Site indexeren bij Google

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil een site die ik onlangs online heb gezet 'in Google zetten'. Deze heb ik eerst handmatig toegevoegd via http://www.google.nl/addurl/?continue=/addurl . Toen ik mn site na een paar dagen nog steeds niet kon vonden (met keywords de zeker weten moeten werken) heb ik met 'Webmasterhulpprogramma's van Google' ook nog een (correcte) sitemap toegevoegd. Echter staat er al een aantal dagen bij 'indexstatus'':
Er zijn momenteel geen pagina's van uw site opgenomen in de index van Google. Het indexeren kan enige tijd duren.
Verder:
- Site heeft css-layout met juist gebruik van elementen (ook zonder stylesheet goed te bekijken)
- Meta keywords en description zijn ingevuld (voor zover google daar naar kijkt).
- Ik weet dat het helpt als je site vanaf andere sites wordt gelinkt, maar dat gebeurt nu en binnenkort nog niet (en is imo ook niet perse nodig).

Iemand een idee hoelang dit indexeren gewoonlijk duurt? De url kan ik helaas niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 15:09
Houd er rekening mee dat niet alle URL's die we ontvangen, automatisch aan onze index worden toegevoegd. We kunnen niet voorspellen of garanderen of en wanneer uw URL wordt getoond.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Google neemt de tijd hiervoor. En gelijk hebben ze: zo weren ze "eendagssites" van spammerts uit de index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het indexeren duurt inderdaad wel even. Je hebt een sitemap toegevoegd, en die geeft (neem ik aan) geen errors (anders had je dat in webmastertools binnen een uur wel gezien).

Ik vraag me af waarom we de URL niet mogen weten, want als ie hier niet door de policy kan, kan die bij Google ook niet door de policy. (of je wilt niet geassocieerd worden met die site, dat kan natuurlijk wel :P )

Hou maar 1-2 maanden rust voordat je site bij google te vinden is, zeker als je een sitemap gebruikt.

Een site die prima geindexeerd was, zonder sitemap, was in eens de hele site weg. Het zag er naar uit dat google alles had gedropped, om zo opnieuw, adhv de sitemap alles weer te gaan opzoeken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:09
Een nieuwe website heeft tot 3 maanden nodig om geindexeerd te worden. Je kunt overigens het beste controleren of ie geindexeerd is door te zoeken op:
site:www.jedomein.nl . Dan worden alle geindexeerde links getoond. Als je eenmaal geindexeerd bent worden je updates sneller opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:36:
Een nieuwe website heeft tot 3 maanden nodig om geindexeerd te worden.
Leuke urban legend. Als er een site met hoge ranking naar je site linkt wordt je site echter vrijwel meteen geïndexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Inderdaad, uiteindelijk moeten er gewoon links naar jouw site zijn. Leuk dat je site een goede sitemap heeft en CSS goed gebruikt, maar als niemand er naar toe linkt is het blijkbaar niet interessant en vind Google het dus ook niet interessant. Oftewel, spam die link (hier op GoT :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:09
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:38:
[...]

Leuke urban legend. Als er een site met hoge ranking naar je site linkt wordt je site echter vrijwel meteen geïndexeerd.
Maar dat is hier niet het geval. Gebeurt ook niet snel dat een nieuwe website gelinkt wordt vanaf een grote website met hoge pagerank (of door vele 'low pagerank' websites). Het is dus niet echt een urban legend. Het is een waarheid met een side-note ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ok, bedankt voor de antwoorden. Omdat ong. elke 'ik heb een hond en die heet kees'-site wel gewoon met google te vinden is vroeg ik me af of ik niet iets verkeerd deed. Maar ik zal dus gewoon moeten wachten. Dat wilde ik even zeker weten ;)

De site komt hier verder prima door de policy (site van een muziekband), maar ik plaats hem juist hier niet, omdat als mensen dan met google gaan zoeken (mocht ie ooit geindexeerd zijn ;)) op dit topic uitkomen. Ik heb nog wel een paar andere sites onder mn beheer, dus misschien zet ik daar wel een linkje op ofzo, als dat het indexeren versnelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook niet nodig om je site aan te melden. De spiders van Google vinden je pagina toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:42:
Het is ook niet nodig om je site aan te melden. De spiders van Google vinden je pagina toch wel.
Vraag ik me wel af hoe Google als er niet 1 link naar je site gaat (zoals de TS aangeeft) jouw site zou kunnen vinden. Iets zal Google toch moeten triggeren dat er uberhaupt op domeinnaam X iets is (of ze moeten lijsten met alle domeinnamen aflopen, maar dat heb ik nooit gehoord)

[ Voor 19% gewijzigd door ParaNoiMia op 10-08-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er steeds meer websites zijn toegevoegd, komt google niet echt meer dagelijks bij je langs, tenzij je minstens PR3 hebt of hoger. Ik heb een paar sites dat minstens 3 weken duurt eerdat google langskomt, en een bijgewerkte versie op google te vinden is. Er zijn heel wat methodes om je site aantrekkelijker te maken voor google, for instance actueele content, en voldoende backlinks (andere sites die naar jouw site wijzen). Hoe meer dit er over het algemeen zijn, hoe hoger je Pagerank (hoe belangrijk je bent op schaal 1 van 10 bijv).

Belangrijke is dus bijv Robots.txt toevoegen, een sitemap, zoekvriendelijke URL's opbouwen, een 301 opzetten naar je hoofddomein en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:33
Palomar schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:14:
De site komt hier verder prima door de policy (site van een muziekband), maar ik plaats hem juist hier niet, omdat als mensen dan met google gaan zoeken (mocht ie ooit geindexeerd zijn ;)) op dit topic uitkomen.
En vice versa, GoT linkt dan dus naar jouw site, dus ben je zo geindexeerd :*)

Mijn ervaring van jaren geleden is dat je het snelst in de index komt als je site op een andere site gelinkt staat. Via de pagina van google toevoegen gaf bij mij na een maand ook geen resultaat.
Pagina: 1