Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[MYSQL] where from_unixtime...

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:10
Ik probeer dmv een query de totaal aantal bezoekers van een week op te halen.

Nu heb ik de volgende code:

PHP:
1
2
$sql = mysql_query("SELECT count(id) as total FROM banners_visited WHERE FROM_UNIXTIME(time,'%u') = " . $week) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($sql);

Waar week is het nummer van de week (in dit geval 32), time is de kolom in de database waar de tijden zijn opgeslagen als unix_timestamp

Maar als result krijg ik nu var_dump van $row krijg ik bool(false) terug, terwijl er wel bezoekers zijn geweest.

Hoe kan ik dit controleren?

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Je krijgt geen results terug omdat je een datum met een weeknummer vergelijkt wat natuurlijk geen resultaten geeft. Kijk even naar de mysql-functie week().

• ZpAz
Met de '%u' krijg ik wel een weeknummer terug, (32) dus het lijkt me dat het moet werken toch?

Ik zal ook eens kijken naar de functie week() maar vind het raar dat dit niet werkt.

de week functie werkt als n tierelier :)

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 10-08-2008 14:46 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Standaard debugwerk: slinger die expressie in een select statement en kijk of de output is wat je verwacht had.

{signature}

• ZpAz
Zoals ik aan had gegeven had ik dat gedaan en gaf het de week terug.

@Heralam bedankt voor het meedenken.

Van mij mag ie op slot.

[ Voor 33% gewijzigd door ZpAz op 10-08-2008 15:03 ]

Verwijderd

Die %u had ik even over het hoofd gezien, zal wel iets te maken hebben met strings en numerieke waardes die je zit te vergelijken dan wat blijkbaar niet werkt.
Pagina: 1