Hoi,
Zojuist nieuw aangemeld op tweakers. Ik kom hier al een tijdje maar alleen om mee te lezen
Ik heb 3 wrt's thuis staan. Eentje voor mijn eigen netwerk, eentje als repeater. En eentje die het niet doet, knipperende power led.
Om de bricked router weer leven in te blazen heb ik de bekende trukendoos opengetrokken. (alle reset opties 30/30/30 geprobeerd, geen resultaat).
Om weer een ping te krijgen ben ik als volgt te werk gegaan;
Ik ben ten einde raad en alle hulp/suggesties zijn welkom!
(btw1 ook geprobeerd met dd-wrt bin file, maar die wordt door de router geweigerd met een Error code 4, code pattern incorrect)
(btw2 ik weet van JTAG maar ben geen soldeerervaring en/of gereedschap, maar als je in de buurt van Den Haag woont en die ervaring wel hebt en je wilt graag helpen dan mag dat uiteraard)
Gr,
Emile
Zojuist nieuw aangemeld op tweakers. Ik kom hier al een tijdje maar alleen om mee te lezen
Ik heb 3 wrt's thuis staan. Eentje voor mijn eigen netwerk, eentje als repeater. En eentje die het niet doet, knipperende power led.
Om de bricked router weer leven in te blazen heb ik de bekende trukendoos opengetrokken. (alle reset opties 30/30/30 geprobeerd, geen resultaat).
Om weer een ping te krijgen ben ik als volgt te werk gegaan;
- Op mn linux pc: ifconfig eth0 192.168.1.2 netmask 255.255.255.0
- Op mn linux pc: in een ander venster ping 192.168.1.1
- Op de router: opengemaakt en pin 16 met linker antenne verbonden (met stukje draad aan speld om op de pin te prikken), daarna de stroom erop. Hierna begint de ping te lopen
- Vanaf de linksys site firmware 4.20.8 ge-dl voor v2 van de wrt (serialnr begint met CDF5)
- Op mn linux pc: de bin file uitgepakt en hernoemd naar code.bin
- Op mn linux pc: tftp 192.168.1.1 en daarna de volgende commando's bin, rexmt 1, timeout 60, trace, put code.bin Hierna begint de tftp te lopen met als eindmelding: Sent 2884608 bytes in 26.9 seconds Succesvol dus
- Op mn router: 5 minuten gewacht zodat de firmware kan flashen en daarna power cycle
Ik ben ten einde raad en alle hulp/suggesties zijn welkom!
(btw1 ook geprobeerd met dd-wrt bin file, maar die wordt door de router geweigerd met een Error code 4, code pattern incorrect)
(btw2 ik weet van JTAG maar ben geen soldeerervaring en/of gereedschap, maar als je in de buurt van Den Haag woont en die ervaring wel hebt en je wilt graag helpen dan mag dat uiteraard)
Gr,
Emile