voetpedaal voor F5 toets

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:56

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Hoi, ik zat me wat af te vragen, en wel dit:
Bestaat er en pedaaltje die een toets op je keyboard kan vervangen? In dit geval de F5 toets.
Probleem is dat op mijn werk de F5 toets godsvaak ingetoetst moet worden(om grijplijsten te verwerken). Maar die grijplijsten moeten dus eerst nog onder een scanner gehaald worden. Daarom is het erg intensief werk en met name regelmatig werk(RSI). Met zo'n voetpedaal kan je wat relaxter gaan zitten.
Wie weet wat?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
koop een zo goedkoop mogelijk pedaal, schroef hem open, en verbind de schakelaar met een kabeltje met de toets op je keyboard. kost niks, werkt perfect.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 08:24
misschien handig om in je bios de keyrate wat langzamer in te stellen. Dan kun je F5 ingedrukt houden en hoef je niet zoveel te drukken

Lijkt me makkelijkste oplossing. Om nu met je voet zoveel bewegingen te maken wordt je ook kriegel van lijkt me. Je been is er al helemaal niet voor gemaakt om veel lichte preciezie bewegingen te maken

3kwp pvoutput

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
als je handig bent met een soldeerbout,
kun je een connector maken op de achterkant van je keyboard. Aan die connector hang je dan een plankje met een schakelaar.
In het keyboard zet je de twee draden van de schakelaar gewoon over de F5 toets, voila!
Ik heb zoiets jaren terug ook gedaan. Ik had zelf een joystick gebouwd die ik op mijn keyboard aansloot. Met schakelaartjes op je joystick kon ik zelfs kiezen welke toetsen er als vuurknop gebruikt werden (bv de spatie, alt, ctrl..)
Heeft altijd prima gewerkt.. Nu heb ik een ander keyboard, en speel steeds minder spellen..
suc6

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 21:04
of bouw een progje met een timer die elker zoveel seconde een message naar dat programma stuurt met de melding te refreshen.

Ook leuk :)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
hmm, maar zoiets is dus waarschijnlijk niet kant en klaar te verkrijgen?
Sommige oplossingen die hier aangedragen worden kunnen niet. De keyrate kan bijv. niet lager gezet worden. Het kan wel, maar heeft geen zin, omdat om de zoveel tijd ook andere toetsen gebruikt moeten worden(alleen niet zo frequent als de F5).
Dat solderen zou dan de enige oplossing moeten zijn. Ik zal er eens over nadenken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, maar kijk wel uit want dit werkt niet zomaar. Die 'schakelaars' in het keyboard zijn hoogohmig omdat het geleidende kunststoffen zijn, en de schakelaar is erg gevoelig voor storing. Als je er een draad van een paar meter aan gaat hangen dan kan dat hele vreemde effecten hebben en storing geven aan je keyboard. Hang in ieder geval een condensator over de contacten om hoogfrequente storingen te filteren.

nog even : Die draad werkt als een antenne en pikt zodoende HF signalen uit te omgeving op die kunnen storen op de electronica.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Dit moet misschien te doen zijn.
Ik heb nl. een joystick waarvan ik de knoppen een keyboard command kan geven.
Het moet voor een technisch iemand niet moeilijk zijn om welke toets dan ook aan een van die knoppen te koppelen en de draadjes van die knop naar een voetpedaal heen te sturen.
De joystick waar ik het over heb is de Gravis Firebird, maar het moet ook met andere kunnen.
Deze joystick heeft een connectie tussen je keyboard en de computerkast.
Ik hoop dat dit helpt.

Verwijderd

Als het werk RSI-risico met zich meebrengt dient je werkgever ervoor te zorgen dat de werkomstandigheden optimaal zijn. Een voetpedaal behoort zeker tot de mogelijkheden, maar een software mogelijkheid is ook niet gek. Lees je CAO er maar eens op na, je hebt goede kans dat je je werkgever kan eisen het probleem op te lossen.

Verwijderd

Ik heb zelf niet zo veel ervaring met de Windows API, maar ik denk dat het wel mogelijk is om een programma te bouwen van een paar kb klein dat op een instelbaar tijdsinterval een F5 keyboard-event naar het systeem stuurt. Iemand die de Windows API een beetje kent heeft het waarschijnlijk in tien minuten af. Vraag eens op het programmeerforum...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
op mijn vorige stageadres waren ze bezig met spraakherkenning en het opnemen van spraak. Voor de play en stop functie voor het afspelen van spraak hadden ze een kant en klaar voetpedaal gekocht die je zelf kunt programmeren... Ik weet niet hoe dat ding heet, maar ze bestaan zeker wel. Ik heb er zelf mee gewerkt.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 22:24
Kijk es op http://www.backshop.nl

Daar verkopen ze volgens mij wel pedalen.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 09:01 schreef Steel-Frog het volgende:
Kijk es op http://www.backshop.nl

Daar verkopen ze volgens mij wel pedalen.
Thanks, dat was precies wat ik zocht.
Het bedrijf zal dat ook wel gaan betalen, dat is het probleem niet. Ik wilde gewoon weten of die pedalen er ook waren.

Maar een programma die met intervallen werkt kan dus niet, zoals ik al aangegeven heb in een andere post.
Maar die backshop is perfect.
Pagina: 1