Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

X-DRIVE Desktop Unable to establish connection

Pagina: 1
Acties:

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 12:41

hamsteg

Species 5618

Topicstarter
Na weken probleemloos te hebben gedraaid, heb ik de laatste dagen continue bij 60% checking credentials dat deze, met de veel zeggende melding, eruit klapt:
Unable to establish connection to server
Result code: 12045 (0x00002f0d)
Details: unknown
Google brengt me alleen op een oude pagina waar Certificates moeten worden geïnstalleerd, maar deze zijn al aanwezig (en het heeft weken achtereen gewoon gewerkt). Ik heb ook nog eens de laatste versie van XDRIVE geïnstalleerd (v5.1.163) maar dit bracht ook geen oplossing.

Firewall, ondanks dat dit dus gewerkt heeft, heb ik tijdelijk uitgezet. Op het web kan ik wel bij AOL en XDRIVE inloggen. Ik heb geen proxy en zit via een router op een modem op het internet. Daar dit tot een week geleden gewoon gewerkt heeft heb ik dit uitgesloten als oorzaak.

In XDRIVE zit een optie voor "logging" maar het aan of uitzetten levert geen *.log files op (heb met zoeken alle logfiles op datum gesorteerd).

Weet iemand wat hier aan de hand is? Weet iemand hoe de logging werkt?

... gecensureerd ...

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 12:41

hamsteg

Species 5618

Topicstarter
Jammer dat er niet gereageerd is ... maar ik ben er uit. Toevallig moest ik bij een klant even een laptop hebben waarvan ik zeker wist dat deze LAN verbinding gewoon werkt. Opgestart en de LAN verbinding aangezet via mijn netwerken (met een Wireless verbinding zet ik de LAN uit, scheelt meldingen bij het opstarten). De consequentie was hierdoor dat alles al was opgestart ... X-DRIVE dus ook maar die kon geen netwerk vinden en gaf nu een andere error.

In X-drive op connect drukken en op een vreemde manier ben ik er vervolgens 1x wel ingelogd (al snap ik nog steeds niet hoe). Nu kon ik mijn oude backup profielen weer aanmaken en daarbij moet je ook de inloggevens vermelden. Hier vulde ik weer braaf mijn screen-name in en password en nu komt er een begrijpelijke foutmelding die fatsoenlijke info geeft:
Windows account: HAMSTEG
User directory: C:\Documents and Settings\HAMSTEG\Application Data\Xdrive\Xdrive Desktop\Backup Sets\
Local workspace: C:\DOCUME~1\HAMSTEG\LOCALS~1\Temp\XdriveTemp-Pictures1.dir\
Server: plus.xdrive.com, port 443, login: mememe@aol.com
Save with full path: yes
Backup started: 8/12/2008 at 8:04:19
Backup completed: 8/12/2008 at 8:04:21 (duration = 00:00:02)
Errors: 1
Error: 501: Could not connect to plus.xdrive.com for user mememe@aol.com. Error 501 (Your login username or password is incorrect. Please note that usernames take the form of an e-mail address for most users, e.g., JohnDoe@aol.com. Please try logging in again.)
Note:
Een screen-name in dit desktop programma moet dus inclusief @aol.com. Op de website is het voldoende om alleen de screen-name dus exclusief @aol.com.

Ik heb nu alle login gegevens aangepast maar ik verbaas mij dat dit in het verleden gewerkt heeft en zelfs na het constateren van het probleem ik er in ieder geval nog een keer kon inloggen. Een pak van mijn hart, het werk weer.

... gecensureerd ...