Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Renamen via een tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Ik ben op zoek naar een rename tool.
In excel heb ik 2 tabellen.
Tabel 1 orginele_bestandsnaam.jpg Tabel 2 bestandsnaam_nieuw.jpg

Voorbeeld:

Tabel 1 Tabel 2
Orgineel Nieuw:
123456.jpg 789000.jpg
534532.jpg 234453.jpg
enz..

In een map op de hardeschijf staan ongeveer 200 foto's met orginele_bestandsnaam.jpg
Ik wil graag orginele_bestandsnaam.jpg automatische renamen naar bestandsnaam_nieuw.jpg
Op internet heb ik op diverse websites gekeken maar niet de oplossing gevonden.

Heeft iemand hier een oplossing voor via een script of programma?

Alvast bedankt

Sigorei

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Je hebt maar 1 tabel en 2 kolommen :Y)

Maar dat is dus gewoon een (batch of WSH) scriptje maken. Makkelijkste: zet een kolom voor de eerste die in alle cellen rename heeft staan. Opslaan als .cmd, klaar.(Als er geen spaties in staan dan, anders wil je "" om elke bestandsnaam zetten). Lijkt me verder triviaal :)

Anyway: welkom!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt F_J_K voor je snelle reactie en ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden!

Ik snap alleen nog niet hoe ik mijn probleem moet aanpakken. Mijn kennis over scripts e.d. is niet zo hoog. :)

Is er ook een programma of script te krijgen/kopen waarmee je dit kunt uitvoeren?

De kolom met de orginele bestandsnamen zijn ook de naam van de foto's die op de hardeschijf staat.

Ik wil dus graag dat het bestandsnaam_orgineel.jpg (Dit is ook de naam van de foto's die op de hardeschijf staan) automatisch wordt omgezet naar bestandsnaam_nieuw.jpg.

Groet Sigorei!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je maakt een een file met als inhoud

rename "plaatje1oud.jpg" "plaatje1new.jpg"
rename "plaatje2oud.jpg" "plaatje2new.jpg"
rename "plaatje3oud.jpg" "plaatje3new.jpg"
etc ...

die geef je een naam.cmd
en dan dubbelklik je dat

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie fish.

Wat stom dat ik hier zelf niet aan gedacht heb!!
Ik heb het inmiddels voorelkaar!!! >:)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mwah ik zei hetzelfde als jfk hoor

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even aanvullend mocht iemand zoiets nog eens willen: Het gebruik van een text-editing tool die beschikt over een kolommen-modus kan in deze een hoop schelen. Bijvoorbeeld het 200x typen van het "rename"commando ;)
UltraEdit heeft dit iig, zook Crimson Editor. Voordeel van die laatste is dat die freeware is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk dat excel daar wel aan voldoet hoor, kolommen dan he

niet freeware ..

ik zou waarchijnlijk naar delhi gegrepen hebben .. maar ja noem het maar een persoonlijke afwijking

[ Voor 67% gewijzigd door Fish op 10-08-2008 17:19 ]

Iperf

Pagina: 1