WRT54G Bricked?

Pagina: 1
Acties:

• Emile74
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoi,

Zojuist nieuw aangemeld op tweakers. Ik kom hier al een tijdje maar alleen om mee te lezen :)
Ik heb 3 wrt's thuis staan. Eentje voor mijn eigen netwerk, eentje als repeater. En eentje die het niet doet, knipperende power led.

Om de bricked router weer leven in te blazen heb ik de bekende trukendoos opengetrokken. (alle reset opties 30/30/30 geprobeerd, geen resultaat).

Om weer een ping te krijgen ben ik als volgt te werk gegaan;
  • Op mn linux pc: ifconfig eth0 192.168.1.2 netmask 255.255.255.0
  • Op mn linux pc: in een ander venster ping 192.168.1.1
  • Op de router: opengemaakt en pin 16 met linker antenne verbonden (met stukje draad aan speld om op de pin te prikken), daarna de stroom erop. Hierna begint de ping te lopen
  • Vanaf de linksys site firmware 4.20.8 ge-dl voor v2 van de wrt (serialnr begint met CDF5)
  • Op mn linux pc: de bin file uitgepakt en hernoemd naar code.bin
  • Op mn linux pc: tftp 192.168.1.1 en daarna de volgende commando's bin, rexmt 1, timeout 60, trace, put code.bin Hierna begint de tftp te lopen met als eindmelding: Sent 2884608 bytes in 26.9 seconds Succesvol dus
  • Op mn router: 5 minuten gewacht zodat de firmware kan flashen en daarna power cycle
Bovenstaande stappen heb ik een aantal keer doorlopen omdat de router nog steeds niet online wil komen. De powerled blijft zenuwachtig knipperen en het dmz lampje is 8 seconden aan daarna weer 8 seconden uit.

Ik ben ten einde raad en alle hulp/suggesties zijn welkom!

(btw1 ook geprobeerd met dd-wrt bin file, maar die wordt door de router geweigerd met een Error code 4, code pattern incorrect)
(btw2 ik weet van JTAG maar ben geen soldeerervaring en/of gereedschap, maar als je in de buurt van Den Haag woont en die ervaring wel hebt en je wilt graag helpen dan mag dat uiteraard)

Gr,
Emile

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens http://www.dd-wrt.com/wik.../Recover_from_a_Bad_Flash zou je het met TFTP moeten kunnen herstellen. Zo te lezen let de timing alleen heel erg nauw.

• Emile74
Ja die timings had ik ook gelezen.

Ik heb het nog eens geprobeerd (nu zo'n 6 keer). Verschil met de vorige keren stroom is zo'n twee uur van het apparaat geweest.
nogmaals code.bin met tftp geupload, daarna stopt de ping duurt paar minuten en daar gaat ie weer. Ondertussen met firefox naar http://192.168.1.1 en succes!

Ik heb weer beeld met default linksys firmware. Hopelijk heeft iemand anders nog iets aan bovenstaande post.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dat je zoveel tijd besteedt om een routertje van 4 tientjes weer online te krijgen :|

Vicariously I live while the whole world dies

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zou ik ook doen hoor :) Overigens zijn de huidige WRT54G's vrij goedkoop maar die zijn ook helemaal niet zo goed. Voor een deftige WRT54GL (ofwel een WRT54G v4.0) betaal je wel wat meer en als je hem terug kunt reanimeren is dat toch mooi meegenomen? :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yepz, ik heb dezelfde ervaring; stug blijven TFTPen en na X keer moet je wel geluk hebben ... Kleine opmerking erbij (het ging bij mij ook om een WRT54G v2): de firmware moet < 3 MB zijn. Alle firmware varianten groter dan 3 MB die ik met TFTP geprobeerd hebben (terwijl ie in recovery/brick modus stond) werden afgekapt. Via de webinterface gaat > 3 MB echter prima ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Emile74
het wou absoluut niet lukken met de dd-wrt firmware via tftp en die is 2,8 mb
-rw-r--r-- 1 emile emile 2.8M 2008-08-10 19:23 dd-wrt.v24_mini_generic.bin
hier kreeg ik de error code 4, code pattern incorrect

met de linksys firmware wou het prima en die is net zo groot
-rw-r--r-- 1 emile emile 2.8M 2005-09-05 05:20 WRT54G_4.20.8_ETSI_code.bin
wat alleen vreemd was, tftp werd succesvol afgerond alleen de router kwam niet weer online. Nja het blijven hobby doosjes.

die dd-wrt wou via de webinterface prima flashen en staat nu fijntjes in repeater-bridge mode te brommen in de meterkast ;)

Die nieuwe wrts heb ik geen ervaring mee, maar voor die 4 tientjes die ik heb uitgespaard kan ik er misschien eentje kopen!
Pagina: 1