc heb ik sinds een week nu 2 problemen.
Het eerste is dat tijdens het opstarten mijn scherm heel lang (lees meer dan 5min) blijft hangen bij het scherm van mijn moederbord (ASUS A7N8X-E Deluxe) Dit probleem ben ik nog aan het oplossen, door de volgende dingen te proberen..
- Memtest
- Bootvis (xp sneller booten)
- usb loshalen
- bios update
- Nic uitschakelen
Maar verder, waar ik bij deze jullie hulp naar vraag is dat ik na dit scherm een error krijg dat S.M.A.R.T. probleem heb en vervolgens kan hij geen juiste boot device vinden. En kan niets anders dan rebooten. Echter wanneer ik 3 of vaker probeer weer op te starten, laad hij windowns XP uiteindelijk toch wel en werkt de hele pc gewoon prima verder. Waar kan dit aan liggen?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:23

Wish

ingwell

Is je (boot) harde schijf aan het overlijden? Check die eens met een diagnostic utility van de fabrikant.

No drama

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

als je een S.M.A.R.T. error hebt betekent dat je harde schijf aan het overlijden is of al overleden is.
Probeer eens een nieuwe harde schijf en zet daar je XP op, als het goed is boot hij nu wel meteen.

Het hangen bij het booten is het S.M.A.R.T. check gedeelte.

zie ook: Wikipedia: Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology

[ Voor 24% gewijzigd door Wiethoofd op 10-08-2008 16:17 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We verwachten op GoT dat je zelf probeert je problemen op te lossen voordat je hier post. Daar hoort ook het zoeken bij. S.M.A.R.T. in Google geeft je met de eerste hit een duidelijk antwoord, in GoT zijn zeker de helft van de eerste tien hits als je erop zoekt relevant. Blijkbaar heb je dus niet de moeite genomen te zoeken met je foutmelding :o

Heb je wel gezocht maar op een of andere manier niet gevonden? Meld dan waar je zocht, op welke zoektermen, wat je wel vond en hoe je verder ging als dat niet was wat je zocht. Aangezien je dit alles niet gedaan hebt gaat dit topic dicht wegens weinig inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.